Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS]Silnik zgasł podczas jazdy + dziwne dźwięki spod mask
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS]Silnik zgasł podczas jazdy + dziwne dźwięki spod mask
Autor Wiadomość
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Lip 07, 2012 12:13   [MG ZS]Silnik zgasł podczas jazdy + dziwne dźwięki spod mask
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Wczoraj spotkała nas bardzo niemiła przygoda na wyjeździe. Mianowicie silnik zgasł podczas jazdy.
Pierwsze objawy dziwnej pracy silnika pojawiły się w korku. Temperatura silnika nieznacznie powyżej środkowej kreski. Samochód był zauważalnie słabszy. Później na trasie poprawiło mu się i wyglądało na to, że wszystko jest ok.
Kolejne korki i problem wrócił. Nie chciał wchodzić na obroty, nie gasł, ale nie chciał ruszać spod świateł. Po przekroczeniu 2000 jeszcze jechał w miarę normalnie. Po kilku takich akcjach zgasł na prostej drodze i już nie odpalił.

Co zostało sprawdzone:
- układ chłodzenia jest szczelny, płynu nie ubywa, ciśnienie jest w normie
- obydwa wentylatory działają
- temperatura silnika nieznacznie wzrasta w korkach, na trasie wraca do normalnego stanu
- włączenie/wyłącznie klimatyzacji jest bez wpływu na to co się dzieje
- nie ma ubytku oleju
- nic nie kopci
- paliwo dostaje, ciśnienie na listwie paliwowej jest
- filtr powietrza jest czysty
- brak widocznych wycieków w komorze silnika
- VISy działają

Po zgaśnięciu, przy próbach odpalenia odpalał, ale nie był w stanie utrzymać jałowych obrotów, dodawanie gazu nic nie dawało. Po ostygnięciu (około 10 minut w upale), odpalił bez problemu. W czasie jazdy około 200 km już nie zgasł, ale zdarzało się falowanie obrotów i brak mocy na niskich i wysokich obrotach. Jechaliśmy ze zdjętą pokrywą silnika.

Na dzień dzisiejszy na pewno do sprawdzenia czujnik położenia wałka rozrządu. Ale obawiamy się, że to nie jest jedyna przyczyna tych problemów. W tej chwili silnik odpala od dotknięcia. Jednak podczas tej jazdy dodatkowo było słychać dziwne odgłosy pracy silnika. Sporadyczne, ale głośne. Było słychać normalny dźwięk pracy silnika plus dodatkowo dziwny klekot, coś jak delikatne stuki o wysokiej częstotliwości. Słyszalne to było głównie na biegu jałowym (pewnie dlatego, że silnik nie zagłuszał), również w korkach, przy tej lekko podwyższonej temperaturze silnika. W tej chwili tego nie słychać. Klimatyzacja nie ma wpływu na jego pojawienie się lub nie. Silnik został na szybko osłuchany stetoskopem i nie słychać żadnych niepokojących dźwięków z pompy wspomagania, alternatora, obudowy pasków rozrządu, głowic.

Zastanawiamy się czy jest to jeden problem, czy coś bardziej złożonego. Co oprócz czujnika wałka rozrządu może być przyczyną takich problemów z pracą silnika i czy te dźwięki mogą mieć z tym coś wspólnego. Niestety nie mamy możliwości podpięcia się pod komputer nigdzie w pobliżu.

Wszystkie sugestie będą mile widziane :/ .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 07, 2012 12:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lip 07, 2012 12:38   

to słabnięcie na gorąco jest bardzo zastanawiające... :hm:
sprawdzał mu ktoś kiedyś ciśnienie oleju?
moze trochę już nie wymieniany? w ogóle syntetyk, czy półsyntetyk?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Lip 07, 2012 20:43   

Ciśnienie oleju nie było sprawdzane. Olej zmieniany wraz z filtrem rok temu, jakiś 5000 przejechane na nim. Półsyntetyk.

Czujnik położenia wałka rozrządu w tej chwili odrzucamy, bo przy próbach odpalenia była iskra i samochód pyrkał. Po odłączeniu nie dzieje się nic.

Podejrzenia padły na filtr paliwa lub kiepskie paliwo.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 09:48   

a pompa paliwa? zmierzcie ciśnienie, może już ma dość? chech engine się nie swieci? motor pracował równo czy szarpał?

to grzanie się jest niepokojące :/ płyn kiedykolwiek zmieniałaś? może coś przytkało chłodnice, albo termostat się zaciął?
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 10:14   

Markzo napisał/a:
a pompa paliwa? zmierzcie ciśnienie, może już ma dość? chech engine się nie swieci? motor pracował równo czy szarpał?


kasjopea napisał/a:
- paliwo dostaje, ciśnienie na listwie paliwowej jest
, check się nie świeci, ale akurat ta lampka w tym samochodzie wg mnie działa wg własnego widzimisię, silnik pracował równo.

Co do grzania. Jak napisałam wskazówka podeszła jedynie lekko powyżej środkowej kreski, w korku, w upale, z włączoną klimatyzacją. Nie wydaje mi się żeby to było niepokojące. Nigdy tak nie miałeś? Płyn chłodniczy jest świeży.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 12:53   

kasjopea napisał/a:
Nigdy tak nie miałeś? Płyn chłodniczy jest świeży.

nie nigdy, mimo zeszłorocznych upałów, w korkach w rzeszowie przy odpalonej klimie wskazówka zawsze poniżej połowy, tak samo przy próbach na hamowni ( z podpiętym sprzętem diagnostycznym - po próbie na hamowni temperatura nigdy nie przekraczała 100 stopni) czy upalaniu auta, dlatego wg mnie jest to niepokojące, zakładając, że wskaźnik na desce pokazuje prawdziwe wartości.

kasjopea napisał/a:

kasjopea napisał/a:
- paliwo dostaje, ciśnienie na listwie paliwowej jest

ciśnienie będzie, o ile pompa w ogóle działa, mi chodziło o wartość tego cisnienia, powinno być ok 3,5 bara.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2012 10:27   

W takim razie trzeba będzie to obserwować. Po tej całej akcji Marcin odpiął i podpiął na nowo wszystkie czujniki. Może drugi bieg wentylatora nam się nie załączał. Zobaczymy jak będzie teraz.

Co do reszty to dziś będzie wymieniony filtr paliwowy i czarnuch dostał trochę denaturatu do picia ;) .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lip 09, 2012 10:35   

czujnik polozenia walu korbowego imho, jak mozecie jezdzijcie z butelka wody, jak wam zdechnie fura ostudzcie ten czujnik woda, zobaczcie czy pomoze
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Lip 13, 2012 11:00   

W tej chwili nic się nie dzieje, auto odpala i jeździ normalnie. Będziemy obserwować.

Jeśli chodzi o dźwięki to podejrzewamy skrzynię. Po poprzedniej wizycie auta u mechaników i ich kombinacjach podejrzewam, że coś tam źle poskładali niestety.

EDIT
Markzo, okazuje się, że coś tam faktycznie jest na rzeczy z wentylatorem. Marcin kupił elm-a i wyskakuje wentylator, ale nie za każdym razem, więc póki co zagadka.
Auto po wymianie filtra paliwa już nie kaprysi, ale czy wszystko jest ok to się okaże na dłuższej trasie. A z tą trzeba będzie poczekać póki nie przekonamy się co to za szumy itd. Tak więc będzie zrzucana skrzynia niestety.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
wolarz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 127
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 16:58   

Zapomnieliśmy dokończyć historię ;p
Winne okazało się łożysko w skrzyni, a po wymianie filtra paliwa i dodaniu 0,5 litra denaturatu do paliwa historia słabnięcia/gaśnięcia do tej pory się nie powtórzyła.
_________________
Pozdrawiam :)
wolarz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416] zgasł podczas jazdy i nie odpala :)
PanTalon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Sty 31, 2019 18:07
mzimny
Brak nowych postów [R414] Zgasł podczas jazdy pomocy!!!
souu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 16, 2007 14:39
MaReK
Brak nowych postów [R45] ZGASŁ PODCZAS JAZDY I NIE CHCE ODPALIC
Mar8cin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Sro Mar 09, 2016 13:14
bociannielot
Brak nowych postów [R414i 96] nie odpala zgasł podczas jazdy
foger Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Gru 11, 2009 16:32
foger
Brak nowych postów [R416] Zgasł podczas jazdy i już nieodpalił
Janus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Paź 09, 2007 20:46
Janus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink