Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 2004r.]Szyba klapy bagażnika i centralny zamek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Sob Lut 09, 2013 21:21
[Freelander 2004r.]Szyba klapy bagażnika i centralny zamek
Autor Wiadomość
piotr00 



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 14



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 19:04   [Freelander 2004r.]Szyba klapy bagażnika i centralny zamek
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam. Od pół roku jestem właścicielem Land rovera Freelander z 2004r.Do tej pory nie miałem z nim żadnego problemu aż do dzisiaj :(
Opiszę swój problem i proszę o pomoc. Dzisiaj rano dojechałem do pracy jak zawsze i zamknąłem samochód przy pomocy pilota, jak zawsze. Po godzinie dzwoni kolega, że tylna wycieraczka pracuje, zdziwiłem się i pomyślałem, że żarty sobie stroi, ale nie, po przyjściu do samochodu okazało się, że rzeczywiście wycieraczka pracuje bez uruchomienia stacyjki. Otworzyłem samochód i wyjąłem bezpiecznik wycieraczki i ona stanęła. Po wyjściu z auta przy prawym tylnym kole usłyszałem, że coś jeszcze pracuje (choć kluczyki miałem nadal przy sobie) przestraszyłem się i zdjąłem jedna klemę z akumulatora. Poszedłem do roboty, ale po 15 minutach stwierdziłem, że powinienem podładować akumulator, który mi na pewno osłabł podczas gdy wycieraczka pracowała. Otworzyłem maskę i założyłem ponownie klemę aby podjechać do miejsca gdzie stał prostownik i podczas gdy zakładałem klemę to opadła mi tylna szyba, której już nie mogłem w ogóle zamknąć z kluczyka ani wyłącznika w samochodzie. Oprócz tego nie mogę w ogóle otworzyć tylnej klapy bagażnika, oraz przestał mi działać centralny zamek (załączany pilotem i przyciskami w klamce przednich drzwi- pilot nie reaguje na przyciskanie klawiszy, zaznaczę, że bateria pilota jest dobra) Może ktoś wie gdzie znajduje się zabezpieczenie centralnego zamka? Może wywalił jakiś bezpiecznik, zaznaczę również, że wszystkie bezpieczniki znajdujące się w kabinie pod deską i pod przednią klapą sprawdziłem i nie było żadnego walniętego.I tu moja prośba - może ktoś miał już taki problem, albo potrafi poradzić co zrobić aby usterkę usunąć.
Z góry za wszystkie porady dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez tronsek Sob Lut 09, 2013 21:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 09, 2013 19:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 22:46   

Po zdjęciu i założeniu klemy zawsze zjeżdża szyba z tyłu. Przekaźniki od szyby o ile sobie dobrze przypominam są w prawym tylnym nadkolu. Jak to wersja trzy drzwi to może czujnik dachu sfixował on też jest na prawej stronie z tyłu na skośnym słupku gdzieś w połowie wysokości.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lut 10, 2013 12:31   

Sprawdził bym jeszcze przekaxnik od tylnej wycieraczki czy przypadkiem się nie skleja.
 
 
piotr00 



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 14



Wysłany: Pon Lut 11, 2013 18:08   

sknerko napisał/a:
Po zdjęciu i założeniu klemy zawsze zjeżdża szyba z tyłu. Przekaźniki od szyby o ile sobie dobrze przypominam są w prawym tylnym nadkolu. Jak to wersja trzy drzwi to może czujnik dachu sfixował on też jest na prawej stronie z tyłu na skośnym słupku gdzieś w połowie wysokości.



Witam. Jest to wersja 5 drzwiowa - w prawym nadkolu w bagażniku czy od strony zewnętrznej nad nadkolem tam gdzie pompa i filtr paliwa?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lut 12, 2013 10:04   

wewnątrz za tapicerkami
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
piotr00 



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 14



Wysłany: Sob Mar 02, 2013 11:46   

Witam ponownie. Wracając do mojego postu - oddałem samochód do elektryka, on stwierdził że winą jest w 90% komputer. po wyjęciu jego stwierdził, że komputer jest zalany wodą. Aż mi się wierzyć nie chciało bo niby jak miała by się tam woda dostać skoro umieszczony jest w szczelnej obudowie plastykowej no i sam jest szczelnie zamknięty w stalowej obudowie. Nie wiem czy to jest prawda bo nie było mnie przy wyjęciu komputera. Ja kilka dni wcześniej sam do niego zaglądałem i nie stwierdziłem oznak wilgoci, a co dopiero stojącej w obudowie wody. Moje pytanie, czy rzeczywiście jest jakaś możliwość aby tam się znalazła woda? Czy jestem oszukiwany przez elektryka? Może ktoś miał podobny problem z mokrym komputerem? Zaznaczę, że samochód stoi nadal u elektryka, a on zamówił nowy komputer, wmontował go i pozostało mu jeszcze zaprogramowanie go ( oj uderzy mnie to trochę po kieszeni) Jeszcze jedno pytanie czy ewentualnie jeżeli jest prawdą że winą był zalany komputer to czy jest możliwość jego regeneracji? Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Mar 02, 2013 23:24   

Myślę że elektrykowi nie chodziło o komputer pod maską ao CCU zlokalizowane za bezpiecznikami pod deską bo to akurat ono steruje tym co opisałeś.
 
 
piotr00 



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 14



Wysłany: Sob Mar 02, 2013 23:58   

Elektryk powiedział, że to wina komputera (koszt nowego to około 700 zł.) wymienił na nowy i sterowanie centralnym zamkiem wróciło oraz sterowanie tylną szybą, teraz tylko pozostało mu zaprogramować nowy komputer. Możliwe aby to CCU aż tyle kosztowało?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 03, 2013 11:35   

Zdecydowanie zrobił Ciebie w trąbę.
CCU to koszt około 100zł modele do 2004r po 2004r około 200-250zł
Do tego programowanie w Łodzi 70zł.
Mam tutaj swojego człowieka za pełna trwającą dobrą godzinkę diagnostykę bierze właśnie 70zł.
 
 
piotr00 



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 14



Wysłany: Nie Mar 03, 2013 14:28   

Czyli mam rozumieć, że tan moduł CCU jest również odpowiedzialny za centralny zamek, oświetlenie kabiny, podświetlenie stacyjki i tylnej wycieraczki?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 03, 2013 15:20   

Przede wszystkim ten moduł :mrgreen:
 
 
kuba3er 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 44



Wysłany: Sro Mar 06, 2013 10:07   

Miałem kolego dokładnie to samo. Wymiana CCU wyleczyła wszelkie bolączki. Ale koszt 700 zł to jakis kosmos. Ja dałem 100 plus programowanie immo 50 .
 
 
piotr00 



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 14



Wysłany: Sro Mar 06, 2013 16:49   

Chciałem Wszystkim podziękować za pomoc okazaną mi tu. DZIĘKUJĘ. Odebrałem auto od elektryka dzisiaj i rzeczywiście okazał się to sterownik CCU znajdujący się za bezpiecznikami pod przednią szybą. Taka jak napisałem elektryk zainkasował ode mnie osiem stówek, gdy go zapytałem dlaczego tak drogo skoro na allegro można kupić za 150 ten sterownik plus robocizna nie powinno tyle wynieść, odpowiedział mi, że praca przy angliku po przekładce zwłaszcza gdy nie wiadomo co i jak jest poskładane do najłatwiejszych nie należy + programowanie sterownika itp. i stąd taka suma. Chciał nie chciał zapłaciłem mu i wyjechałem. Zabrałem stary sterownik i spróbuję go gdzieś naprawić. Mam nadzieję, że się uda. Na koniec elektryk powiedział, że ten kto zrobił tę przekładkę przyłożył się do roboty i podszedł do tego profesjonalnie czyli nie odwalił maniany z łączeniem i przedłużaniem przewodów w wiązkach. To było by na tyle - Jakbym miał jeszcze jakieś problemy to wpadnę tutaj po pomoc. Jeszcze raz wszystkim Dziękuję :)
 
 
kuba3er 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 44



Wysłany: Sro Mar 06, 2013 19:28   

Tym bardziej, skoro stwierdził że przekładka zrobiona na poziomie- nie powinien tyle brać, bo za co?? Poprostu Cię orżnął, takie moje zdanie. A czy jest profesjonalnie przełożone czy nie, tam wkłada się skrzynkę, programuje do pilota i tyle. Oszust.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] problemy z ryglowaniem klapy bagażnika...
Darek_Darek1968 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Sob Lis 26, 2016 13:55
Darek_Darek1968
Brak nowych postów [ Freelander 2.0 TDi 99' ] Centralny zamek ?!
Mgr._Murzyn____ Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Sro Lis 02, 2011 16:10
kapral



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink