Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:40 [R400]spalający się bezpiecznik sprysków,wycieraczek i szyb
Kurde, wczoraj wyjechałem od mechanika,to szyby mi działały, wieczorem chciałem się przewietrzyć a tu bęc i szyby ani drgną, a do tego poszły wycieraczki i spryskiwacze. Już się zorientowałem, że są po jednym bezpiecznikiem w kabinie, wymieniłem go, włączyłem zapłon, a tu iska z tego bezpieka i dupa, kolejny bezpiek - próba odpalenia i jebudu kolejny poszedł z dymem, co jest
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 10:58
Który bezpiecznik pali ci Kolego. Bo to co piszesz oznaczało by, że masz jakieś przeróbki w instalacji - normalnie szyby i wycieraczki nie mają wspólnego bezpiecznika (poza głównym 80A).
[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 11:58 ]
Doszukałem się jeszcze jednego - jeśli bezpiecznik który się pali to F14 a masz nadwozie hatchback to sprawdź wiązkę w tylnej klapie - ten bezpiecznik zasila też tylną wycieraczkę i przekaźnik szyb.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
według spisu z instrukcji, tak to jest pozycja 14, bezpiecznik 20 amperowy i na nim są szyby, szyberdach, spryskiwacze i wycieraczki. Jestem raczej nieszczęśliwym posiadaczem hatchbacka i pewnie przez tą wiązkę alarm mi się co jakiś czas włącza. Ale to jest ciekawe, że jak tylko bezpiek wsadzę i przekręcę kluczyk to ciach i po nim, a nawet szyby czy sprysku nie dotknę
I teraz ciekawostka,wczoraj z czystej przekory włożyłem nowy bezpiecznik i cyk....wszystko działa jak należy!!!Szok, nagle zwarcie gdzieś uciekło czy jak?i teraz zastanawiam się czy to: a)gałka przy kierownicy
b)przełączniki od szyb przy drzwiach albo na tunelu
c)kilka wadliwych bezpieczników niby 20A,a dopiero ostatni okazał się właściwy
Bo w sumie prąd na wycieraczkach,szybkach i spryskach pojawia się w momencie włączenia danego przełącznika. Ale na razie odpukać wszystko hula:)a jutro nowy kat będzie wstawiony i jeszcze parę innych dupereli
Mam podobny problem. Mianowicie podczas jazdy przestały mi chodzic wycieraczki. Zauwazylem wtedy ze nie chodza mi rowniez szyby i spryskiwacze. Metoda prob i bledow bedac juz w domu odlaczylem wtyczki od silniczkow wycieraczek, spryskiwaczy, ogrzewania szyby tylnej oraz szyb wszystkich. Widocznie gdzies jest zwarcie i pali caly czas bezpiecznik F14 po przekreceniu kluczyka w pozycje MAR i proszę o pomoc w zlokalizowaniu. Co sprawdzac po kolei?
u mnie problem okazał się wręcz debilny,a mianowicie mechanik przyciął mi wiązkę instalacji akumulatorem do podstawy i robiło zwarcie. Sprawdź najpierw czy pod akumulator nie dostały się przewody,a potem w następnej kolejności wiązka tylnej klapy
sprawdze bo faktycznie wymienialem ostatnio akumulator
[ Dodano: Pią Mar 15, 2013 14:14 ]
I dzięki Tobie problem został rozwiązany. Rozkrecilem pol auta a przyczyna bylo przygniecione dwa kabelki przez akumulator(w tym jeden urwany). Widac forum moze pomoc bardzo. Dziekuje raz jeszcze i zamykam temat.
Oby wiecej takich osob na forum.
Pozdrawiam.
Wysłany: Nie Maj 19, 2013 20:42 palący sie bezpiecznik F 14
koledzy nagle pali mi ten właśnie bezpiecznik i nie działają szyby i wycieraczki...ale gdy wypiąłem silniczek od przednich wycieraczek problem się rozwiązał czyli możliwe ze ten właśnie silnik się przepalił i robi mi zwarcie??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum