do chwili wymiany wszystko bylo ok.Dzisiaj zajrzałem do pompki,nie przepuszcza.Odpowietrzylem na wszelki wypadek,dolalem plynu,poprawa slaba,troche pochulam i zobacze za jakis czas.Mozliwe jest by dwumasa byla cos nie halo? Jest po regeneracji
Niskie branie sprzęgła oznacza najczęściej problem w wysprzęglikiem.
U mnie brało coraz niżej i był problem bo z czasem nie wyprzęgało do końca.
Pojechałem do kolegi Win32 i na górce spaliło tarczę sprzęgła i tyle było z jazdy, poza tym wysprzęglik przy takiej robocie to się dla zasady na nowy wymienia.
wlasnie na to mi tez wyglada,ze nie odpowietrzona.Wciskam sprzeglo,wbijam bieg,samochod lekko szarpnie,jest wrazenie jakby nie do konca rozsprzeglil.Tak mialem jak padal wysprzeglik.Pedal powinien brac wysoko.Pytam czy moze byc wina dwumasy bo jest po regeneracji,na oko wygladala swietnie,ale moze za duzo splanowali i jest ciensza? sam nie wiem.Dzieki za linka,poczytam i odpowietrze wedlug opisu,jak nie pomoze,bede musial skladac reklamacje.Wysprzeglik jest w zasadzie nowy.Gosc w warsztacie dziwnie mi odpowietrzal uklad,a wlasciwie nie odpowietrzal,tylko przez przewod laczacy wysprzeglik z pompka wciskal plyn.Czy w ten sposob mogl uszkodzic pompke lub wysprzeglik?
Suder&Suder Jak zapobiec usterkom w układzie sprzęgła?
Cytat
„Koło zamachowe, jako element cierny współpracujący z tarczą, po dłuższym okresie pracy wykazuje najczęściej wyraźne oznaki zużycia. Rowki, przypalenia lub wgłębienia wskazują na działanie wysokiej temperatury. Te „ślady“ trzeba koniecznie usunąć. Regeneracja, tzn. szlifowanie może nastąpić jedynie w przewidzianych zakresach tolerancji. Należy przy tym zwrócić uwagę, że część płaszczyzny koła zamachowego do której dokręcane jest sprzęgło, musi być obrobiona o tę samą grubość, co jej część cierna. Przy tej okazji konieczna jest kontrola stanu wieńca koła zamachowego. „
Nie zaprzątałbym sobie raczej głowy tym kołem gdyż serwis który regeneruje dwumasy na pewno o tym wie.
Są dwie szkoły, jedna twierdzi, że można wtłaczać płyn przez odpowietrznik, a druga, żeby robić to tradycyjnie. Ja jestem zwolennikiem tej drugiej, może jest trochę trudniej, bo dłużej się trzeba narobić, ale działa. Regenerowaną dwumasę wymieniałem sam, z pomocą dwóch kolegów. Odpowietrzyłem układ, dałem nowe sprzęgło, wysprzęglik i ... też miałem problem z wysokością łapania sprzęgła, ale po dwóch dniach i lekkim przypaleniu sprzęgła (celowo) wszystko było okej.
Też bym nie obstawiał dwumasy. Standardowo wyjąłbym pompkę, wypłukał, przelał układ i odpowietrzył. Zakładając, że wysprzęglik działa prawidłowo oraz przewody są drożne.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum