Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam. Jestem tu nowy. 2 dni temu zakupiłem autko Rover 45, 2002 rok, poj.1.8.
Mam następujący problem: Po przejechaniu dystansu, powiedzmy 5 km zaczyna bulgotać mi płyn w zbiorniczku. Czytałem na forum że może to być kwestia odpowietrzenia, bądź wymiany termostatu, ale pytanie moje dotyczy głownie zbiorniczka wyrównawczego. Otóż pierwszy raz kupiłem samochód tej marki i nie orientuje się dlaczego ma on 2 zbiorniczki? Pierwszy umiejscowiony jest w lewym górnym rogu komory silnika a drugi niżej (mniejszy, okrągły). Chodzi o to że w tym pierwszym nie ma w ogóle płynu. Czy tak ma być? W drugim natomiast jest jakieś 3/4 i bulgocze. Mam zamiar jechać z tym do mechanika ale chcę wiedzieć o co chodzi z tymi zbiorniczkami, bo jeśli ten pierwszy nie ma nic do rzeczy to odpowietrzę go sam. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Michal_cov Pią Lut 01, 2013 01:37, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 01, 2013 00:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A skąd wiesz że się gotuje? Przecież go nie ma w zbiorniczku.
Ten w mniejszym okrągłym to jak kolega szoso, zdążył Cię poinformować to jest od płynu od wspomagania i ma on sobie tak bulgotać.
Natomiast jeżeli chodzi o duży zbiorniczek to na zimnym silniku powinieneś go mieć w graniach połowy zbiornika. Jak nie ma to dolej i pojeździj. Wróc z info czy utrzymuje się stan czy znika Ci ze zbiornika.
Słusznie, zapomniałem dopisać. Jak Ci ucieka, to posprawdzaj przewody, sprawdź bagnet od oleju, korek oleju i zobacz jakie spaliny i potem nam tu napisz
No teraz już wiem Nie miałem pojęcia że płyn od wspomagania ma bulgotać w takim razie zbieram sie do sklepu po płyn i napisze jakie efekty. A co do do bagnetu i korka wszystko jest ok. Zobaczę jeszcze po dolaniu płynu.
[ Dodano: Pią Lut 01, 2013 11:29 ]
Doba Panowie. Kupiłem płyn, autko się chłodzi, więc napiszcie jak prawidłowo go dolewać żeby czegoś nie spaprać?
jest jeszcze jedna kwestia o której pomyślałem dopiero teraz
płynu nie ma w zbiorniczku więc nie wiem jaki kolor powinien być. Kupiłem niebieski. Co może się stać jeżeli w układzie jest inny?
dzięki za podpowiedzi. W takim razie dziś już się nie wyrobię z tym ale jutro będę działał od rana i napiszę jak efekty
[ Dodano: Sob Lut 02, 2013 15:58 ]
Tak więc przedstawiam moje marne efekty wymiany płynu. Po jego spuszczeniu męczyłem się 2 godziny z odkręceniem śruby odpowietrzającej, aż w końcu poległem. Dostałem rade żeby poluzować opaskę na wężu i jak zacznie wyciekać płyn to dokręcić. Zalałem płynem, zakręciłem opaskę, odpaliłem auto. Temperatura w połowie wskaźnika, ze zbiorniczka(odkręconego) wywala płyn, wentylator się nie załączył, mimo że auto chodziło ponad 20 minut. Węże miękkie i gorące... i nie wiem co dalej. Chyba pozostaje mi oddać go w fachowe ręce. Nie mam pojęcia co mogę zrobić. Jakieś rady, uwagi?
No i jestem. Wskazówka w połowie jak było przed wymianą płynu, ogrzewanie jest i to jeszcze lepsze niż przed, ale płyn w zbiorniczku ciagle na małym poziomie mimo że już wlałem wszystko.
sprawdzałem, nic nie ucieka. Troche wyleciało jak miałem odkręcony korek. ehh tak to jest jak się coś robi pierwszy raz nie wiem czy zostawić tak jak jest czy dać to do fachowca żeby zrobił od początku do końca.
[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 22:41 ]
dzięki Panowie. Dolałem płynu do max i trzyma poziom, ogrzewanie jest i wszystko cacy
[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 22:53 ]
aa i bym zapomniał. Nie wiem jak z wentylatorem, czy się załącza. Idzie to jakoś sprawdzić na sucho? Ale skoro temperatura nie skacze do czerwonego to chyba znakiem tego że działa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum