Wysłany: Pon Lut 11, 2013 11:57 [R200] problem z wtryskami i sterownikiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam !
Zacznę od tego, że od tygodnia mam problem z moim Roverem 1.6 (16V, 112KM). Autko nie odpala, sprawdziłem wszystko co było możliwe i okazało się, że nie ma impulsu na wtryski.
Doszedłem do wniosku, iż to będzie awaria sterownika (objawy- duża dioda zwraca napięcie , i lekko napalona ścieżka od wtrysków).
Planuję kupić sterownik lecz mam pytanie.
Jeżeli mój sterownik ma symbole WK Rover M.E.M.S. MKC 104020 2856 4086 to muszę kupić sterownik z identycznymi symbolami
Dodam, że silnik to 1.6 a osprzęt jest od 1.4
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 11, 2013 11:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Iskra jest Pompa paliwa działa
W tej chwili masz kompa od silnika 1.4 ja teraz bym szukał oryginalnego z numerami MKC 104030, MKC 104031, MKC 104032.
Tylko wiedz że jeśli masz immo to potrzebujesz cały zestaw tzw. Kompa moduł immo i chociaż jeden pilot.
Iskra jest, pompa działa.
Doszedłem do wniosku, że duża dioda jest rozwalona.
Zmienię ją i zobaczymy czy to podziała. Wymienię dodatkowo wtryski bo coś musiało przecież spowodować awarie tej diody.
Jeżeli to nie pomoże to będę szukał sterownika, tak jak piszesz leszczu kupię wraz z immo. Problem tylko polegał na tym, że nie wiedziałem czy może byc inny numer sterownika.
[ Dodano: Sro Lut 13, 2013 09:28 ]
Ktoś tu wogóle zagląda Muszę kupić sterownik, pomóżcie mi jaki wybrac
Leszczu a z kad ta pewność, że akurat te będą działać a nie inne
Będą działać bo te numery kompów były oryginalnie montowane w tych silnikach. Bierz obojętnie który, aby taniej było.
PS: przed kupnem wrzuć link, to ci na 100% czy będzie pasić.
A skąd wiesz gdzie siedzi w ECU IMMO ? Za wiele tam nie masz, główny procesor od Intel oraz zewnętrzną pamięć EEPROM.
Przy uszkodzonym MAP sensorze może także odciąć wtryski.
Wtedy najprościej wyjąć czujnik i zewrzeć środkowy pin z masą, komputer przejdzie wtedy w tryb awaryjny i będzie emulował MAP co pozwoli odpalić auto.
Akurat wiem gdzie siedzi Immo w ECU. Wiec tylko tyle mogę zrobić.
U mnie rozrusznik i pompa działa na "nowym" sterowniku lecz nie ma sygnału na wtryskach ( pewnie przez to ze immo blokuje). Jutro przelutuje kość do "nowego" sterownika i zobacze co dalej. Miałem w miedzy czasie inny sterownik od poloneza( ze zdjetym immo), na którym autko nie odpaliło co prawda ale był impuls na wtryski. Ktoś to może wytłumaczyć?
Dokładnie, jest on na eepromie c46...
Dzisiaj to przelutuje a jutro sprawdzę sterownik w aucie.
Tak myślę jeszcze o map sensorze, ale gdyby on był "walniety" to na sterowniku od poloneza nie bylo by sygnalu na wtryski.
MAP sensor jest wbudowany w ECU, więc wymieniając go wymieniasz także MAP'a.
Jeśli MAP w sterowniku zdechł ale nie zwarł się do masy, to ECU otrzymuje informację iż jest bardzo mały przepływ powietrza i dostosowuje dawkę paliwa do tego.
Zazwyczaj jest to dawka minimalna, więc praktycznie nic nie sika (na oscyloskopie można zobaczyć bardzo krótkie chwile załączania wtryskiwaczy, ale nie leci z nich praktycznie nic).
Aha, to mi rozjaśniłeś sytuacje, bo myślałem że MAP to także ten czujnik który jest połączony wężykiem z ECU do tego czujnika obok czujnika wypadkowego.
ECU jest nowy tak więc będę informował czy przelutowanie immo pomogło i czy sygnał na wtryskach sie pojawił. Zapobiegawczo wymienie także wtryski i zaizoluje przewody na łączeniu tylnej klapy.
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 20:11 ]
Temat możemy zakończyć.
Immo przelutowałem, autko odpala.
Teraz zostaje mi zaizolowanie wiązki w klapie bagażnika i Rover śmiga
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum