Wysłany: Pon Sty 28, 2013 14:36 [R420] Trzy niepokojące mnie rzeczy [ VIDEO ]
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Siema. Tak to znowu ja
Po tych zimach i parkowaniu pod chmurką auto robi się jakimś wrakiem.
1. Zaczęły lecieć spaliny spod maski, gdzieś po lewej stronie. Zawsze jak silnik zimny i go odpalam po nocy to dymi tak, że aż czuć delikatnie spaliny w aucie, potem już tego nie ma. Nie udało mi się dokładnie uchwycić jak mocno leciały
2. W oczekiwaniu na płyn do wspomagania, pompa zaczęła wydawać niepokojący dźwięk. Słychać go w kabinie i pod maską. W aucie to brzmi tak jakbym oponami po śniegu skręcał, a pod maską tak jak na filmiku. Czy to oznacza, że życie pompy dobiega końca czy może wystarczy dolać tego płynu?
3. Przy gazowaniu słychać takie dziwne pyknięcie. Tak powinno być?
Ad.1. Pewnie złącze elastyczne zaraz przy pierwszym tłumiku dziurę ma.
W zeszłym roku zamknąłem temat za 120 złotych i wymianą na nowy bo też mi dymiło i śmierdział w kabinie spalinami.
Ad.3. Sprawdz linke i potencjometr czy tam wszystko dobrze pracuje
Ad.2 Nie odpowietrzałem właśnie. Nie wiem jak to robić
Ad. 3 Też bym prosił o jakieś wskazówki gdzie to szukać. Ogólnie też myślałem że to może jakieś cyknięcie z EGR jest
Ad.1 ma jakiś wpływ na moc auta? Lub ta dziura może uszkodzić silnik? Bo aż tak mi to w sumie nie przeszkadza, byle by nie psuło auta.
haxigi,
Ad.3. niby ma. ja miałem do tego jeszcze zawalony kat więc wyciąłem go i wstawiłem strumienicę.
Mech sugerował że osłabienie osiągów może mieć związek z nieszczelnością układu wyd. i w sumie po zrobieniu jakoś tak lepiej się jeździło. Silnika i osprzętu Ci nie zniszczy więc jeżeli nie jest to uciążliwe to zrób to przy okazji.
Ad.2. pompę się odpowietrza wyciągając korek od zbiorniczka i kręci kołami raz w lewo i prawo kilka razy. Jeżeli dalej będziesz słyszał jakieś dźwięki to będziesz myślał co dalej.
Ad.1. Potencjometr i linkę gazu masz na godzinie 4 od zbiorniczka wyrównaczego pomiędzy silnikiem a kielichem. niech ktoś wsiądzie do auta i podkręca obroty, jeżeli będzie płynnie wszystko chodzić to nie ma co ruszać.
A to tamto uszczelnienie przy okazji trzepnę. Tak coś czułem że gdzieś jest jakaś nieszczelność nim zaczęło się kopcić
Aaa ok, no właśnie znalazłem na forum info że trzeba kręcić w lewo i prawo, ale nie doczytałem nigdzie żeby odkręcić korek. W sumie to jest logiczne A pytanie też takie - bo mam niski poziom płynu wspomagania, gdzieś ucieka wężem jak jest tak w granicy -10stopni i kupiłem nowy. Mogę go dolać do starego, czy stary muszę całkowicie jakoś spuścić i wtedy nowy wlać? Teraz ma kolor czerwony, a ja kupiłem valvoline maxlife atf, nie wiem jaki kolor więc nie chciałbym robić kolorowanki
a co do potencjometru to odpal samochod, ustaw na luz, idz pod maske i paluchem ruszaj potencjometr (Ododawaj gazu) i czy wtedy bedzie slyszalny ten dzwiek. bo moze poluzowala sie jakas sruba trzymajaca potencjometr i jak naciagasz linke to sie rusza i wydaje dzwieki.
a przy odpowietrzaniu wspomagania jak zakrecisz w jakas ze stron to chwile tak trzymaj na maksymalnym skrecie
Hmm nie wiem czy ten potencjometr jest gdzieś tak sprytnie ukryty, w kołnierzu jakimś czy jak, ale nigdzie go nie widziałem. Jedynie co by mi przypominało to to:
Z czerwonym znakiem zapytania, podobnie jak poniżej:
Ale tego nie dało się ruszyć. Jedyne co się ruszyło, ale nie miało kompletnie wpływu na silnik to ten cypelek pod komputerem (do czego on?):
No i odpowietrzyłem lekko pompę, niby nie jest już tak głośno, ale nadal wyje. Oto filmik z dźwiękiem przy kręceniu kierownicą:
Na pierwszym wastegate, na ostatnim zaworek nagrzewnicy, a na drugim zaznaczyles chyba odpowiednia linke. sam potencjometr jest pod tym grzybkiem w ktorego kierunku ta linka idzie
ta linka jest twarda i nie da się ją ruszyć, pociągnąć czy coś w tym stylu. Inne zdjęcie:
Nagrzewnica to mi się kojarzy z tym jak powietrze szybko będzie leciało ciepłe do kabiny, ale tu na forum coś znalazłem że nagrzewnica jak się spierdzieli to płyn chłodniczy wycieka i zwątpiłem
ta linka jest twarda i nie da się ją ruszyć, pociągnąć czy coś w tym stylu. Inne zdjęcie:
no, to jest to. jak ktos wdepnie Ci pedal gazu to zobaczysz ze na koncu gdzie masz gola linke sie poruszy. musisz rozebrac ta obudowe co jest pod grzybkiem (pod calym urzadzeniem), ja takiej obudowy nie mam
haxigi napisał/a:
Nagrzewnica to mi się kojarzy z tym jak powietrze szybko będzie leciało ciepłe do kabiny
nie jak szybko tylko czy wogole. jest to zaworek od pokretla cieplo-zimno w kabinie.
Cytat:
nagrzewnica jak się spierdzieli to płyn chłodniczy wycieka i zwątpiłem
no bo przez nagrzewnice przeplywa plyn chlodniczy
PS: Naprawde Ci pali 5,3l/100km tak jak masz na rysunku??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum