Forum Klubu ROVERki.pl :: [r416] Jakie sa objawy padniętej pompy ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r416] Jakie sa objawy padniętej pompy ABS
Autor Wiadomość
ccycekk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 42
Skąd: Białystok

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:15   [r416] Jakie sa objawy padniętej pompy ABS
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Mam bardzo dziwne objawy z ABS. Nawet na suchej nawierzchni i przy bardzo wolnej jeździe ABS załącza się (stuka ). Podczas wolnej jazdy (tylko wolnej) słychać dźwięk jakby przekaźnika - tylko do cholery w tym aucie nie ma przekaźnika od ABS. Prosze podpowiedzcie mi jakie są objawy uszkodzonej pompy ABS - a może to nie to?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Lut 20, 2013 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:24   

Sprawdzałeś pierścienie na przegubach i same czujniki ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ccycekk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 42
Skąd: Białystok

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:28   

Mechanik sprawdzał. Wcześniej mówił że to przegub - wymieniłem i dalej to samo - teraz mówi że pompa - obawiam się że znów może być to nie trafna diagnoza

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 18:28 ]
Leszczu - ty też jesteś z B-stoku - Powiedz gdzie naprawiasz swojego Roverka? MAsz sprawdzonego mechanika?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:35   

ccycekk napisał/a:
Leszczu - ty też jesteś z B-stoku - Powiedz gdzie naprawiasz swojego Roverka? MAsz sprawdzonego mechanika?

Ogólnie staram się sam naprawiać auto, ale swego czasu stawiałem do Martomu na kawaleryjskiej.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:19   

u mnie to samo,ale jak pisze leszczu,to może być to on co pisze ;/
może leszczu dał byś krótki opis,jak się zabrać do tego?
czy samemu da radę to zrobić?
_________________
Pavlo
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:36   

Pawel_416, trzeba wpierw sprawdzić czy pierścienie na przegubach są cale nie popękane i czy nie maja dużych ubytków. Jeśli któryś będzie zły trzeba wymienić cały przegub
http://www.roverki.pl/zro...wnetrznego.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:59   

Ok dzięki leszczu.
Wiem że kiedyś je wymieniałem , ale przy hamowaniu,problem był i tak ;/
Wiem że od kąt posiadam R , problem miał z hamulcami (ABS) , dwa razy nie wyhamowałem,na prawdę z małej prędkości miałem małe kolizje ;/
Opony mówimy że były nie nowe , mało używane.
Druga sprawa , to asfalt w Grecji jest mieszanką z marmurem , owszem jest gdzieniegdzie ślisko,ale nie wiem czy brać to pod uwagę ?
Pozdrawiam.
_________________
Pavlo
 
 
 
Marcin1642 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 126
Skąd: Zamość



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 20:14   

A opony na obydwu osiach masz w takim samym rozmiarze? U mnie było tak, że jak z tyłu miąłem profil 65 a z przodu 55 to wyłączał się ABS.
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 20:16   

No tak miałem tak wcześniej :)
Brawo dla ciebie :)

z przodu 55/tył 65
_________________
Pavlo
 
 
 
Marcin1642 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 126
Skąd: Zamość



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 20:18   

Źle napisałem z przodu miałem 65 a z tyłu 55. Ale To tylko dwa tygodnie tak jeździłem.
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 20:30   

nie szkodzi,ale mnie się podobało większy balon z tyłu :)
Nie wiem teraz mam na równo,i oponki są cacy ,ale jak depnę z nie nacka,bo barany greckie nie wiedzą co to znak drogowy,to jadę dalej z tym hamowanie,wiem,bo sprawdzałem w tym samym miejscu,innymi samochodami takie hamowanie ;/
_________________
Pavlo
 
 
 
okneis 



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 7



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 20:45   

Ja mam rożne rozmiary opon,i abs nie świruje.60 przód,65 tył.Swego czasu też miałem problemy z abs,te same objawy,ale winne były koronki na przegubach.
 
 
Marcin1642 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 126
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 20:51   

Rozmawiałem już z kilkoma osobami na ten temat i u jednych nie da się jeździć na różnych rozmiarach opon a inni mówią że nie ma żadnego problemu, zazwyczaj nie ma problemu w R serii 400.

U mnie czujniki i koronki były dobre bo jak się pojawił ten problem nie wiedziałem, że to opony wywołują efekt wyłączania ABS.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 22, 2013 13:33   

okneis napisał/a:
Ja mam rożne rozmiary opon,i abs nie świruje.60 przód,65 tył

Ten rozmiary profilu są jeszcze dopuszczalne, aby ABS nie świrował, ale już np. 55 i 65 jest za duża.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sob Mar 02, 2013 00:22   

okneis napisał/a:
Ja mam rożne rozmiary opon,i abs nie świruje.60 przód,65 tył.Swego czasu też miałem problemy z abs,te same objawy,ale winne były koronki na przegubach.

Marcin1642 napisał/a:
Rozmawiałem już z kilkoma osobami na ten temat i u jednych nie da się jeździć na różnych rozmiarach opon a inni mówią że nie ma żadnego problemu, zazwyczaj nie ma problemu w R serii 400.

leszczu napisał/a:
Ten rozmiary profilu są jeszcze dopuszczalne, aby ABS nie świrował, ale już np. 55 i 65 jest za duża.

Chłopaki, no co Wy? :(
Nawet leszczu, nie wytłumaczył?

W skrócie: Nie każdy rover 400 ma czujniki ABS na 4 kołach (2 osiach).
Mój ma i nie mogę mieć różnych profili o więcej niż 5% (profil to % szerokości opony).
ABS ma pewną tolerancję rozbieżności ilości sygnałów z poszczególnych kół. (żeby nie wariował, kiedy jedziemy po okręgu, albo kiedy nam się nie równo bieżnik ściera.)
Przecież to banalne. :roll:
Dodatkowo, kiedy ABS kopie przy byle hamowaniu to na 98% masz zasyfiony lub pęknięty pierścień. Zdarza się że ciężko to zauważyć nawet na stole. Pozostałe 2% to uszkodzony czujnik. NIe pamiętam już jaki powinien mieć opór...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 02, 2013 09:53   

truten23 napisał/a:
Chłopaki, no co Wy? :(
Nawet leszczu, nie wytłumaczył?

W skrócie: Nie każdy rover 400 ma czujniki ABS na 4 kołach (2 osiach).
Mój ma i nie mogę mieć różnych profili o więcej niż 5% (profil to % szerokości opony).

jakos ja mam czujniki na dwoch osiach i kiedys mialem przez chwile tyl 185/65/14 przod 165/chyba60/14 i nie swirowal. a roznica byla spora bo az samochod glupio wygladal.

truten23 napisał/a:
Dodatkowo, kiedy ABS kopie przy byle hamowaniu to na 98% masz zasyfiony lub pęknięty pierścień.

a tu bym jeszcze dodal ze jak kontrolka pali sie caly czas a abs nie kopie przy hamowaniu to wtedy prawie pewne ze czujnik
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sob Mar 02, 2013 19:26   

bizon napisał/a:
jakos ja mam czujniki na dwoch osiach i kiedys mialem przez chwile tyl 185/65/14 przod 165/chyba60/14 i nie swirowal. a roznica byla spora bo az samochod glupio wygladal.

Dziwne, kiedy jechałem raz na mojej starej zapasówce gdzie miała profil mniejszy o jakieś 6% (miała też trochę mniejszą szerokość od reszty) to ABS wyłączył się po jakichś 20m.

bizon napisał/a:
a tu bym jeszcze dodal ze jak kontrolka pali sie caly czas a abs nie kopie przy hamowaniu to wtedy prawie pewne ze czujnik

Albo wyłączył się, bo zczaił że mamy różną średnicę kół ;-)
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 03, 2013 11:20   

truten23 napisał/a:
Dziwne, kiedy jechałem raz na mojej starej zapasówce gdzie miała profil mniejszy o jakieś 6% (miała też trochę mniejszą szerokość od reszty) to ABS wyłączył się po jakichś 20m.
Bo miales dwie rozne opony na tej samej osi tak?? a tu mowa o roznych parach opon

truten23 napisał/a:
Albo wyłączył się, bo zczaił że mamy różną średnicę kół ;-)

ale wylaczy sie i zapali kontroka po chwili (gdy przejedziemy kawalek), mi chodzilo ze nawet nie zgasnie po odpaleniu
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Mar 03, 2013 13:49   

bizon napisał/a:
Bo miales dwie rozne opony na tej samej osi tak?? a tu mowa o roznych parach opon

To prawda.

bizon napisał/a:
truten23 napisał/a: Albo wyłączył się, bo zczaił że mamy różną średnicę kół

ale wylaczy sie i zapali kontroka po chwili (gdy przejedziemy kawalek), mi chodzilo ze nawet nie zgasnie po odpaleniu

Oczywiście, masz rację. Kiedy zapala się jeszcze na postoju, to znaczy że są problemy z jakimś obwodem ABSu. Najczęściej są to czujniki, bo one mają styczność z wodą, solanką i innym syfem...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 03, 2013 18:57   

No i pozostaje samodiagnostyka abs. u mnie sa zmostkowane i laczac piny jak do diagnostyki silnika, migaja obydwie kontrolki, check engine miga swoje bledy a abs swoje.

[ Dodano: Nie Mar 03, 2013 18:57 ]
truten23 napisał/a:
czujniki, bo one mają styczność z wodą, solanką i innym syfem...

u mnie na dwie awarie absu, byly to dwie czujnikow wynikajace z przetarcia przewodu. wyslizgnal sie z prowadnic i przetarl sie o tarcze czy cos tam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416] jakie są objawy padającej przekładni kierowniczej?
tombak25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Sie 18, 2012 22:41
Pawel_416
Brak nowych postów [R45] Jakie objawy źle ustawionego rozrządu
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Sty 18, 2011 21:53
piterek1812
Brak nowych postów [R400*SDI*2.0*98'] Pompa wody pada?! Jakie objawy?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Lis 02, 2009 10:48
JeRRy3D
Brak nowych postów [R416 si 97r] dziwne objawy na zimnym silniku
paw3l Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Cze 13, 2010 16:38
paw3l
Brak nowych postów [R416] Dziwne objawy pracy silnika..POMOCY
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lis 28, 2008 09:40
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink