Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Trzy niepokojące mnie rzeczy [ VIDEO ]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Trzy niepokojące mnie rzeczy [ VIDEO ]
Autor Wiadomość
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 14:36   [R420] Trzy niepokojące mnie rzeczy [ VIDEO ]
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Siema. Tak to znowu ja ;/

Po tych zimach i parkowaniu pod chmurką auto robi się jakimś wrakiem.

1. Zaczęły lecieć spaliny spod maski, gdzieś po lewej stronie. Zawsze jak silnik zimny i go odpalam po nocy to dymi tak, że aż czuć delikatnie spaliny w aucie, potem już tego nie ma. Nie udało mi się dokładnie uchwycić jak mocno leciały ;/
2. W oczekiwaniu na płyn do wspomagania, pompa zaczęła wydawać niepokojący dźwięk. Słychać go w kabinie i pod maską. W aucie to brzmi tak jakbym oponami po śniegu skręcał, a pod maską tak jak na filmiku. Czy to oznacza, że życie pompy dobiega końca czy może wystarczy dolać tego płynu?
3. Przy gazowaniu słychać takie dziwne pyknięcie. Tak powinno być?

Pkt 1 i 2:
http://www.youtube.com/watch?v=zNyO0cVJdlo

Pkt 3:
http://www.youtube.com/watch?v=L8XSAEPjBpc
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 28, 2013 14:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:24   

Ad.2. A odpowietrzales pompe??

Ad.3. Sprawdz linke i potencjometr czy tam wszystko dobrze pracuje
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 18:24   

Ad.1. Pewnie złącze elastyczne zaraz przy pierwszym tłumiku dziurę ma.
W zeszłym roku zamknąłem temat za 120 złotych i wymianą na nowy bo też mi dymiło i śmierdział w kabinie spalinami.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 21:57   

bizon napisał/a:
Ad.2. A odpowietrzales pompe??

Ad.3. Sprawdz linke i potencjometr czy tam wszystko dobrze pracuje


Ad.2 Nie odpowietrzałem właśnie. Nie wiem jak to robić :D
Ad. 3 Też bym prosił o jakieś wskazówki gdzie to szukać. Ogólnie też myślałem że to może jakieś cyknięcie z EGR jest ;/

Ad.1 ma jakiś wpływ na moc auta? Lub ta dziura może uszkodzić silnik? Bo aż tak mi to w sumie nie przeszkadza, byle by nie psuło auta.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 22:09   

haxigi,
Ad.3. niby ma. ja miałem do tego jeszcze zawalony kat więc wyciąłem go i wstawiłem strumienicę.
Mech sugerował że osłabienie osiągów może mieć związek z nieszczelnością układu wyd. i w sumie po zrobieniu jakoś tak lepiej się jeździło. Silnika i osprzętu Ci nie zniszczy więc jeżeli nie jest to uciążliwe to zrób to przy okazji.
Ad.2. pompę się odpowietrza wyciągając korek od zbiorniczka i kręci kołami raz w lewo i prawo kilka razy. Jeżeli dalej będziesz słyszał jakieś dźwięki to będziesz myślał co dalej.
Ad.1. Potencjometr i linkę gazu masz na godzinie 4 od zbiorniczka wyrównaczego pomiędzy silnikiem a kielichem. niech ktoś wsiądzie do auta i podkręca obroty, jeżeli będzie płynnie wszystko chodzić to nie ma co ruszać.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 22:21   

A to tamto uszczelnienie przy okazji trzepnę. Tak coś czułem że gdzieś jest jakaś nieszczelność nim zaczęło się kopcić ;/


Aaa ok, no właśnie znalazłem na forum info że trzeba kręcić w lewo i prawo, ale nie doczytałem nigdzie żeby odkręcić korek. W sumie to jest logiczne :) A pytanie też takie - bo mam niski poziom płynu wspomagania, gdzieś ucieka wężem jak jest tak w granicy -10stopni i kupiłem nowy. Mogę go dolać do starego, czy stary muszę całkowicie jakoś spuścić i wtedy nowy wlać? Teraz ma kolor czerwony, a ja kupiłem valvoline maxlife atf, nie wiem jaki kolor więc nie chciałbym robić kolorowanki :D


Linkę ogarnę jutro i dam znać.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 08:47   

haxigi napisał/a:
Linkę ogarnę jutro i dam znać.

a co do potencjometru to odpal samochod, ustaw na luz, idz pod maske i paluchem ruszaj potencjometr (Ododawaj gazu) i czy wtedy bedzie slyszalny ten dzwiek. bo moze poluzowala sie jakas sruba trzymajaca potencjometr i jak naciagasz linke to sie rusza i wydaje dzwieki.

a przy odpowietrzaniu wspomagania jak zakrecisz w jakas ze stron to chwile tak trzymaj na maksymalnym skrecie
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 13:09   

Hmm nie wiem czy ten potencjometr jest gdzieś tak sprytnie ukryty, w kołnierzu jakimś czy jak, ale nigdzie go nie widziałem. Jedynie co by mi przypominało to to:


Z czerwonym znakiem zapytania, podobnie jak poniżej:



Ale tego nie dało się ruszyć. Jedyne co się ruszyło, ale nie miało kompletnie wpływu na silnik to ten cypelek pod komputerem (do czego on?):



No i odpowietrzyłem lekko pompę, niby nie jest już tak głośno, ale nadal wyje. Oto filmik z dźwiękiem przy kręceniu kierownicą:

http://www.youtube.com/watch?v=VauAJwX8jfE
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 13:21   

Na pierwszym wastegate, na ostatnim zaworek nagrzewnicy, a na drugim zaznaczyles chyba odpowiednia linke. sam potencjometr jest pod tym grzybkiem w ktorego kierunku ta linka idzie
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 13:27   

czyli tego grzybka trzeba jakoś otworzyć i tam popatrzeć przy gazowaniu tak?

Ta linka od nagrzewnicy o czym decyduje? Pociągnąłem ją do siebie i tak zostawiłem, pierwotnie była cofnięta do tyłu :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 13:31   

Cytat:
czyli tego grzybka trzeba jakoś otworzyć i tam popatrzeć przy gazowaniu tak?

Nie. Grzybek nie jest od tego. pod CALYM grzybkiem, u Ciebie potencjometr zdaje sie jest schowany za ta obudowa bialo-szaro-burą.

Idz paluchem za ta linka co zaznaczyles, ona naciaga potencjometr przy dodawaniu gazu. chyba ze zle widze i to wezyk spryskiwaczy.

haxigi napisał/a:
Ta linka od nagrzewnicy o czym decyduje?

a o czym decyduje nagrzewnica??
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 13:37   

ta linka jest twarda i nie da się ją ruszyć, pociągnąć czy coś w tym stylu. Inne zdjęcie:



Nagrzewnica to mi się kojarzy z tym jak powietrze szybko będzie leciało ciepłe do kabiny, ale tu na forum coś znalazłem że nagrzewnica jak się spierdzieli to płyn chłodniczy wycieka i zwątpiłem :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 13:48   

Cytat:
ta linka jest twarda i nie da się ją ruszyć, pociągnąć czy coś w tym stylu. Inne zdjęcie:

no, to jest to. jak ktos wdepnie Ci pedal gazu to zobaczysz ze na koncu gdzie masz gola linke sie poruszy. musisz rozebrac ta obudowe co jest pod grzybkiem (pod calym urzadzeniem), ja takiej obudowy nie mam

haxigi napisał/a:
Nagrzewnica to mi się kojarzy z tym jak powietrze szybko będzie leciało ciepłe do kabiny

nie jak szybko tylko czy wogole. jest to zaworek od pokretla cieplo-zimno w kabinie.
Cytat:
nagrzewnica jak się spierdzieli to płyn chłodniczy wycieka i zwątpiłem :P

no bo przez nagrzewnice przeplywa plyn chlodniczy

PS: Naprawde Ci pali 5,3l/100km tak jak masz na rysunku??
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 20:03   

Joo, ale dawno nie aktualizowałem tego, a teraz jak zimno było to wydaje mi się że więcej było :)

Ja robię trasy z chodzieży do piły K11stką i tak max do 100kmh :D

Link z logiem masz w podpisie.

[ Dodano: Wto Sty 29, 2013 20:03 ]
OK jakby kogoś interesowało, dolałem płynu, odpowietrzyłem jeszcze raz i wspomaganie chodzi aż miło :)
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 20:15   

haxigi napisał/a:
OK jakby kogoś interesowało, dolałem płynu, odpowietrzyłem jeszcze raz i wspomaganie chodzi aż miło

:ok: przyjemności z manewrowania Roverkiem :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Niepokojące odgłosy z komory silnika
jęczy i cyka na niskich obrotach
Wazzabii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Cze 22, 2008 14:56
pgrad
Brak nowych postów [R45] Niepokojące dźwięki z okolic silnika
Pieczarkowy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Lut 10, 2017 23:03
sTERYD
Brak nowych postów [416 Si K] Uszczelka kolektora dolotowego - mam trzy.
PanTalon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lip 02, 2018 13:30
Markzo
Brak nowych postów [R416] Pracuje na trzy cylindry
Problem rozwiązany :)
Kysior Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Wto Paź 16, 2007 11:59
Kysior
Brak nowych postów [R45] W końcu kupiłem i trzy pytania
general Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Maj 14, 2008 09:24
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink