Wysłany: Sob Sty 12, 2013 10:55 [R111] Luz na kole pasowym napędzającym alternator.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1996
Urwany klin przy kole pasowym które napędza alternator. Koło pasowe znajduje się przy rozrządzie. Klin koła pasowego został urwany przez co nie kręci się razem z wałem korbowym i nie napędza alternatora.
Pytania:
Czy klin ten odpowiada również za koło zębate przy rozrządzie?
(Klin przechodzi przez koło pasowe i koło zębate)
Czy można zdjąć, wymienić koło zębate przy rozrządzie?
(resztki klina nadal "trzymają" się w kółku zębatym)
Pomysł na tanią naprawę nie ingerującą w rozrząd.
Czy można rozwiercić miejsce starego klina by włożyć nowy?
Chciałbym zespawać koło pasowe z wałem korbowym . Dobry pomysł?
Ostatnio zmieniony przez szuwar77 Wto Sty 15, 2013 11:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 12, 2013 10:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy klin ten odpowiada również za koło zębate przy rozrządzie?
Nie, kółko rozrządu jest dociśnięte do wału śrubą
Cytat:
Czy można zdjąć, wymienić koło zębate przy rozrządzie?
Można - procedura jak przy wymianie paska rozrządu
Cytat:
Pomysł na tanią naprawę nie ingerującą w rozrząd.
Raczej brak takiej alternatywy
Cytat:
Czy można rozwiercić miejsce starego klina by włożyć nowy?
Kółko rozrządu jest dosyć miękkie, pewnie by się za chwilę rozsypało
Cytat:
Chciałbym zespawać koło pasowe z wałem korbowym . Dobry pomysł?
Bardzo zły
Generalnie sprawa wygląda tak, że musisz te elementy wymienić. Nie jest to drogie bo spokojnie można założyć używane kółka. Przy okazji wymień pasek rozrządu i ewentualnie pompę wody jak jest leciwa.
I rzecz jasna sprawdź przyczynę tej awarii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum