Wysłany: Sro Mar 13, 2013 06:55 [R75] uszczelka pod głowicą-mechanik robi mnie w "bambu
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam, zostawiłem samochód u mechanika w celu zlokalizowania wycieku oleju. Diagnoza:
padnięta uszczelka pod głowicą. Rozwiązanie proponowane przez mechanika:
1.Wymiana uszczelki pod głowica/remont silnika (wymiana jeszcze jakiś uszczelek i nic więcej!) - 2800 pln
2.Wymiana silnika - 3300 pln
Wydaje mi się że sprawa lekko podejrzana. Z tego co wiem i wyczytałem na forum wymiana uszczelki to koszt około 1000-1500 pln w zależności czy z rozrządem czy bez i jest to zwykła naprawa a nie remont silnika. Dodam że płynu i właściwie nie ubywa nie ma majonezu i nie kopci na biało itd. Tylko olej leci po silniki i jest trochę mokry. Dolewam około 1l na 5000 km.
Mam też podobno padnięty moduł komfortu czy świateł (był podpięty do kompa) bo mrugają mi światła po zapaleniu - skąd wziąć moduł żeby pasował do mojego auta?Czy każdy pasuje?
Dzięki z góry za pomoc!
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 13, 2013 06:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kmisiowy, co do modułu warto go rozebrać i sprawdzić płytkę drukowana w jakim stanie jest, może uda się uratować moją po zalaniu udało się uratować, też światła mi wariowały
Masz tam w okolicy PHJOWI, możesz do niego pojechać.
Z tego co wiem, nie naciąga ludzi na kasę, a markę ogarnia już ładnych parę lat.
Moduł będzie pasował każdy, z zachowaniem oczywiście warunków typu świateł i wyposażenia. Czy to jest xenon, czy ma halogeny z przodu. Po włożeniu na pałę będzie krzyczał ERR na wyświetlaczu (zegarach), ale to się da ogarnąć i tym sposobem wyeliminujesz moduł. Oprócz modułu może być też wiązka lub wtyczka i gniazdo - zaśniedziałe. Warto rozebrać, oczyścić i zabezpieczyć - tak jak pisze haszczyc.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzięki za odpowiedzi!
Olej leci z uszczelki pod głowicą przy rozrządzie i jeszcze z tego co mówił z tyłu silnika przy wale korbowym (o ile dobrze pamiętam). Mówi że cały silnik trzeba wyjąć żeby to naprawić. Wyciek z tyłu jest minimalny - gorzej z uszczelka pod głowicą....
Przy rozrządzie cieknie z wałków, z pod głowicy nie bardzo może z powodu konstrukcji:
http://obrazki.elektroda...._1363246768.jpg
Wokół jest woda, więc olej niema skąd się wziąć, chyba że z rozpołowienia głowicy, ale o takim przypadku jeszcze nie słyszałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum