Wysłany: Nie Sty 13, 2013 20:47 [r45] demontaż pompy wtryskowej
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Musze zdemontować pompę wtryskową i tu moje pytania
-czy muszę zablokować rozrząd prawy i lewy czy wystarczy ten na pompie?
-czy przy demontażu pompy koło pompy się ściąga czy jakimś cudem zostaje na miejscu??
-o odłączeniu aku wiem
-sa jakieś wskazówki co do demontażu i prostego montażu później żeby kąt wtrysku się nie zmienił
rada każdej osoby która to robiła bardzo mile widziana
może ktoś z reve jakieś wskazówki podeśle bo jestem za granica i jestem w czarnej ''D'' bo już jutro muszę to ogarnąć i wysłać pompę na uszczelnienie
z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich
Nie wiem jak w iDT, ale w SDi na pompie jest śruba do blokowania ustawienia pompy. Jak wyjmowałem pompę, to zablokowałem tylko koło zamachowe (dziura do blokady jest z tyłu silnika pod czujnikiem położenia wału). Jak masz to zablokowane, to wtedy blokujesz pompę. Póżniej rozkręcasz co trzeba. Koło pompy jest na stożku, ale bez wpustu i schodzi raczej bez problemów. Póxniej jak będziesz składał, to zakąłdasz koło pasowe pompy (bez dokręcania) pasek i napinacz i jak masz wszystko napięte to dokręcasz koło pasowe, luzujesz blokadę pompy i kołą zamachowego i powinno wszsytko zagrać. Ja przynajmneij nie miałem żadnych problemów z odpaleniem. Zaznaczam, że tak było przy pompie z SDi. Jugol może zajrzy do tego tematu, to napisze czy w iDT jest tak samo ... on wymeiniał pompę w iDT.
[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 11:09 ]
Dodam jeszcze, że jak pompa będzie uszczelniana, to gośc powinien po wszystkim ustawic pompę na początek wtrysku i właśnei ją zblokować, wtedy Ty nawet nie musisz pamiętać o jej blokowaniu przy rozbieraniu.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 13:18
Widzę, że Brt już mnie uprzedził , ale jest dokładnie tak jak napisał w iDT. borek, wczoraj dałem Ci szczegółowe info na gg, krok po kroku. Dasz radę i trzymam kciuki
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Sty 20, 2013 20:11
Witam !
Chciałbym wymienić 4-tą świecę za pompą (SDI - 105KM) i chcialbym prosić o pomoc w lokalizacji tej sruby do zablokowania pompy , bo przy tej operacji muszę zdemontować pompę. Blokadę do korby i pompy zastosowałem przy wymianie rozrządu i z tym nie ma problemu, ale jak zblokować pompę po zdemontowaniu kola zębatego???
Śruba do blokowania pompy jest od przodu pompy na wysokości wałka tuż przy podstawie pompy. Jest pod nią podkładka, a blokowanie pompy polega na odkręceniu owej śruby i wyjęciu podkłądki i wkręceniu śruby bez podkładki ponownie. Wtedy koniec śruby zapiera się o wałek i go blokuje.
1. krótsza i wbrew pozorom dużo łatwiejsza, demontujemy nastawnik pompy, odkręcamy 3 torxowe śruby + 4ta z nietypowym łebkiem (jeśli posiadamy odpowiednią nasadkę to nie ma problemu, można podjechać do pompiarza jakiegoś poluzuje ją za darmo, ewentualnie nabić nasadkę 7kę młotkiem i wtedy odkręci się, potem ładnie pilnikiem zrobić 6kąt i mamy już na nasadkę 7kę ładny łebek, ostatnia opcja po wyjęciu naciąć ją po środku brzeszczotem i zrobić opcję na płaski śrubokręt/bit) wtedy jest do niej ładnej dojście, można użyć dużej grzechotki i przedłużki, dobrej nasadki i bez ryzyka urwania świecy ją ładnie odkręcić. Uważać jedynie należy by nic do pompy nie wpadło, nie zaśmieciło jej, najlepiej ją zakryć folią.
Demontaż oznacza konieczność ustawienia dawki paliwa, ale jeśli wcześniej np. białym markerem zaznaczymy sobie w kilku miejscach kreski na łączeniu pompy (lub zrobimy inne tego typu znaki, np. ostrym nożykiem) to można pompę przykręcić dokładnie tak samo (pomagają również podkładki samych śrub, na podstawie ich odciśnięcia można uniknąć przesunięcia pompy) potem ewentualna delikatna korekta dawki paliwa, puknięcie na plus lub minus i pompa ustawiona jak dawniej.
2. dużo dłuższa, wyjęcie pompy, kilka śrub podstawki do bloku, kilka podstawki do pompy, blokada koła, najlepiej zrobić znaki, ustawić rozrząd na punk zero, więcej zabawy, i wg. mnie większa odpowiedzialność, bo potem auta można nie odpalić (oczywiście przestrzegając wskazówek można zrobić to dobrze i ustawić niemalże idealnie kąt wyprzedzenia zapłonu) ale potem i tak celem korekty trzeba jechać na komputer, bo może w 1 przypadku na 10 ustawimy tak jak sterownik chce... a tam milimetry mają znaczenie...
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Sty 20, 2013 21:30
czytałem FAQ odnośnie tej 4-tej swiecy ale tam w opisie była pompa IDT . Ale ok , jeśli ruszę te śruby to pewnie będzie leciało paliwo. Czy uszczelka nie bedzie puszczała po jej odkreceniu??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum