Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 LPG ] ponownie hgf - koszty zrobienia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 LPG ] ponownie hgf - koszty zrobienia
Autor Wiadomość
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 12:54   [R45 LPG ] ponownie hgf - koszty zrobienia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam
Po ostatnim zrobieniu uszczelki pod głowica przejechałem około 30tys. km. Jakiś czas temu uciekał mi płyn i nie mogłem zlokalizować wycieku. Była zmieniana uszczelka pod kolektorem i nic nie pomogło. Z początku zbiorniczek traciłem przez 2 tygodnie, a potem jeden zbiorniczek uciekał w jeden dwa dni.

I przez te ubytki chyba mi poszła uszczelka, teraz pojawił się majonez na bagnecie i pod korkiem do wlewu oleju i są problemy z odpalaniem i dziś zaświecił się checke engine.

No i teraz muszę zrobić samochód.
1. Ile kosztują tak mniej więcej części i jakie muszę kupić?

2. Dodam również, że muszę dokupić głowicę bo niestety nie mogę już po raz kolejny splanować. Czy głowica od silników 1,4 i 1,6 będzie pasowała do 1,8 ?

3 Czy według was opłaca się kupić używany silnik czy robić ten ??

Z góry dziękuje za sugestie i podpowiedzi.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Sty 24, 2013 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 22, 2013 12:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 14:36   

panwilli napisał/a:
Po ostatnim zrobieniu uszczelki pod głowica przejechałem około 30tys. km

Jaki typ uszczelki wstawiłeś ?? Szpilki były wymieniane ??
panwilli napisał/a:
1. Ile kosztują tak mniej więcej części i jakie muszę kupić?

Wszytsko zaleyż czy będziesz wymieniał rozrząd czy nie. Jeśli bez rozrządu, to z robocizną licz na 1000 zł. Do wymiany potrzebować będziesz, uszczelki pod głowicą najlepiej stary typ wzmacniany, nowe szpilki, uszczelkę kolektora wydechowego i ssącego, ewentualnie jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów, choć ja ją ponownie bym zużył, tylko dał od siebie na nią silikonu.
panwilli napisał/a:
2. Dodam również, że muszę dokupić głowicę bo niestety nie mogę już po raz kolejny splanować. Czy głowica od silników 1,4 i 1,6 będzie pasowała do 1,8 ?

Głowice są takie same. A ile razy twoja była planowana ??
panwilli napisał/a:
3 Czy według was opłaca się kupić używany silnik czy robić ten

To jest loteria, bo możesz kupić wstawić i za jakiś czas znowu robić uszczelkę.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:00   

nie wiem jaka uszczelka była zmieniana ale śruby były nowe

Jak ostatnio była planowana głowica to mechanik powiedział że juz wszedł na jeden zawór i już nie można jej planować

To do tego 1tys. za materiały i robociznę muszę doliczyć jeszcze koszt głowicy czyli wyjdzie mi około 1500-1800 i tak sie zastanawiam czy jest sens w ogóle robienia samochodu.

A jeszcze pytanie lepiej kupić wszystko w zestawie z allegro czy pojedyncze części u Toma team.pl chodzi mi o jakość wykonania tych w zestawie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:09   

panwilli napisał/a:
nie wiem jaka uszczelka była zmieniana

Szkoda, ale teraz jak zdecydujesz robić ten silnik to wstawiaj uszczelkę ze ścieżkami silikonowymi, najlepiej od razu wzmacniany.
panwilli napisał/a:
Jak ostatnio była planowana głowica to mechanik powiedział że juz wszedł na jeden zawór i już nie można jej planować

No ładnie to nie dziw, że tak krótko uszczelka potrzymała. :neutral:
panwilli napisał/a:
A jeszcze pytanie lepiej kupić wszystko w zestawie z allegro czy pojedyncze części u Toma team.pl chodzi mi o jakość wykonania tych w zestawie.

Ja słyszałem, że te zestawy są wykonane dość kiepsko.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 11:52   

Trochę nowych faktów samochód stoi u mechanika i jest robiony.

Była sprawdzana kompresja i wyszło tak

1 cylinder na sucho 13 na mokro 15
2 cylinder na sucho 8 na mokro 10
3 na sucho 8 na mokro 9
4 cylinder na sucho 8 na mokro 8

Mechanik ściągnie głowicę i powie czy to zawory poszły czy może pierścienie
 
 
RafalTBG 



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 39



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 21:22   

a u ciebie jak byla planowana glowica przed zalozeniem to dziwie sie ze puscilo na nowo. Mam nadzieje ze kolejnosc dokrecania srub tez zachowana oraz dokrecane kluczem DYNAMOMETRYCZNYM !! !!!!!!!!!! nie na czuja.


edit: ceny u was straszne ;] mowi ze wszedl juz na 1 zawor to ile on ciął ?? ? przeciez jak sie planuje to aby zabielic wiec watpie zeby wiecej jak 0,1mm niekiedy wystarczy 0,05mm . Silnik kupisz za ok 500zl + 200zl przekladka i masz o polowe taniej.
_________________
------> .... do 400 setek.... :D
------
Ostatnio zmieniony przez RafalTBG Sro Lut 06, 2013 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojtek45 



Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 1
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sro Lut 06, 2013 20:05   Miałem podobny problem

Mój Rover jest 2 tygodnie po wymianie HGF oraz po ponownym osadzeniu 2 tulei.

Kupiłem klej hulomar na który mechanicy osadzili tuleje oraz cały komplet nowych uszczelek (uszczelka pod głowicę nowego typu z dodatkowym uzupełnieniem do głowic po planowaniu). Oczywiście w zestawie był również zestaw nowych śrub.

Jak na razie wszystko jest ok. auto chodzi super.

Przed naprawą zastanawiałem się nad wymianą silnika, ale jaką mamy gwarancję że ten który kupimy będzie lepszy.


Jeśli jest ktoś z okolic Koszalina mogę podać namiar na mechanika, który opiekuje się moim roverkiem.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 11:24   

no i wyszło że mam popękane pierścienie mechanik powiedział że się nie opłaca naprawiać

mam pytanie jak kupie silnik 1,6 zamiast 1,8 to co będę musiał jeszcze wymienić i czy skrzynia biegów będzie pasowała
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 11:40   

panwilli napisał/a:
mam pytanie jak kupie silnik 1,6 zamiast 1,8 to co będę musiał jeszcze wymienić i czy skrzynia biegów będzie pasowała

Niestety nie jest to takie proste. Do silnika 1.6 będziesz potrzebował jeszcze kompa, skrzynie, sprzęgło i półośki. Ja bym, szukał samego słupka 1.8 albo sam blok jeśli głowice masz sprawną.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 12:41   

No to pozostaje mi jedynie szukac silnika 1,8

A czy podejdzie on z Land rovera??
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 12:43   

panwilli napisał/a:
A czy podejdzie on z Land rovera??

Słupek tak, tylko szukaj silnika z automatycznym napinaczem rozrządu. (Żółty korek wlewu oleju)
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 14:19   

to jeszcze jedno pytanko

jak rozrząd w starym silniku zmieniałem okłlo 30 tys km temu to czy go mogę przełożyć do nowego??
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 14:28   

panwilli napisał/a:
jak rozrząd w starym silniku zmieniałem okłlo 30 tys km temu to czy go mogę przełożyć do nowego??

Możesz.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 16:57   

mam pytanie ile u was biąrą za przekładkę silnika
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 15, 2013 22:26   

leszczu napisał/a:
panwilli napisał/a:
mam pytanie jak kupie silnik 1,6 zamiast 1,8 to co będę musiał jeszcze wymienić i czy skrzynia biegów będzie pasowała

Niestety nie jest to takie proste. Do silnika 1.6 będziesz potrzebował jeszcze kompa, skrzynie, sprzęgło i półośki. Ja bym, szukał samego słupka 1.8 albo sam blok jeśli głowice masz sprawną.


A to niby dlaczego? Śmiem twierdzić, że komp z 1.8 poradzi sobie z 1.6. Ewentualnie będzie trzeba mniej wydajne wtryski zastosować. Skrzynia i reszta podejdzie. Stracisz na elastyczności, ale 1.6 kręci sie jak 1.4 czyli jak wariat :)

leszczu napisał/a:
Słupek tak, tylko szukaj silnika z automatycznym napinaczem rozrządu. (Żółty korek wlewu oleju)


Żółty korek nie jest wyznacznikiem bo każdy może go sobie wkręcić.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 17, 2013 15:52   

Senn napisał/a:
Skrzynia i reszta podejdzie

Jak podejdzie ?? Jak w 1.8 jest PG1, a w 1.6 R65 ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 11:51   

No ale rozstaw otworów masz taki sam przecież. Bloki sa takie same. Do swojego poloneza 1.4 wsadziłem silnik 1.8 z R75 i nie było żadnego problemu spiąć go ze skrzynią (FSO). Mały problem miałem z wałkiem sprzęgłowym. Musiałem dorobić tulejkę redukcyjną bo w wale korbowym 1.8 była większa średnica otworu.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 17:12   

Mam pytanie jakie oznaczenia powiniem mieć silnik od land rovera żeby pasował do 45

Bo znalazłem taki silnik nawet nie drogo i nie wiem czy będzie pasował numery tego silnika to 18K4FM23
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 13:23   

Senn, wszyscy na forum piszą, że pg1 nie podchodzi do 1.4. Więc ja już sam nie wiem.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 15:49   

leszczu, ja biorę to na chłopski rozum. Skoro bloki są takie same, a są na pewno to skrzynia musi podejść bo otwory łączeniowe są w tych samych miejscach.

U mnie sytuacja wyglądała tak:

Przed swapem Polonez 1.4 (silnik rover). Kupiłem silnik 1.8 od R75 więc na pewno był spięty ze skrzynią PG1. Bloki silnika oprócz pewnych niuansów - jakiś przetłoczeń na bloku, innej miski był identyczny. Co prawda FSO jest RWD i skrzynia jest zupełnie inna, ale bez najmniejszego problemu połączyłem to ze sobą. Nie rozumiem więc dlaczego w przypadku R65 i PG1 miałoby być inaczej. Może są jakieś inne niuanse :roll:
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Przegub - koszty wymiany
PopaY Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Cze 27, 2011 07:11
magneto
Brak nowych postów [R400] maly serwis i koszty.
Damianoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Lis 20, 2014 18:45
Damianoo
Brak nowych postów [R400] Ponownie pilot
porcaro Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Wrz 11, 2012 20:43
Zysku
Brak nowych postów [400Di 1998] Rozrząd - poglądowe koszty
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Maj 06, 2011 18:31
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink