Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Cześć.
Mam mały problem z kontrolką ciśnienia oleju.
Jak kupiłem samochód to była, świeciła jak trzeba.
Po pewnym czasie zaczęła się żarzyć podczas jazdy, czasami zapalać, czasami gasnąć. Ogólnie magia więc postanowiłem wyciąć kawałek niepewnego przewodu i go zastąpić nowym.
Po tym zabiegu kontrolka ciśnienia oleju wogóle się nie zapala.
Sprawdziłem, żarówkę. Jest dobra.
Odpiąłem kostkę od czujnika, wtedy jakby czujnik był zły, zblokował się, powinna się świecić. Niestety tak nie jest.
No i mam zagwozdkę. O co chodzi? W czym może być problem?
Właśnie przejrzałem Rave i wychodzi na to że bezpośrednio z wtyczki czujnika przez różne kostki przewód idzie do zegarów. Jutro sprawdzę przejście na tym przewodzie. Jednak w jednym miejscu przewód rozgałęzia się do MFU. Może ono coś się wysypało? Jednak nie mogę znaleźć nic konkretnego w MFU.
Sugestie, spostrzeżenia, doświadczenia bardzo mile widziane
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 18, 2013 19:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zewrzyj końcówkę do masy .... powinna wtedy świecić. To najprostszy sposób na sprawdzenie samej instalacji. Jesli nie będzie działać w ten sposób, to tylko przekopanie instalacji
Czujnik ma wewnątrz taką jak by membranę która fizycznie wymuszona jest aby była wygięta w danym kierunku. Membrana w stanie normalnym dotyka do innego przewodu dzięki czemu prąd może przepłynąć od niej do tego złącza które zazwyczaj jest połączone z masą.
Gdy odpalamy silnik i następuje wzrost ciśnienia, olej napiera na membranę i powoduje jej odkształcenie w drugim kierunku, przez co oddala się od złącza i prąd nie przepływa.
Ci mogła ta membrana albo się zawiesić z wypracowania materiału albo wręcz zerwać.
Czujnik drogi nie jest, jego wymiana powinna załatwić sprawę
Artu, czujnik jest rozwierny, nie ma żadnej rezystancji
Remigiusz napisał/a:
Raczej czujnik jak świeci inaczej Gregi
Tylko on nie świecił.
ADI-mistrzu, no właśnie. Kupię czujnik i po sprawie.
Myślałem że działa to na innej zasadzie. Jeśli nie ma przejścia, świeci kontrolka, jest przejście, nie świeci. A tu odwrotnie. Trochę to głupie bo jak przetrze się przewód to nie ma informacji na desce o tym.
Tak czy inaczej, kupuję nowy czujnik, podłączam i daję znać czy działa.
Choć niby zbędny wydatek bo będę miał oddzielny komplet ciśnienia i temperatury oleju, no ale u mnie ma wszystko grać
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
... i wszystko jasne ... a co do przetarcie przewodu, to po to właśnie świeci kontrolka oleju po przekręceniu kluczyka a przed odpaleniem auta. I jesli nei świeci, to wiadomo, że coś jest nei tak albo z żarówką albo z instalacją.
:) ... i wszystko jasne ... a co do przetarcie przewodu, to po to właśnie świeci kontrolka oleju po przekręceniu kluczyka a przed odpaleniem auta. I jesli nei świeci, to wiadomo, że coś jest nei tak albo z żarówką albo z instalacją.
Teraz mi to rzuciło się w oczy że coś nie świeci. A samochód stał ponad dwa miesiące nieuruchamiany. Ważne że dwa sobotnie problemy dziś zostały rozwiązane
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum