Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] problem z wtryskami i sterownikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] problem z wtryskami i sterownikiem
Autor Wiadomość
nowak1990 



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Polska



  Wysłany: Pon Lut 11, 2013 11:57   [R200] problem z wtryskami i sterownikiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam !


Zacznę od tego, że od tygodnia mam problem z moim Roverem 1.6 (16V, 112KM). Autko nie odpala, sprawdziłem wszystko co było możliwe i okazało się, że nie ma impulsu na wtryski.

Doszedłem do wniosku, iż to będzie awaria sterownika (objawy- duża dioda zwraca napięcie , i lekko napalona ścieżka od wtrysków).

Planuję kupić sterownik lecz mam pytanie.
Jeżeli mój sterownik ma symbole WK Rover M.E.M.S. MKC 104020 2856 4086 to muszę kupić sterownik z identycznymi symbolami
Dodam, że silnik to 1.6 a osprzęt jest od 1.4
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 11, 2013 11:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 18:07   

Iskra jest ?? Pompa paliwa działa ??
W tej chwili masz kompa od silnika 1.4 ja teraz bym szukał oryginalnego z numerami MKC 104030, MKC 104031, MKC 104032.
Tylko wiedz że jeśli masz immo to potrzebujesz cały zestaw tzw. Kompa moduł immo i chociaż jeden pilot.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
nowak1990 



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 09:28   

Iskra jest, pompa działa.
Doszedłem do wniosku, że duża dioda jest rozwalona.
Zmienię ją i zobaczymy czy to podziała. Wymienię dodatkowo wtryski bo coś musiało przecież spowodować awarie tej diody.
Jeżeli to nie pomoże to będę szukał sterownika, tak jak piszesz leszczu kupię wraz z immo. Problem tylko polegał na tym, że nie wiedziałem czy może byc inny numer sterownika.

[ Dodano: Sro Lut 13, 2013 09:28 ]
Ktoś tu wogóle zagląda ?? Muszę kupić sterownik, pomóżcie mi jaki wybrac ??
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 10:48   

nowak1990 napisał/a:
Muszę kupić sterownik, pomóżcie mi jaki wybrac

Przecież wyżej ci napisałem numery kompa jakiego masz szukać.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
nowak1990 



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 14:41   

Leszczu a z kad ta pewność, że akurat te będą działać a nie inne ?? różnica cenowa jest ładna więc który wybrać ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 14:45   

nowak1990 napisał/a:
Leszczu a z kad ta pewność, że akurat te będą działać a nie inne

Będą działać bo te numery kompów były oryginalnie montowane w tych silnikach. Bierz obojętnie który, aby taniej było.
PS: przed kupnem wrzuć link, to ci na 100% czy będzie pasić. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
nowak1990 



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Lut 15, 2013 21:52   

Osprzęt w aucie jest od 1.4 wiec raczej chciał byk sterownik ok 1.4 :)
http://allegro.pl/kompute...3025251417.html
Taki może być ?? najtańszy na allegro:P
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 17, 2013 15:34   

nowak1990 napisał/a:
Osprzęt w aucie jest od 1.4 wiec raczej chciał byk sterownik ok 1.4

Ale silnik masz 1.6. Osprzęt w 1.4 i 1.6 jest taki sam. Róznią się tylko średnicą tłoka i numerem kompem.
nowak1990 napisał/a:
http://allegro.pl/kompute...3025251417.html
Taki może być najtańszy na allegro:P

Pisałem ci wyżej, że jeśli masz immo ( masz pilot ?? ) to musisz szukać kompletu.
Coś takiego.
http://allegro.pl/kompute...3004914400.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
nowak1990 



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lut 18, 2013 23:09   

kompletu nie znalazłem wiec kupilem sam sterownik. Teraz będę myślał jak wyłączyc immo :) Może ktoś zna sposób jak to ominąć ??
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 16:35   

nowak1990 napisał/a:
Może ktoś zna sposób jak to ominąć

Dobry elektryk powinien ci usunąć immo z kompa.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
nowak1990 



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Lut 19, 2013 22:47   

a co sadzisz o wylutowaniu kosci immo ze starego sterownika i wlutowanie go do tego "nowego"??
I czy immo w roverze odcina sygnal na wtryski ??
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 22:59   

A skąd wiesz gdzie siedzi w ECU IMMO ? Za wiele tam nie masz, główny procesor od Intel oraz zewnętrzną pamięć EEPROM.

Przy uszkodzonym MAP sensorze może także odciąć wtryski.
Wtedy najprościej wyjąć czujnik i zewrzeć środkowy pin z masą, komputer przejdzie wtedy w tryb awaryjny i będzie emulował MAP co pozwoli odpalić auto.

[ Dodano: Wto Lut 19, 2013 22:59 ]
IMMO odcina wtryski, rozrusznik i zapłon.
 
 
 
nowak1990 



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 00:50   

Akurat wiem gdzie siedzi Immo w ECU. Wiec tylko tyle mogę zrobić.
U mnie rozrusznik i pompa działa na "nowym" sterowniku lecz nie ma sygnału na wtryskach ( pewnie przez to ze immo blokuje). Jutro przelutuje kość do "nowego" sterownika i zobacze co dalej. Miałem w miedzy czasie inny sterownik od poloneza( ze zdjetym immo), na którym autko nie odpaliło co prawda ale był impuls na wtryski. Ktoś to może wytłumaczyć?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 07:55   

A gdzie siedzi IMMO? W tym eepromie czy w głównym kodzie procesora?
 
 
 
nowak1990 



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 10:09   

Dokładnie, jest on na eepromie c46...
Dzisiaj to przelutuje a jutro sprawdzę sterownik w aucie.
Tak myślę jeszcze o map sensorze, ale gdyby on był "walniety" to na sterowniku od poloneza nie bylo by sygnalu na wtryski.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 13:07   

MAP sensor jest wbudowany w ECU, więc wymieniając go wymieniasz także MAP'a.

Jeśli MAP w sterowniku zdechł ale nie zwarł się do masy, to ECU otrzymuje informację iż jest bardzo mały przepływ powietrza i dostosowuje dawkę paliwa do tego.
Zazwyczaj jest to dawka minimalna, więc praktycznie nic nie sika (na oscyloskopie można zobaczyć bardzo krótkie chwile załączania wtryskiwaczy, ale nie leci z nich praktycznie nic).
 
 
 
nowak1990 



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 20:11   

Aha, to mi rozjaśniłeś sytuacje, bo myślałem że MAP to także ten czujnik który jest połączony wężykiem z ECU do tego czujnika obok czujnika wypadkowego.
ECU jest nowy tak więc będę informował czy przelutowanie immo pomogło i czy sygnał na wtryskach sie pojawił. Zapobiegawczo wymienie także wtryski i zaizoluje przewody na łączeniu tylnej klapy.

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 20:11 ]
Temat możemy zakończyć.
Immo przelutowałem, autko odpala.
Teraz zostaje mi zaizolowanie wiązki w klapie bagażnika i Rover śmiga :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [MG ZR] Problem z pompą wtryskową lub sterownikiem.
Duderson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Mar 06, 2014 16:30
RAKU_44
Brak nowych postów [Rover 214 Si] --> 216Si problem z sterownikiem, mapy pal
Poparzony Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Maj 04, 2015 18:02
Poparzony
Brak nowych postów [Rover 200] Problem ze sterownikiem [Rover 200 1.4 8v]
robert_robo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lut 01, 2018 22:45
MultecFSO
Brak nowych postów [25] Probem ze sterownikiem pompy
klapouszek4 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Lip 14, 2019 13:50
klapouszek4



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink