Im więcej odbiorników elektrycznych w aucie , tym większą sprawność powinien mieć akumulator.
To alternator mamy do czego? Do obsługi R75 V6 wystarczy 64Ah Centra standard jaka mam w Freelu, wiem bo to sprawdziłem przekładając jak mi aku padł, nie wytrzyma taki tylko zimą bo od mrozu straci parametry.
Nie pisz mi że czegoś nie wiem bo mnie nie znasz i nie wiesz ile wiem. Sprawność się owszem przydaje ale jak pisałem w intensywnie używanych akumulatorach a u zwykłego usera to co najwyżej w dieslu zimą może się przydać bardzo wysoka sprawność aku i to też jeżeli auto nie do końca sprawne - patrz post pazdzi0ha. Mogę tu przytoczyć przykład mojego aku w R75 Varta z roku 2001 zdechła w 2012 i nikt mi nie wmówi że po 10 latach była super sprawnym akumulatorem a dawała rade do końca nawet zima przy -25st.
SeniorA jestem z zawodu elektronikiem i wiem co to akumulator, alternator i co do czego służy.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 23:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 09:37
sknerko napisał/a:
To alternator mamy do czego?
do dostarczania energii elektrycznej do akumulatora . A akumulator przetwarza ją na energię chemiczną , która jest przetwarzana ponownie na energię elektryczną przy zasilaniu odbiorników i tu jest pies pogrzebany , bo jakość aku zależy od tego jak to przetwarza, to nie jest prosta zależność tyle prądu wchodzi ile wychodzi.
sknerko napisał/a:
SeniorA jestem z zawodu elektronikiem
Wiedziałem o tym i dlatego dziwią mnie niektóre Twoje opinie i z kimś innym o tym bym dyskutował.
Tyle w tym temacie z mojej strony. Pozdrawiam.
do dostarczania energii elektrycznej do akumulatora
Alternator służy do zasilania wszystkich obwodów auta plus ładowanie akumulatora dlatego ma taką dużą moc. Akumulator w aucie jest podczas pracy tylko buforem energii i zapobiega zanikom napięcia spowodowanym różnymi zewnętrznymi czynnikami.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
odświeżę temat ponieważ muszę wymienić akumulator - aktualna centra futura po 3 dniach postoju przy obecnych temperaturach rozładowuje się prawie do zera .... i teraz pytanie jaki akumulator warto na dzień dzisiejszy kupić ? planowałem kolejną futurę ale czytam, że ostatnio te aku padają jak muchy i masowo wracają na gwarancję więc wygląda na to, że należałoby kupić inną markę tylko jaką ?
znajomy parający się sprzedażą artykułów moto polecił mi akumulator Sznajder Silver
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto Lut 19, 2013 15:35
Kiedyś o tym pisałem i możliwe że zrobiłem sobie kilku wrogów. Akurat na akumulatorach trochę się znam i już wiele ich przeszło przez moje ręce,a wniosek jest taki,że zależy jak się trafi (niezależnie od producenta) bo chociaż zawsze byłem zwolennikiem Centry, to spotykałem bezimienny "badziew" który wytrzymywał dłużej. Jednym słowem loteria.
Dawno temu miałem Fiamma który świetnie sobie radził 6 lat,ale już następny taki sam model przeżył tylko 2 lata.
Ilu ludzi tyle zdań,więc ryzykuj,ale nie daj się naciągnąć na slogany typu "nowy model", "specjalny układ płyt", itp. Cena też się liczy.
Ja ostatnio kupiłem ZAPa z Piastowa- cena była promocyjna.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Sro Lut 27, 2013 22:58
Ktoś mógłby mi powiedzieć, jakie parametry miał fabryczny akumulator w MG ZT 190?
Moja Centra Futura 77Ah/760 padła po niecałych 2 latach od zakupu, mam zamiar ją reklamować, najpierw przestała trzymać pojemność, auto po nocy przestało odpalać, skończyło się ostatnio jakimś wewnętrznym zwarciem akumulatora (zaświeciły mi się wszystkie kontrolki) i auto 'zdechło'. Po włożeniu testowo sporo mniejszego akumulatora, odpaliło normalnie i trzyma 2 dzień bez ładowania...
Witam!
Czy osoby posiadające akumulator Centra Futura 72ah przez dłuższy okres mogą się wypowiedzieć na jego temat, jak się po dłuższym okresie spisuje?
Dziś byłem w sklepie gdzie zazwyczaj części kupuję i sprzedawca bardzo mi polecał ten akumulator, jednak jak wszedłem porównać ceny na ceneo to jest b dużo opinii negatywnych (dotyczących spływu masy czynnej i nieuznawania reklamacji) i teraz sam nie wiem czy się w niego ładować bo tani nie jest - 345PLN.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Mar 31, 2017 16:15
Moja opinia może być niemiarodajna bo jak zwykle w przypadku akumulatorów trzeba po prostu dobrze trafić. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika że ten sam produkt każdego producenta pochodzący z różnych partii może się różnić żywotnością i zależy to od dnia, pogody i menstruacji sekretarki szefa. Osobiście nie mam nic do Centry, ale moja Futura wyzionęła ducha po 28miu miesiącach, ale zrobiła to delikatnie dając znać przez tydzień że umiera. Poprzedni aku z Piastowa padł nagle i bez ostrzeżeń. Teraz od prawie roku jeżdżę na Kozaku i działa znakomicie, jest ciężki bo ponoć po tym rozpoznaje się ile ma w sobie prawdziwego ołowiu. Wyczytałem o tym produkcie pozytywne opinie, więc może posłuży dłużej.
Odświeżę kotleta.
Słuchajcie muszę zmienić akumulator w swoim cdt+ , i mam pytanko - czy 72ah Kozak wystarczy? chodzi o to że 74ah ma wys 19 cm i to jest na styk a ten 72ah ma wys. 17.5cm - nuby nie dużo mniej ale będzie ładnie schowany, tylko nie wiem czy mocy mu starczy? Dzięki za odpowiedź .
Powinien spokojnie wydolić.
Osobiście ujeżdżam FUTURĘ 72ah i przy trasach po 6 km podczas zimy ani się nie zająknęła, a nocowała razem z Roverkiem pod chmurką
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Maj 07, 2017 18:29
borsuk88 napisał/a:
Odświeżę kotleta.
Słuchajcie muszę zmienić akumulator w swoim cdt+ , i mam pytanko - czy 72ah Kozak wystarczy? chodzi o to że 74ah ma wys 19 cm i to jest na styk a ten 72ah ma wys. 17.5cm - nuby nie dużo mniej ale będzie ładnie schowany, tylko nie wiem czy mocy mu starczy? Dzięki za odpowiedź .
Odkąd kupiłem swojego r75 2.5 mialem założony bosch s3 70Ah 640A i byłem zadowolony, a teraz mam Bosch s5 77Ah 780A i jest dużo lepiej przy starcie rozrusznik momentalnie kręci mogę smiało polecić.
Odkąd kupiłem swojego r75 2.5 mialem założony bosch s3 70Ah 640A i byłem zadowolony, a teraz mam Bosch s5 77Ah 780A i jest dużo lepiej przy starcie rozrusznik momentalnie kręci mogę smiało polecić.
bosz jest w miarę dopóki jest gwarancja, u mnie tez tak było. Parę miesięcy po gwarancji zdechł dosłownie z dnia na dzień, inne dwa mimo ż mają 3 albo 4 lata są już na wykończeniu, ciężko kręci. Z tego co czytałem w internecie to nie jest odosobniony przypadek. Jednak ta firma nie ma zbyt dobrej renomy czy to świece, wycieraczki, akumulatory, żarniki, cena wysoka a jakość chinola.
Jeśli chodzi o akumulatory mogę polecić:
- moll-mam jeden od 2 lat, opinie mają dobre, więc postanowiłem spróbować po niewypale z boszem. jak narazie zachowuje się jak nowy.
- centra - mam jeden od 5 lat, dalej pracuje bezproblemowo.
- kozak - nie miałem, ale kilku znajomych ma i bardzo polecają, jakościowo całkiem dobre, a cenowo bardzo tanie.
owszem też tak słyszałem o boschu ale u mnie każdy spisywał się wzorowo dlatego następny też był bosch i póki co nie mam problemów. Kilku sprzedawców mówiło że Bosch jest bezproblemowy pod warunkiem że mamy dobre ładowanie w samochodzie, gdy są z nim problemy to szybko je szlag trafia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum