Wysłany: Sob Mar 02, 2013 15:07 [rover 216 si] oleju ubywa mimo wymienionych pierscieni i re
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam, mam problem poniewaz silnik pali olej. Wymienilam uszczelanicze zaworow, uszczelke pod glowica i pierscienie mimo to auto dalej kopci na bialo i olej ubywa w szybkim tempie pomocy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 02, 2013 15:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dodam jeszcze, ze przejechalam niecale 1000 km od wymiany i z pol stanu oleju zrobilo sie minimum
W tym silniku miernik jest mało precyzyjny. Zawsze olej sprawdzamy w tym samym miejscu co poprzednio na kompletnie zimnym silniku i miarkę wsadzamy zawsze w takie samo położenie co wcześniej.
justekbb napisał/a:
Na bialo takie chmmary dymu leca
Biały dymek świadczy albo o płynie chłodzonym który dostaje się do komór spalania, czyli np.: padnięta uszczelka pod głowicą, lub w tym silniku uszczelka kolektora ssącego która puszcza płyn do cylindra 1 lub 4-go. Ale śmiem twierdzisz, że to tylko para wodna która o tej porze roku jest widoczna w prawie każdym aucie.
Jeśli silnik brałby olej to dymek byłby niebieski i nasilał się przy obciążonym silniku.
Uszczelka pod glowica zostala wymieniona tak jak uszczelniacze zaworow i pierscienie, doleje olej i bede obserwowac
[ Dodano: Sob Mar 02, 2013 15:56 ]
Znajomy twierdzi, ze przy moim przebiegu (prawie 200 tys) nowe pierscienie moga sie nie dopasowac i polecil mi plyn uszczelniajacy ktory dolewa sie do oleju. co o tym sadzicie|?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sob Mar 02, 2013 20:42
justekbb napisał/a:
Znajomy twierdzi, ze przy moim przebiegu (prawie 200 tys) nowe pierscienie moga sie nie dopasowac
Ja swoje pierścienie sprawdzałem w tym roku i choć mam 220 tys przebiegu to oleju nie bierze Możliwe że masz źle poskładane i dlatego olej ginie, choć ten dym to tak jak Leszczu pisze - para albo płyn a tego ostatniego Ci nie ubywa ?
pierścienie na pewno muszą się dotrzeć. Jeśli tuleje nie były wymieniane, to zajmie im to jakieś 50 godzin pracy silnika.
Inna sprawa na pewno wymieniałaś pierścienie na tłokach, a nie po prostu pierścienie uszczelniające wałków. nie ma na pewno jakiejś kropki oleju?
200 tysięcy na pierścienie, to nie jest jakiś straszny przebieg
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
plynu ubywa i to bardzo duzo, korek od wlewu oleju jest czysty..
[ Dodano: Wto Kwi 02, 2013 11:21 ]
aha zapomnialam dodac, ze samochod jak jest zimny to chodzi nie rowno tak jakby chodzil na 3 gary, potem jak sie zagrzeje jest juz ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum