Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
Witam,
Problem mój polega na tym iż w pewnym momencie cały płyn chłodniczy przedostał się do oleju w moim Roverku 1.4 8v. Nie było żadnych wcześniejszych objawów, nie ubywało wcześniej płynu chłodniczego. PO tym zdarzeniu miałem mleko a nie olej i stwierdziłem ze na pewno jest to uszczelka pod głowicą. Po rozebraniu okazało się że uszczelka jest cała i nienaruszona jakby nowa, nigdzie nie przerwana.
i teraz pytanie co się stało? Oddawać blok i głowicę do sprawdzenia czy są całe? Moze jakieś inne propozycje. Z góry dzięki za odpowiedź
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 17, 2013 16:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Właśnie sęk w tym że nic niepokojącego się nie działo. Jeździł bez problemu aż na raz zauważyłem ubytek płynu chłodniczego, dolałem i na odcinku 20 km wyparował cały ze zbiorniczka do oleju. A co do przegrzania to nie wchodzi w rachubę, dbałem o niego, wszystko było ok, wskazówka temperatury była w normalnym miejscu. Może to nie pęknięty blok tylko tuleja w bloku. Nic będę musiał się z tym uporać jakoś.
Nie mogę wrzucić bo została u mechanika. Mam uszczelkę stalową z takimi silikonowymi obwódkami. W żadnym miejscu nie jest ten silikon przerwany i cała uszczelka wygląda jak nowa a taka nie jest, bo ja już jeżdżę nim 5 lat i nic przy silniku nie majstrowałem bo sprawował się idealnie. Zrobiłem ponad 100tys i było wszystko ok aż do teraz...
O uszczelce kolektora nie myślałem nawet. Tylko czy gdyby ta uszczelka przerwałą się w jeden dzień straciłbym płyn chłodniczy przynajmniej ze zbiorniczka który poszedł w olej?. Bo ewidentnie z oleju zrobiło mi się kakao. Mechanik który rozbierał mówił że przy wyjęciu głowicy dziwnie podniosło tuleję z bloku, mówił ze to dziwne stąd sugestia o bloku. Problem z tym że nikt się nie chce podjąć w okolicy sprawdzenia bloku.
Głupio by było jak by niepotrzebnie się głowicę podnosiło bo uszczelka w dolocie przeciekła
Przecież kolega wyżej wyraźnie pisze że płyn dostał się do oleju.
vegan, jeśli tuleja poszła do góry lub na dół to niema sensu sprawdzać tego bloku. Szukaj całego motoru, lub samego bloku.
Ja mam blok od 16v ale pasuje i tak do 8v , moj blok jest w ladnym stanie , leszczu tez go ogladal . takze jak cos pisz PW . bo tu jest temat o problemie a nie dzial gielda
silnik jak juz bys zmienial caly to bym szukal 16 v , latwiej dostepny , kupic tylko z osprzetem zalozyc , potem kompa podmienic i bedziesz mial wiecej mocy .
Dzięki wielkie za pomoc wszystkim. Jutro będe szukał rozwiązania ale skłaniam się chyba do wymiany motoru...
[ Dodano: Sro Sty 23, 2013 15:09 ]
Narazie jestem w kropce:( szukam jakiegoś sprawnego silnika 8V do mojego autka ale znalezienie czegoś konkretnego i w pełni sprawnego graniczy z cudem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum