Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:15 [r416] Jakie sa objawy padniętej pompy ABS
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Mam bardzo dziwne objawy z ABS. Nawet na suchej nawierzchni i przy bardzo wolnej jeździe ABS załącza się (stuka ). Podczas wolnej jazdy (tylko wolnej) słychać dźwięk jakby przekaźnika - tylko do cholery w tym aucie nie ma przekaźnika od ABS. Prosze podpowiedzcie mi jakie są objawy uszkodzonej pompy ABS - a może to nie to?
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Lut 20, 2013 18:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mechanik sprawdzał. Wcześniej mówił że to przegub - wymieniłem i dalej to samo - teraz mówi że pompa - obawiam się że znów może być to nie trafna diagnoza
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 18:28 ]
Leszczu - ty też jesteś z B-stoku - Powiedz gdzie naprawiasz swojego Roverka? MAsz sprawdzonego mechanika?
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Pawel_416, trzeba wpierw sprawdzić czy pierścienie na przegubach są cale nie popękane i czy nie maja dużych ubytków. Jeśli któryś będzie zły trzeba wymienić cały przegub
http://www.roverki.pl/zro...wnetrznego.html
Ok dzięki leszczu.
Wiem że kiedyś je wymieniałem , ale przy hamowaniu,problem był i tak
Wiem że od kąt posiadam R , problem miał z hamulcami (ABS) , dwa razy nie wyhamowałem,na prawdę z małej prędkości miałem małe kolizje
Opony mówimy że były nie nowe , mało używane.
Druga sprawa , to asfalt w Grecji jest mieszanką z marmurem , owszem jest gdzieniegdzie ślisko,ale nie wiem czy brać to pod uwagę ?
Pozdrawiam.
nie szkodzi,ale mnie się podobało większy balon z tyłu
Nie wiem teraz mam na równo,i oponki są cacy ,ale jak depnę z nie nacka,bo barany greckie nie wiedzą co to znak drogowy,to jadę dalej z tym hamowanie,wiem,bo sprawdzałem w tym samym miejscu,innymi samochodami takie hamowanie
Ja mam rożne rozmiary opon,i abs nie świruje.60 przód,65 tył.Swego czasu też miałem problemy z abs,te same objawy,ale winne były koronki na przegubach.
Rozmawiałem już z kilkoma osobami na ten temat i u jednych nie da się jeździć na różnych rozmiarach opon a inni mówią że nie ma żadnego problemu, zazwyczaj nie ma problemu w R serii 400.
U mnie czujniki i koronki były dobre bo jak się pojawił ten problem nie wiedziałem, że to opony wywołują efekt wyłączania ABS.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sob Mar 02, 2013 00:22
okneis napisał/a:
Ja mam rożne rozmiary opon,i abs nie świruje.60 przód,65 tył.Swego czasu też miałem problemy z abs,te same objawy,ale winne były koronki na przegubach.
Marcin1642 napisał/a:
Rozmawiałem już z kilkoma osobami na ten temat i u jednych nie da się jeździć na różnych rozmiarach opon a inni mówią że nie ma żadnego problemu, zazwyczaj nie ma problemu w R serii 400.
leszczu napisał/a:
Ten rozmiary profilu są jeszcze dopuszczalne, aby ABS nie świrował, ale już np. 55 i 65 jest za duża.
Chłopaki, no co Wy?
Nawet leszczu, nie wytłumaczył?
W skrócie: Nie każdy rover 400 ma czujniki ABS na 4 kołach (2 osiach).
Mój ma i nie mogę mieć różnych profili o więcej niż 5% (profil to % szerokości opony).
ABS ma pewną tolerancję rozbieżności ilości sygnałów z poszczególnych kół. (żeby nie wariował, kiedy jedziemy po okręgu, albo kiedy nam się nie równo bieżnik ściera.)
Przecież to banalne.
Dodatkowo, kiedy ABS kopie przy byle hamowaniu to na 98% masz zasyfiony lub pęknięty pierścień. Zdarza się że ciężko to zauważyć nawet na stole. Pozostałe 2% to uszkodzony czujnik. NIe pamiętam już jaki powinien mieć opór...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Chłopaki, no co Wy?
Nawet leszczu, nie wytłumaczył?
W skrócie: Nie każdy rover 400 ma czujniki ABS na 4 kołach (2 osiach).
Mój ma i nie mogę mieć różnych profili o więcej niż 5% (profil to % szerokości opony).
jakos ja mam czujniki na dwoch osiach i kiedys mialem przez chwile tyl 185/65/14 przod 165/chyba60/14 i nie swirowal. a roznica byla spora bo az samochod glupio wygladal.
truten23 napisał/a:
Dodatkowo, kiedy ABS kopie przy byle hamowaniu to na 98% masz zasyfiony lub pęknięty pierścień.
a tu bym jeszcze dodal ze jak kontrolka pali sie caly czas a abs nie kopie przy hamowaniu to wtedy prawie pewne ze czujnik
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sob Mar 02, 2013 19:26
bizon napisał/a:
jakos ja mam czujniki na dwoch osiach i kiedys mialem przez chwile tyl 185/65/14 przod 165/chyba60/14 i nie swirowal. a roznica byla spora bo az samochod glupio wygladal.
Dziwne, kiedy jechałem raz na mojej starej zapasówce gdzie miała profil mniejszy o jakieś 6% (miała też trochę mniejszą szerokość od reszty) to ABS wyłączył się po jakichś 20m.
bizon napisał/a:
a tu bym jeszcze dodal ze jak kontrolka pali sie caly czas a abs nie kopie przy hamowaniu to wtedy prawie pewne ze czujnik
Albo wyłączył się, bo zczaił że mamy różną średnicę kół
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Dziwne, kiedy jechałem raz na mojej starej zapasówce gdzie miała profil mniejszy o jakieś 6% (miała też trochę mniejszą szerokość od reszty) to ABS wyłączył się po jakichś 20m.
Bo miales dwie rozne opony na tej samej osi tak?? a tu mowa o roznych parach opon
truten23 napisał/a:
Albo wyłączył się, bo zczaił że mamy różną średnicę kół
ale wylaczy sie i zapali kontroka po chwili (gdy przejedziemy kawalek), mi chodzilo ze nawet nie zgasnie po odpaleniu
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Nie Mar 03, 2013 13:49
bizon napisał/a:
Bo miales dwie rozne opony na tej samej osi tak?? a tu mowa o roznych parach opon
To prawda.
bizon napisał/a:
truten23 napisał/a: Albo wyłączył się, bo zczaił że mamy różną średnicę kół
ale wylaczy sie i zapali kontroka po chwili (gdy przejedziemy kawalek), mi chodzilo ze nawet nie zgasnie po odpaleniu
Oczywiście, masz rację. Kiedy zapala się jeszcze na postoju, to znaczy że są problemy z jakimś obwodem ABSu. Najczęściej są to czujniki, bo one mają styczność z wodą, solanką i innym syfem...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
No i pozostaje samodiagnostyka abs. u mnie sa zmostkowane i laczac piny jak do diagnostyki silnika, migaja obydwie kontrolki, check engine miga swoje bledy a abs swoje.
[ Dodano: Nie Mar 03, 2013 18:57 ]
truten23 napisał/a:
czujniki, bo one mają styczność z wodą, solanką i innym syfem...
u mnie na dwie awarie absu, byly to dwie czujnikow wynikajace z przetarcia przewodu. wyslizgnal sie z prowadnic i przetarl sie o tarcze czy cos tam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum