Wysłany: Pon Mar 04, 2013 21:11 [R620 ti] LPG jakie? gdzie? za ile?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
tak jak w temacie. Proszę o wypowiedzi ludzi, którzy jeżdżą Roverem 620 Ti z instalacją gazową, tzn jakie komponenty mają zamontowane w swoich roverkach i jak to chodzi? Bo ja mam instalację BRC, wtryski niebieskie i reduktor Genius Max, całość jest na miedzi fi 8mm. Dodam, że cały czas borykam się z regulacją instalacji. Jak już ustawią dobrze, to za jakiś czas mapy znów się rozjeżdżają i jest lipa Brakuje już mi sił a instalka jest świeżo położona i miała mi sprawiać przyjemność a nie same nerwy...
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 04, 2013 21:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cześć, jeżdżę z BRC Sequent 24, reduktor genius max, wtryski pomarańczowo białe, odpukać jest to już trzy lata i wszystko ok regulacja i wymiana filtrów zawsze na wiosnę, co rozumiesz przez rozjeżdżanie się map jakie masz objawy ?
Borykam się już z moją instalacją od dwóch miesięcy było trochę z tym perypetii
Chodzi o to, że najpierw miałem założone pomarańcze BRC i zalewało go, tzn jak się kręcił na obroty to przy 2,5 - 3 tys. dławienie i przełączenie na benzynę i tak za każdym razem, w końcu stwierdzili że to są za duże wtryskiwacze do tego auta i tu jest półsekwencja+fullgrupa i muszą być niebieskie wtryski. Założyli je i rzeczywiście była poprawa, bo jeździł super, jednak z czasem zaczął słabnąć, więc pojechałem na regulację, i od tamtej pory poprzestawiali tak, że już nie mogą sami dojść do dobrych wartości. Mi się wydaje, że te niebieskie są za małe do tego auta. A jaką masz przerwę na świecach ustawioną? I jakbyś mógł podaj mi nr do warsztatu gdzie zakładałeś LPG Chętnie bym popytał ich co i jak tu ma być
Nie wiem czy moj gazownik to idiota, ale instalka LPG w moim roverku to dno i 2 metry mułu, wyobraźcie sobie wszystkie negatywne skutki zalozenia lpg...ja je mam, tylko gazownik sie caly czas zaslania usterkami samochodu, ktorych nie ma. Szarpanie, gaśnięcie, brak mocy,dziwna reakcja na pedał gazu, to wszystko u mnie w 620Ti
świece mam FR6KI332S Bosch Platin-Ir generalnie są ok nie odczułem jakiejś różnicy pomiędzy zwykłymi poza kasą nie wiem jaki tam jest odstęp, wtryski mam takie jak na zdjęciu.
Auto kupiłem już z gazem który miał 3 miesiące montowany był w Auto-Gaz Łukasz Wałęsa ul.przemysłowa 110 Konin tel który mam na fakturze 62 767 20 21
a najlepiej zadzwoń do http://www.czakram.pl/ są dystrybutorem BRC pewnie chętnie pomogą
Panowie nadal się męczę z tym silniczkiem, a konkretnie dzięki pomocy Borysa dostałem namiary na warsztat gdzie był robiony taki Rover i zamontowali mi praktycznie identyczne komponenty co w tym aucie a u kolegi to hula a u mnie nie mogą ni hu hu ustawic czy to zwiekszajac czy zmniejszajac dawke zarówno w trakcie jazdy (nie tylko ustawianie postojowe). Objawy są takie, że chodzi duuużo gorzej niż na niebieskich BRC, tzn po wciśnięciu gazu niezależnie z jakich obrotów autem najpierw mocno szarpnie jakby dostał na sekundę moc a za chwilę ją stracił i po ułamku sekundy dostaje kopa i kręci się normalnie jak na benzynie. Nie idzie jeździć na niskich obrotach tak mocno szarpie budą.
Co może być przyczyną? Dodam, że Borys ma rocznik 1996 a ja 1998 ale czy przez te dwa lata zmienił się typ wtrysku albo rozdzielanie iskry na świece? W moim wtrysk to półsekwencja+fullgrupa. Czy może producenci Rovera przez dwa lata zmienili soft w ECU samochodu?
Czekam na opinie
[ Dodano: Czw Mar 14, 2013 20:18 ]
Witam, właśnie przyjrzałem sie jeszcze raz dokładnie mojej listwie wtryskowej i zrobiłem mega odkrycie, a mianowicie moja listwa jest jednak inna niż u kolegi Borysa, a mianowicie taka jak na zdjęciu:
Czy może mieć to negatywny wpływ na moją pracę silnika?
[ Dodano: Czw Mar 14, 2013 20:19 ]
moje wtryski mają oznaczenie 12 CL, a Borysa to 08 DL
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Mar 14, 2013 22:33
Instalacje BRC są zazwyczaj idiotoodporne i po niechlujnym zainstalowaniu zazwyczaj jakoś to chodzi i to nawet nienajgorzej.
Nietylko co jest zamontowane jest ważne ale też i jak a tu widzę wtryskiwacze leżące na pokrywie świec czyli już można wnioskować ze wężyki do kolektora są znacznie dłuższe niż u kol BorysOpole. Ciekawe jak zrobili nawierty do kolektora. Pokaż więcej zdjęć swojej instalacji to może coś jeszcze wyjdzie.
Co do wersji silnika i sterowania to były dwie:
- starsza na kopułce, pojedyncza cewka, wtrysk sekwencyjny, wtryski o wydajności 380 cc,
- nowsza zapłon bezrozdzielaczowy, cewka podwójna, wtrysk półsekwencja, wtryski ponoć 460cc, krótkie czasy wtrysków -problem dla wtryskiwaczy LPG bo czasy poniżej ~1,5 ms nie są obsługiwane (fizycznie wtryskiwacz nie nadąża by otworzyć się, zamknąć a jeszcze coś tam wstrzyknąć ,
BorysOpole ma chyba wersję na kopułce którą powinno się dać łatwiej ustawić także nie można porównywać tych aut 1:1. Tam gdzie wydajniejszy wtrysk LPG wystarczy że podaj jedną dawkę (silnik z kopułką) to w przypadku bezrozdzielaczowego zapłonu wtrysk musi otworzyć się dwa razy i jeśli to jest ten wydajniejszy wtrysk to będzie za dużo ...
Dziś się przyjrzę czy to kopułka czy podwójna cewka Może rzeczywiście być tak jak mówisz...porobię zdjęcia i wrzucę na forum, nie ma problemu, z tym że nawet jak wyjdzie że rzeczywiście mam inny silnik to co miałbym w takim wypadku zrobić, skoro nie idzie wysterować tych pomarańczowych wtryskiwaczy BRC?
[ Dodano: Nie Mar 24, 2013 23:16 ]
Witam po raz kolejny Postarałem się o parę fotek mojej instalki LPG, starałem się zrobić jak najwięcej zdjęć, jednak z tyłu nie mam za bardzo dojścia przez Webasto które jest zamonowane zaraz za kolektorem Ale to co jest myślę widać Co sądzicie o całości instalacji?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Mar 26, 2013 00:08
Paskudny montaż - typowe dla BRC wrzucenie pod maskę. Masz chyba jakieś ogrzewanie postojowe które jest w miejscu gdzie fajnie mieszczą sie listwy wtryskowe (za kolektorem ssącym)przy takim montażu listwy wężyki można jeszcze śmiało o te 5 cm skrócić (mniejszy lag przy depnięciu)
Bo instalki BRC wcale nie są oh ahh super stag + hana i dobry reduktor i by furka latała a nie takie zabawy jak teraz ale to trzeba mieć dobrego gazownika, a nie druciarza. Polecam http://www.maxiservice.pl/ zadzown i pogadaj, może Ci Hubert coś pomorze (powołaj się na forum).
u Ciebie widać że LPG praktycznie pod maską nie widać U mnie planowane było, żeby też w taki sposób to zamontować ale nie było na to miejsca ze względu na Webasto tuż za kolektorem No raczej na Stagu byłoby lepiej to wszystko skonfigurować nie twierdzę że nie, ale jak już jest BRC to nie chcę zmieniać poraz kolejny...nie ma tragedii powiem szczerze tak jak na pomarańczowych wtryskach rozmawiałem z gościem którego mi poleciłeś bardzo rzeczowy i konkretny gazownik, w sumie potwierdził to co mówili moi gaziarze, mój silnik to półsekwencja+fullgrupa na wysokich obciążeniach, ciężki do wysterowania ale nie niemożliwy czyli nie tacy druciarze straszni jak ich malują, w piątek jadę na regulację jeszcze bo trzeba dopieścić to i owo
takie objawy szarpania podczas mocnego wcisnięcia gazu oznacza ze zalewa ci śilnik gazem jest za wysoki mnoznik przy 6-8 ms miałem trochę problem z gazem ale umnie brakowało zwęzki na filtrze powietrza zaciągające powietrze z nadkola po za tym muj jest z 96r.i jest sekwencja łatwiejsza do ustawienia
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lis 15, 2014 20:10
Witam. Temat stary, ale może czytany. Sterowanie wtryskiem raczej jest w 620TI pół-sekwencyjne . Na schemacie w RAVE wtryski połączone są parami. Szarpanie, z tego co ja u siebie zaobserwowałem to wina sposobu sterowania wtryskami przez MEMS. ECU przy nagłym wciśnięciu gazu otwiera jednocześnie, bardzo szybko wtryskiwacze . Wycięcie w sterowniku gazowym wtrysków poniżej 1ms likwiduje ten efekt. Co nie zmienia wymagań odnośnie wtryskiwaczy LPG. Ja na Szarych 2 OHM'owych Valtekach miałem nieziemskie boje, by samochód chciał jakoś jechać. Po zamontowaniu Barracud jak ręką odjął. Kolega wyżej pisał o jakiejś zwężce w filtrze ? To chyba pomyłka. W 4 tej generacji LPG nie stosuje się zwężek na dolocie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum