Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] nie dziala sprzeglo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] nie dziala sprzeglo
Autor Wiadomość
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 14:26   [r200] nie dziala sprzeglo
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam po wymianie sprzegla i skrzyni pojawil sie nastepujacy problem:
-przy wrzucaniu R zgrzyt
-biegi wchodza ciezko
-brak reakcji sprzegla
W czym moze byc problem linka raczej odpada probowalem dociagac recznie lape i to samo,jak powinna byc zalozona tarcza?(wypukloscia w strone silnika czy docisku)W czym moze byc problem,bo wydaje mi sie ze moglem zle zalozyc tarcze i przez to nie wysprzegla?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 22, 2013 14:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 23:35   

Cytat:
-brak reakcji sprzegla

tzn? wciskasz sprzęgło a auto jedzie?
olej w skrzyni Ci nie uciekł przy wymianie sprzęgła? może wymieniałeś przy okazji i wlałeś jakiś gęsty?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kolin17_71 



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 33
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 23:57   

prawdopodobnie sprzęgło ciągnie. Tam masz wysprzęgnik hydrauliczny czy linka.
jeśli jest hydrauliczny to sprawdź czy nie masz za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku jeśli tak to dolej i odpowietrz wysprzęglik
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 23:57   

Tak po wcisnieciu zadnej reakcji,caly czas jedzie,olej w skrzyni jest ale raczej to nic do tego nie ma bo nie ma najmniejszej reakcje ze strony sprzegla,problem widze w zle zalozonej tarczy,ta tulejka na walek z bardziej wysunietej strony powinna byc w strone silnika czy skrzyni?Jest linka,nie wydaje mi sie ze ciagnie nie ma w ogole reakcji.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 00:28   

Pisz po polsku.
Na tarczy powinien być napis "flywheel side" i tym napisem montuje się w stronę silnika. Z tego co widzę na rysunkach to od strony skrzyni jest mniej wystająca tulejka, natomiast cały mechanizm tłumienia drgań skrętnych (sprężyny i swobodne koło) jest z tamtej strony
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 16:51   

witam na tarczy widnieje napis gearbox side i tym napisem bylo w strone skrzyni,wiec teraz juz niewiem gdzie lezy problem
Tak bylo zalozone

A tak powinno byc zalozone wedlug steryda i mi tez sie wydaje ze tak powinno byc,ale na tej stronie jest napis gearbox side czyli tak jak bylo zalozone na pierwszej fotce.

Dodam ze biegi na zgaszonym silnika da sie zmieniac bez problemu,ale bez roznicy czy wcisniete sprzeglo czy nie,jak odpali zgrzyt przy probie wrzucenia R,na kolach nie da rady nic wrzucic,na podniesionych kolach da rade wrzucic wszystkie biegi nawet R ale ze zgrzytem.
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 17:56   

Witam. Podzielę się tym, co było u mnie. Na uchwycie pancerza linki sprzęgła pod gumą była półtoracentymetrowa nacięta tuleja. Bez niej "nie było sprzęgła". Może u poprzedniego właściciela skrzyni też tak było??
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 18:00   

Probowalem zakaldac tulejke na linke zeby byla bardziej naciagniete ale dalej nic najmniejszej zmiany a lapa sprzegla doszla juz maxymalnie
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 18:29   

gearbox side, to oznacza stronę skrzyni biegów, czyli tą stroną powinno być w stronę skrzyni,

a nie złożyłeś przypadkiem sprzęgła niecentrycznie?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 18:36   

Tzn zle wycentrowana tarcza?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 20:52   

jeśli wałek skrzyni byłby wystarczająco mocno przesunięty mógłby blokować sprzęgło. Miałbyś mocne problemy przy zmontowaniu, ale da się.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 22:05   

Jutro sie okaze co z tego wyszlo po skrecalem od nowa teraz w inny sposob wycentrowalem tarcze nie na oko,tylko docisk dokrecilem przez otwor od rozrusznika.Czy moglo by to byc cos innego jeszcze moze wina lezy w docisku nie wyglada na uszkodzony jedynie gladz ma troche nie rowna.Sprzeglo bylo uzywane jedynie tarcze regenerowalem.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 00:01   

może za grubą okładzinę Ci po prostu nabili :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 16:31   

Stara okladzina miala jakies 7mm i byla juz bez naciec,tej niestety nie zmierzylem ale nie wydaje mi sie duzo grubsza,ale wezme to pod uwage.Chodz w tej wydaje mi sie ze wina mogla lezec w zle wycentrowanej tarczy,bo byl troche problem ze zlozeniem i skrzynia nie wskoczyla w tulejke od sruby dopiero jak dociagnal sruba.

[ Dodano: Czw Sty 24, 2013 15:45 ]
No i niestety dalej brak sprzegla nie mam juz pojecia co to moze byc zeby chociarz minimalnie rozlaczylo.Co to moze jeszcze byc tarcze wycentrowalem przez otwor od rozrusznika,pd linke podkladalem nakretki zeby ja podciagnac.pedal nie jest miekki bo czuc ze wciska docisk.

[ Dodano: Czw Sty 24, 2013 16:31 ]
Moze tarcza sprzeglowa jest zapieczona tarcza powinna sie rozejsc po wcisnieciu sprzegla?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [ r200 sdi] sprzeglo
Tomkro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Paź 18, 2007 23:24
sTERYD
Brak nowych postów [ r200 sd] sprzeglo
Tomkro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Paź 15, 2007 16:19
Chester
Brak nowych postów [R200] ECM jak sprawdzicz czy dziala
benasii Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Kwi 26, 2009 21:39
PHJOWI
Brak nowych postów [R200 1.1 '98] Nie dziala licznik
R200UK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Paź 24, 2007 11:01
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink