Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:03 [R400diesel] Błąd checka Regulator kata początku wtrysku
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Opisywałem już problemy z mocą mojego Roverka, dziś podjechałem do mechanika aby odczytał mi za pomocą kabla OBD błąd silnika.
oto wynik:
23 -Regulator kata początku wtrysku; wartość niestabilna
-Historyczny lub sporadyczny
mniej więcej tak to wyglądało na ekranie..
Czy wiecie co to dokładnie znaczy? Mechanik nie ukrywał, że nie wie co to znaczy. Powiedział tylko, że to nic poważnego. Domyślał się, że może to być coś z katalizatorem.
... i czy to może mieć wpływa na moc Rovera? (max V 150km/h)
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a) Wymiana tego zaworu? Czy po prostu regulacja?
b) może głupie pytanie ale podkreślam, że mam małe pojęcie - Czy pompa w tym wypadku jest sprawna? Samochód bardzo dobrze pali nawet na mrozie.
Jakie kroki podjąć teraz? Oddać do mechanika i powiedzieć w czym rzecz?
Sprawdź najpierw styki na wiązce przy pompie jak radzą koledzy. Pryśnij w kostkę jakiegoś kontaktu. Potem skasuj błędy, pojeździj, i wtedy sprawdź błędy.
Gdyby rzeczywiście padł ci regulator miałbyś problem z odpalaniem, ale na pewno nie ma nic wspólnego z katalizatorem (zmień mechanika)
_________________ Pozdro!
Ostatnio zmieniony przez Jusci Pon Sty 28, 2013 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdź najpierw styki na wiązce przy pompie jak radzą koledzy. Pryśnij w kostke jakiegoś kontaktu. Potem skasuj błędy, pojeździj, i wtedy sprawdź błędy.
bizon napisał/a:
Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic
Możesz jaśniej? Jestem całkowitym laikiem.
dokladnie chodzi o ta okragla kostke. oprocz tego co juz wspomniane przez kolegow, sprawdz czy zaden konektor nie lata luzno czy wszystko ladnie styka, czy nie ma wilgoci we wtyczce i nie ma przepiec miedzy konektorami
bizon napisał/a:
Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic
Możesz jaśniej? Jestem całkowitym laikiem.
dokladnie chodzi o ta okragla kostke. oprocz tego co juz wspomniane przez kolegow, sprawdz czy zaden konektor nie lata luzno czy wszystko ladnie styka, czy nie ma wilgoci we wtyczce i nie ma przepiec miedzy konektorami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum