Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Mar 10, 2013 20:21
kruszan napisał/a:
U mnie po rozkręceniu całego kolektora dolotowego i czyszczeniu go okazało się że czujnik był cały zalepiony masą... Po wyczyszczeniu auto odżyło, częściowo przez zwiększoną średnice przelotu powietrza, nagaru było bardzo dużo, jak i przez wyczyszczenie zalepionego czujnika, na pewno ma to wpływ na jego wskazania, masa dłużej utrzymuje ciepło po nagrzaniu się, tak samo może wolniej odczytywać temp. powietrza które wpada do silnika.
kruszan dużo roboty przy tym czyszczeniu dolotu i czujnika? Jakieś problemy, uwagi co do wyjęcia i czyszczenia go? Trzeba nową uszczelkę albo coś innego? Mam zamiar się za to zabrać niebawem i jakoś czas zaplanować! Może przy okazji ruszyć odmę i zawór egr? Co o tym myślisz?
kruszan dużo roboty przy tym czyszczeniu dolotu i czujnika? Jakieś problemy, uwagi co do wyjęcia i czyszczenia go? Trzeba nową uszczelkę albo coś innego? Mam zamiar się za to zabrać niebawem i jakoś czas zaplanować! Może przy okazji ruszyć odmę i zawór egr? Co o tym myślisz?
Roboty zbytnio nie ma. Poprostu odkręcasz węże, dolot i czyścisz po odkręceniu uszczelka sie rozsypała u mnie. Sylikonem uszczelniłem ale ja wole mieć jak fabryka wypuściła i już jest nowa uszczelka:D u mnie było syfu że hoho, z czujnikiem banał, odpinasz wtyczke, odkręcasz czujnik i czyscisz. U mnie czujnik ładnie się odkręcił bez żadnych przygód Ja u siebie EGR przy okazji zaślepiłem a odmy nie ruszałem.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Mar 11, 2013 16:54
karol6376 napisał/a:
po odkręceniu uszczelka sie rozsypała u mnie
Uszczelka jest wspólna kolektora dolotowego i wydechowego? Ile kosztuje w razie czego?
[ Dodano: Pon Mar 11, 2013 16:54 ]
19bizon08 napisał/a:
Wytłumaczcie mi która rura to dolot Ta gruba gumowa od interkulera
Tak to ta rura, ale głównie chodzi o czyszczenie kolektora dolotowego z którym ta właśnie rura się łączy. Z boku w kolektor wkręcony jest też czujnik ten powietrza dolotowego o którym mowa powyżej.
u mnie też zamiast uszczelki jest sylikon, była już niezbyt do założenia, dolot mam na myśli jeszcze tylną część czyli to z tyłu do bloku silnika jest - szpilki odkręca się najlepiej przez nakręcenie 2ch nakrętek i nimi poprzez skręcanie
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Mar 12, 2013 14:23
No tak ale chcąc wyciągnąć cały kolektor wydechowy to muszę go odkręcić od silnika i tam (już sobie sprawdziłem) jest uszczelka wspólna dolotu i wydechu i znając życie też się rozsypie po rozkręceniu:/ no ale nic zobaczymy! Dzięki wszystkim za pomoc!
ja na sylikon odporny na wysokie temp zrobiłem wszystko, czyszczenie kolektora = czyszczenie tego elementu, na nim jest cała "ameryka", zaopatrz się w chemię bo inaczej tego nie zczyścisz... mi nie chciało odpuścić ani benzyną ekstrakcyjną, ani acetonem... dopiero godzina moczenia w chemii i potem myjka ciśnieniowa i kolektor błyszczał jak nowy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum