Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Blokujące się obroty, maź w przepustnicy, krokowiec
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Blokujące się obroty, maź w przepustnicy, krokowiec
Autor Wiadomość
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 30, 2013 22:51   

falko29 napisał/a:
Olej jaki wlał do auta poprzedni właściciel to 5W50

nie wymieniaj lej nadal taki !! !!


robisz krótkie odcinki samochodem i dlatego masz maź w przepustnicy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 30, 2013 22:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 09:59   

falko29 napisał/a:
Olej jaki wlał do auta poprzedni właściciel to 5W50 , Czy to nie za rzadki olej ? Chyba nie jest dobry skoro odparowuje
to jest odpowiedni w naszych warunkach klimatycznych olej do tego silnika , tylko że drogi (MOBIL 1)serwisy taki lały. To nie ten olej jest przyczyną powstawania mazi.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
falko29 



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 82



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 15:13   

rozumiem, na innym forum czytałem, że właśnie wymiana oleju z 5w50 na 10w40, eliminowało problem.
Coś czytałem, że sie robi mgła olejowa, ze odparpowuje itp, ze przez to skrapla się w odmie i dlartego brązowa maź powstaje w przepustnicy.....
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 17:07   

skrapla się w przewodach odpowietrzających ponieważ są one relatywnie długie, powyginane, łączone trójnikiem. Występuje za dużo oporów liniowych (długość!) i punktowych (np trójnik). Dodatkowo ta mieszanina częściowo skroplonego gazu wpada do zimnej przepustnicy i miesza się z lodowatym (jak to w zimie) powietrzem. Niestety lokalizacja przepustnicy jest niefortunna - w naszych warunkach pogodowych - zaciąga zimne i brudne powietrze z okolic nadkola. Tak myślę, że gdyby odprowadzić bezpośrednio te opary do kolektora to nie byłoby tego całego problemu.

W tym wątku pisałem, że wymieniłem olej właśnie z 5w40 na 10w40, żadnej zmiany nie było. Dopiero odpięcie górnego przewodu odmy pomogło.
 
 
falko29 



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 82



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 17:52   

Czyli radzicie oleju nie wymieniać? Poprzedni właściciel ma udokumentowaną wymiane 1.500 km temu ;/ więc olej nówka... A odpięcie tego malutkiego węża odmy (ten górny ? fi 20 mm ? ) chyba nie zmieniło u mnie nic, nie wiem teraz dokładnie... wiem, że jak falowały obrototy na jałowym, to odpiąłem wtyczkę przepływomierza i o dziwo falowanie ustało...... po wkręceniu na obroty, samochód naturalnie zgasł, bo nie miał sygnału gdzie zatrzymać się na wolnychobrotach. Zatem przepływomierz?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 18:15   

falko29 napisał/a:
A odpięcie tego malutkiego węża odmy (ten górny ? fi 20 mm ? ) chyba nie zmieniło u mnie nic, nie wiem teraz dokładnie.
bo może są zatkane otwory odmy w pokrywach półgłowiczek i jeszcze trzeba wypłukać MAP. Jak są zatkane otwory, to w przewodach nie ma dobrego przepływu powietrza i gromadzi się maź.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
falko29 



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 82



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 20:59   

to wszystko też czyściłem podczas czyszczenia całej przepustnicy. powykręcałem z niej co się dało i wszyskto czyściłem. łącznie właśnie z tym elementem który jest przykręcony od góry do przepustnicy i ma on wystającą rurkę na którą nachodzi ta mała z odmy... Nie wiem jak to fachowo nazywać :)

Mało tego, dzisiaj zczytałem błędy i pojawiło się coś nowego :
P0132 - Obwód Sondy Lambda (blok cyl.1 czujnik 1) wysokie napięcie

poza tym wywala mi P0135 i P0155, to od obwodów grzania sond lambda.
Czy niesprawna lambda moze powodować problemy z falowaniem obrotami ??
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 21:46   

Może powodować falowanie obrotów, ale główny objaw to zwiększone spalanie.
 
 
falko29 



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 82



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 21:48   

Wiem, że są Sondy z oznaczeniem L i bez L, nie wiem jaką mam ja ;/ mam nadzieję, że to nie ma duzego znaczenia.
 
 
krystianolga 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 9



Wysłany: Pią Mar 15, 2013 12:00   

witam wszystkich
mialem tez problem z obrotami silnika (falowaly silnik gasl) mialem szlam w przepustnicy wyczyscilem i wszysko ok
ale mechanik powiedzial mi ze to od krotkich tras i takie zeczy beda sie dzialy zima
mam zalozona instalacje gazowa bo glownie jezdze po miescie i garazuje w cieplym garazu
moim zdaniem temat o zalozeniu separatora olejowo-wodnego rozwiaze problem
pozdrawiam
 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 14:30   

Witam kolegów . Mam problem ze Roverkiem. Auto normalnie jeździ chodź dojezdzacac do skrzyżowania albo zmienie biegów obroty spadają i gaśnie. Chodź nie zawsze .gdy odpalam to falują gdy dodam gazu się normuja i jest ok. Adaptacja byla robiona i nic nie pomoglo proszę o pomoc może to krokowiec..? Po skasowaniu błędów nic nie wykrylo a problem nadal jest
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 21:49   

wymień krokowy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] blokujace sie obroty
piotrpg Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Sie 20, 2019 12:49
Mariuszczs
Brak nowych postów [R75] Krokowiec...
jak przeczyścić...
teskatlipoka Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 09, 2009 17:37
teskatlipoka
Brak nowych postów [R75] Krokowiec czyszczenie
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Mar 29, 2018 09:37
karol77787
Brak nowych postów [R75] OLEJ W PRZEPUSTNICY!
Talladega Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Cze 19, 2008 05:56
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Sterowanie przepustnicy
mossy Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lut 18, 2014 15:17
damiwr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink