Kurde, mam kawałek przezroczystego 8mm, ale nieznanego pochodzenia i nie wiem czy się nadaje. Potnę ten stary, a w miedzy czasie może poszukam taniej gruchy z przewodem na Allegro, bo na pobliskim szrocie nie ma Roverów.
Filterek wstępny zakupiłem, jakiś made in Italy, wygląda mniej więcej jak ten:
http://tablica.pl/oferta/...ID5-IDHrHH.html
tylko nie ma kierunku przepływu zaznaczonego, ale oprócz tego gość w sklepie twierdził, że spokojnie do diesla można zamontować, mimo że na opakowaniu jest napisane "benzin". Jak myślicie, podpinać?
gruszka nie musi być z Rovera, ważne by była z zaworkiem zwrotnym - 8mm średnica. Możesz wstawić gruszkę obojętnie jaką, lub zostawić starą i dokupić sam zaworek w sklepach już od 20 do 50zł przed gruszką. Albo elektrozawór wstawić.
Okazało się, że mam autoryzowanego przedstawiciela Filtrona pod nosem, a ja jeżdżę po jakichś dziuplach. Filterek zakupiony taki jak powyżej, nawet kawałek przewodu paliwowego Gatesa się znalazł (tylko nieprzezroczystego).
Dzięki koledzy za pomoc, idę się trochę pobrudzić. Mam nadzieję, że Roverkowi się poprawi.
Edit: Udało się coś zmontować (zdjęcie w załączniku). Ponieważ musiałem kupić sporo więcej przewodu niż było potrzebne, wywaliłem stary i całość jest już skręcona na nowym. Przedmuchałem gruszkę i prysnąłem wd40 jak radził mi_sza1. Dmuchając we wlot powietrze przelatywało, a w wylot odpychało, więc zaworek zwrotny jeszcze trochę trzyma, ale problem pojawił się na etapie odpowietrzania nowego filtra - paliwo słabo leciało przez odkręcony odpowietrznik podczas pompowania gruszką. Zanim auto odpaliło musiałem kręcić parę razy, ale w końcu się udało. Zrobiłem rundę próbną - grucha dalej się trochę zasysa, ale nie na tyle, bym nie mógł przekroczyć 2k obrotów. Oprócz tego jeszcze dojrzałem w filterku wstępnym kilka bąbli - chyba powietrza, ale całą nową instalację dopiąłem na fest i nie mam pojęcia skąd się wzięły. Jeszcze jutro zrobię drugą, dłuższą rundę próbną i zobaczymy.
[ Dodano: Nie Gru 23, 2012 22:39 ]
Druga jazda próbna na odcinku 2x10km z postojem ok.1h zakończona pomyślnie. Gazu nie żałowałem, auto przyspiesza w miarę żwawo i zero przygasania. W międzyczasie zaglądałem pod maskę - grucha trochę wklęsła, ale nie na amen jak to wcześniej było, a w filterku wstępnym samo paliwo bez bąbelków.
Ostatnio nie mam tras dłuższych niż kilkanaście km (głównie w terenie zabudowanym), więc jeśli nic gorszego się nie stanie, to zostawię na razie sprawę tak jak jest. Jeszcze raz podziękowania dla osób udzielających rad w tym temacie, dałbym pomógł ale nie ma opcji, więc . Przydałby się jeszcze link do zaworka zwrotnego, jaki można by dołożyć.
dlaczego wedlug katalogow NorAuto do 400 diesla 2.0 jest filtr Filtron 838/1??
a to już się ich musisz zapytać, jakiś błąd
normalnie idzie 838 a ten 838/1 jest niemal identyczny z jednym ale, rurki są skierowane w tym samym kierunku a nie w przeciwne strony jak powinny
fenomen1717, Nic to nie da Główny filtr i tak syf wyłapie, a jak coś można zawsze gruszkę przepłukać bo roku np środkami jeżeli ma się tam syf gromadzić.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum