Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam
Po ostatnim zrobieniu uszczelki pod głowica przejechałem około 30tys. km. Jakiś czas temu uciekał mi płyn i nie mogłem zlokalizować wycieku. Była zmieniana uszczelka pod kolektorem i nic nie pomogło. Z początku zbiorniczek traciłem przez 2 tygodnie, a potem jeden zbiorniczek uciekał w jeden dwa dni.
I przez te ubytki chyba mi poszła uszczelka, teraz pojawił się majonez na bagnecie i pod korkiem do wlewu oleju i są problemy z odpalaniem i dziś zaświecił się checke engine.
No i teraz muszę zrobić samochód.
1. Ile kosztują tak mniej więcej części i jakie muszę kupić?
2. Dodam również, że muszę dokupić głowicę bo niestety nie mogę już po raz kolejny splanować. Czy głowica od silników 1,4 i 1,6 będzie pasowała do 1,8 ?
3 Czy według was opłaca się kupić używany silnik czy robić ten
Z góry dziękuje za sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Sty 24, 2013 17:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 22, 2013 12:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po ostatnim zrobieniu uszczelki pod głowica przejechałem około 30tys. km
Jaki typ uszczelki wstawiłeś Szpilki były wymieniane
panwilli napisał/a:
1. Ile kosztują tak mniej więcej części i jakie muszę kupić?
Wszytsko zaleyż czy będziesz wymieniał rozrząd czy nie. Jeśli bez rozrządu, to z robocizną licz na 1000 zł. Do wymiany potrzebować będziesz, uszczelki pod głowicą najlepiej stary typ wzmacniany, nowe szpilki, uszczelkę kolektora wydechowego i ssącego, ewentualnie jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów, choć ja ją ponownie bym zużył, tylko dał od siebie na nią silikonu.
panwilli napisał/a:
2. Dodam również, że muszę dokupić głowicę bo niestety nie mogę już po raz kolejny splanować. Czy głowica od silników 1,4 i 1,6 będzie pasowała do 1,8 ?
Głowice są takie same. A ile razy twoja była planowana
panwilli napisał/a:
3 Czy według was opłaca się kupić używany silnik czy robić ten
To jest loteria, bo możesz kupić wstawić i za jakiś czas znowu robić uszczelkę.
nie wiem jaka uszczelka była zmieniana ale śruby były nowe
Jak ostatnio była planowana głowica to mechanik powiedział że juz wszedł na jeden zawór i już nie można jej planować
To do tego 1tys. za materiały i robociznę muszę doliczyć jeszcze koszt głowicy czyli wyjdzie mi około 1500-1800 i tak sie zastanawiam czy jest sens w ogóle robienia samochodu.
A jeszcze pytanie lepiej kupić wszystko w zestawie z allegro czy pojedyncze części u Toma team.pl chodzi mi o jakość wykonania tych w zestawie.
a u ciebie jak byla planowana glowica przed zalozeniem to dziwie sie ze puscilo na nowo. Mam nadzieje ze kolejnosc dokrecania srub tez zachowana oraz dokrecane kluczem DYNAMOMETRYCZNYM !!!!!!!!!! nie na czuja.
edit: ceny u was straszne mowi ze wszedl juz na 1 zawor to ile on ciął ? przeciez jak sie planuje to aby zabielic wiec watpie zeby wiecej jak 0,1mm niekiedy wystarczy 0,05mm . Silnik kupisz za ok 500zl + 200zl przekladka i masz o polowe taniej.
_________________ ------> .... do 400 setek....
------
Ostatnio zmieniony przez RafalTBG Sro Lut 06, 2013 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: Sro Lut 06, 2013 20:05 Miałem podobny problem
Mój Rover jest 2 tygodnie po wymianie HGF oraz po ponownym osadzeniu 2 tulei.
Kupiłem klej hulomar na który mechanicy osadzili tuleje oraz cały komplet nowych uszczelek (uszczelka pod głowicę nowego typu z dodatkowym uzupełnieniem do głowic po planowaniu). Oczywiście w zestawie był również zestaw nowych śrub.
Jak na razie wszystko jest ok. auto chodzi super.
Przed naprawą zastanawiałem się nad wymianą silnika, ale jaką mamy gwarancję że ten który kupimy będzie lepszy.
Jeśli jest ktoś z okolic Koszalina mogę podać namiar na mechanika, który opiekuje się moim roverkiem.
mam pytanie jak kupie silnik 1,6 zamiast 1,8 to co będę musiał jeszcze wymienić i czy skrzynia biegów będzie pasowała
Niestety nie jest to takie proste. Do silnika 1.6 będziesz potrzebował jeszcze kompa, skrzynie, sprzęgło i półośki. Ja bym, szukał samego słupka 1.8 albo sam blok jeśli głowice masz sprawną.
mam pytanie jak kupie silnik 1,6 zamiast 1,8 to co będę musiał jeszcze wymienić i czy skrzynia biegów będzie pasowała
Niestety nie jest to takie proste. Do silnika 1.6 będziesz potrzebował jeszcze kompa, skrzynie, sprzęgło i półośki. Ja bym, szukał samego słupka 1.8 albo sam blok jeśli głowice masz sprawną.
A to niby dlaczego? Śmiem twierdzić, że komp z 1.8 poradzi sobie z 1.6. Ewentualnie będzie trzeba mniej wydajne wtryski zastosować. Skrzynia i reszta podejdzie. Stracisz na elastyczności, ale 1.6 kręci sie jak 1.4 czyli jak wariat
leszczu napisał/a:
Słupek tak, tylko szukaj silnika z automatycznym napinaczem rozrządu. (Żółty korek wlewu oleju)
Żółty korek nie jest wyznacznikiem bo każdy może go sobie wkręcić.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
No ale rozstaw otworów masz taki sam przecież. Bloki sa takie same. Do swojego poloneza 1.4 wsadziłem silnik 1.8 z R75 i nie było żadnego problemu spiąć go ze skrzynią (FSO). Mały problem miałem z wałkiem sprzęgłowym. Musiałem dorobić tulejkę redukcyjną bo w wale korbowym 1.8 była większa średnica otworu.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
leszczu, ja biorę to na chłopski rozum. Skoro bloki są takie same, a są na pewno to skrzynia musi podejść bo otwory łączeniowe są w tych samych miejscach.
U mnie sytuacja wyglądała tak:
Przed swapem Polonez 1.4 (silnik rover). Kupiłem silnik 1.8 od R75 więc na pewno był spięty ze skrzynią PG1. Bloki silnika oprócz pewnych niuansów - jakiś przetłoczeń na bloku, innej miski był identyczny. Co prawda FSO jest RWD i skrzynia jest zupełnie inna, ale bez najmniejszego problemu połączyłem to ze sobą. Nie rozumiem więc dlaczego w przypadku R65 i PG1 miałoby być inaczej. Może są jakieś inne niuanse
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum