Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620sdi] Problem z pompą wtryskową.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620sdi] Problem z pompą wtryskową.
Autor Wiadomość
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 22:22   [R620sdi] Problem z pompą wtryskową.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam, przed chwilą przyjach mój ojciec roverkiem z pracy i poinformował mnie o problemie. Mimo iż auto pali na dotyk, pracuje równo to zauważyliśmy wyciek z pompy wtryskowej. Dokładnie stojąc przed autem przednia ścianka pompy cała jest ulana ropą która skapuje wężykami i przewodami. Da się wymienić jakąś uszczelkę czy coś dokręcić czy przewidujecie najgorsze ?? ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 22, 2013 22:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 22:32   

najpierw trzeba zlokalizować dokładnie miejsce wycieku, nikt tu nie jest wróżbitą Maciejem :wink:
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 22:37   

ulana jest od samej góry (nie na wierzchu) więc raczej tam cieknie, jutro upewnie się na 100% W razie czego można to samemu rozkręcić i wymienić uszczelkę ?? :D
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 22:40   

można samemu, chyba że wiąże się to z rozebraniem pompy a jak się nie znasz to nie polecam bo nie złożysz :D
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 22:43   

wymyj pompę benzyną ekstrakcyjną, porób znaki i potem złóż tak samo (skręć dokładnie tak samo nie przesuwając dekli) można wymienić uszczelkę, cały komplet kosztuje około 35zł (org. Bosh) jak nie czujesz się na siłach to nie dotykaj, bo to nie żarty.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 23:03   

Kruszan - mieszkamy niedaleko od siebie, mam kilka innych mankamentów w aucie, może zrobiłbyś przegląd swoim okiem i powiedział co i jak ?? :D
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 23:15   

19bizon08 napisał/a:
Kruszan - mieszkamy niedaleko od siebie, mam kilka innych mankamentów w aucie, może zrobiłbyś przegląd swoim okiem i powiedział co i jak ?? :D


w miarę możliwości i wiedzy jaką posiadam o tym aucie mogę dopomóc koledze z klubu :) , choć mechanikiem i cudotwórcą nie jestem wiec tak na spokojnie :P Podjedź do Bełchatowa kiedyś się umówimy i będzie mini spot :P

Przeglądaj wątek Halo Łódź, może na Łódzkiego spota przyjedziesz :P
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Pią Sty 25, 2013 14:31   

Co do nieszczelności mojej pompy to zauważyłem że jej rozszczelnienie powstało niedługo po tym jak zastosowałem preparat do paliwa STP do czyszczenia wtrysków (czarny) ale dałem go tylko niecałe 1/3 butelki bo miałem mało paliwa. Możliwe żeby ten preparat zeżarł mi uszczelki czy to zbieg okoliczności ?? :D
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Sty 25, 2013 15:44   

Może wyczyścił Ci dokładnie, nagar, zabrudzenia, czy co tam było - czyli to co uszczelniło nieszczelność :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Pią Lut 15, 2013 22:41   

A tak z ciekawości się zapytam: Czy dłuższe jeżdżenie z przeciekającą pompą niesie ze sobą jakieś poważniejsze konsekwencje ?? ? Ile +/- może nam dojść do zużycia paliwa na 100 km ?? ? Czy po uszczelnieniu pompy auto zyskuje trochę na mocy ?? ?
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Lut 15, 2013 22:45   

19bizon08 napisał/a:
A tak z ciekawości się zapytam: Czy dłuższe jeżdżenie z przeciekającą pompą niesie ze sobą jakieś poważniejsze konsekwencje ?? ? Ile +/- może nam dojść do zużycia paliwa na 100 km ?? ? Czy po uszczelnieniu pompy auto zyskuje trochę na mocy ?? ?


To raczej pytania, które dają odpowiedź zanim się je zada.

Nikt nie jest jasnowidzem, więc nie wiadomo ile schodzi palia, jaki duży jest wyciek. Nie ubędzie go litr, może setka, dwie trzy... Po uszczelnieniu na pewno moc wzrośnie, bo obecnie gazując zasysasz powietrze, zamiast tylko paliwo, układ nie jest szczelny. Poza utratą paliwa nic się nie dzieje. Uszczelniaj, bo nie ma na co czekać.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lut 15, 2013 22:50   

19bizon08 napisał/a:
Czy dłuższe jeżdżenie z przeciekającą pompą niesie ze sobą jakieś poważniejsze konsekwencje ??

to ze wszystko dookoła bedziesz miał ulane ,w nagorszym wypadku moze ucierpiec elektryka oraz komponety niepaliwoodporne(nowy wyraz hehe) :mrgreen:
19bizon08 napisał/a:
Ile +/- może nam dojść do zużycia paliwa na 100 km ??

Pewnie to zalezy jak duzy jest wyciek :P
19bizon08 napisał/a:
Czy po uszczelnieniu pompy auto zyskuje trochę na mocy ?? ?

Moze choc nie musi ,ale raczej małoprawdopodobne .
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Pią Mar 01, 2013 16:55   

Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami. Czasem wszystko jest OK, czasem na wolnych obrotach jak wsłucham się w pracę silnika słychać zmienną tonację silnika (tak jakby jakiś zawór regulował dawkę, ale nie ma to przełożenia na wskazówkę obrotomierza, która cały czas jest nieruchomo), a czasem wyczuwalne są większe drgania silnika, wskazówka obr. ma odchylenia kilka mm. a w trakcie jazdy nieraz czuć szarpnięcie. Czy za te wszystkie defekty jest odpowiedzialna słabo, ale jednak cieknąca pompa wtryskowa ?? ? Czy to może być jeszcze coś innego ?? ?
 
 
krzychu.qn 



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 1



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 18:11   

Dołączę się do tego tematu gdyż miałem podobną sytuację, mianowicie pompa ciekła w tym miejscu co tobie (trzeba oddać do uszczelniania koszt około 300zł, chyba że się na tym znasz to wystarczy ci zestaw do pomp tdi i wymieniasz uszczelki)
tak czy siak wracając do szarpania i nierównych obrotów, podejrzewam że to wiązka kabli pod pompą właśnie... również miałem podobnie, na początku trochę szarpał przy dodawaniu gazu na około 2000rpm (ale tylko czasem), po naprawie pompy (uszczelniłem ją po tym jak powyżej niej szczelił wężyk przepływowy i ropa lała się po wszystkim...) problem się nasilił i szarpanie występowało przy bardzo różnych obrotach nawet na wolnych,
sporadycznie na sekundę lub dwie zapalało się check engine.

Po przejrzeniu forum postanowiłem sprawdzić wiązkę i faktycznie tu był problem, żaden kabel nie był uwalony ale za to 3 kabelki idące do wtyczki umiejscowionej pod wtyczką pompy wtryskowej miały rozwaloną izolację i ledwo się trzymały ponadto podczas jazdy musiały się zwierać co według mnie wywoływało szarpanie itp... po zlutowaniu i zaizolowaniu problem znikł:)


natomiast pozostał mi jeszcze jeden problem który wcześniej mylnie wiązałem z szarpaniem, mianowicie chodzi mi o dziwnie metaliczne "dzwonienie" głównie na wyższych obrotach (+2500) choć czasami pojawia się już przy 1800 (to nie turbina, mechanik sprawdzał luzy, poza tym jest moc i nie dymi)

niestety dzwonienia nie słychać z głową pod maską (silnik zagłusza), słychać je stojąc obok auta z lewej strony bądź z fotela kierowcy po otwarciu szyby, dlatego nie potrafię zlokalizować źródła dźwięku (mój mechanik też rozkłada ręce...) jakieś pomysły co to może być?
 
 
holqq 



Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 2



Wysłany: Pon Cze 22, 2015 11:04   

Witam. Podkleję się pod temat gdyż jest dość mocno powiązany a odpowiedzi nigdzie nie znalazłem. Otóż sprawa wygląda następująco: Mam w 620 sdi wyciek paliwa na pompie. Wyciek naturalnie jest zlokalizowany. I tutaj pojawiają się moje zapytanie: Czy wymiana uszczelki pompy pod samą kopułką będzie się wiązać z wyregulowaniem pompy oraz innymi skutkami ubocznymi oraz czy wszystkie pompy montowane w tych autach były Bosch'a? Pozdrawiam
 
 
zaq 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 182
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 22, 2015 19:07   

Chodzi o kopułkę nastawnika?
 
 
holqq 



Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 2



Wysłany: Pon Cze 22, 2015 20:43   

zaq napisał/a:
Chodzi o kopułkę nastawnika?


chodzi o ten sam dekielek przykręcony na 4 śrubki na samej górze. I tutaj też kolejne pytanie: Czy nie powinna się tam czasem znajdować śruba serwisowa?
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Wto Cze 23, 2015 09:40   

tutaj masz opis ze zdjeciami :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Sdi] Pompa wtryskowa vp37 wymiana uszczelki głowicy
zaq Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Sty 09, 2015 19:15
zaq
Brak nowych postów [Rover 620 SDI] Problem z... pompą wtryskową?
imperialista Rover serii 600, Honda Accord 11 Sro Paź 26, 2016 14:48
Liponek
Brak nowych postów [R620] Pompa wtryskowa
michal_s. Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Lis 18, 2007 18:14
michal_s.
Brak nowych postów [R620] Pompa wtryskowa
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Maj 14, 2008 00:27
Skiba
Brak nowych postów [R600 SDi] Pompa Wtryskowa
Carver Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Maj 26, 2011 06:15
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink