Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] wymiana dwumasy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] wymiana dwumasy
Autor Wiadomość
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 17:35   [R75] wymiana dwumasy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Po wymianie dwumasy sprzeglo lapie bardzo nisko.Czy to normalne? Troche ciezko wchodzi 1 i wsteczny
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 21, 2013 17:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 17:42   

brak plynu w pompce sprzegla

[ Dodano: Czw Mar 21, 2013 17:42 ]
byc moze uszkodzili wysprzeglik przy skladaniu calosci lub pompka puszcza
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 17:52   

do chwili wymiany wszystko bylo ok.Dzisiaj zajrzałem do pompki,nie przepuszcza.Odpowietrzylem na wszelki wypadek,dolalem plynu,poprawa slaba,troche pochulam i zobacze za jakis czas.Mozliwe jest by dwumasa byla cos nie halo? Jest po regeneracji
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 18:01   

Źle odpowietrzony układ jeżeli ciężko wchodzi 1 i r . Zobacz jak odpowietrzyć. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15814. Rąbnięta dwumasa nie ma takich objawów.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 18:02   

Niskie branie sprzęgła oznacza najczęściej problem w wysprzęglikiem.
U mnie brało coraz niżej i był problem bo z czasem nie wyprzęgało do końca.
Pojechałem do kolegi Win32 i na górce spaliło tarczę sprzęgła i tyle było z jazdy, poza tym wysprzęglik przy takiej robocie to się dla zasady na nowy wymienia.
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 18:09   

Dopiszę tylko dla przypomnienia ,że jeżeli to wysprzęglik to będziesz miał wyciek płynu między skrzynią i silnikiem. Zobacz i będziesz wiedział.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 18:12   

wlasnie na to mi tez wyglada,ze nie odpowietrzona.Wciskam sprzeglo,wbijam bieg,samochod lekko szarpnie,jest wrazenie jakby nie do konca rozsprzeglil.Tak mialem jak padal wysprzeglik.Pedal powinien brac wysoko.Pytam czy moze byc wina dwumasy bo jest po regeneracji,na oko wygladala swietnie,ale moze za duzo splanowali i jest ciensza? sam nie wiem.Dzieki za linka,poczytam i odpowietrze wedlug opisu,jak nie pomoze,bede musial skladac reklamacje.Wysprzeglik jest w zasadzie nowy.Gosc w warsztacie dziwnie mi odpowietrzal uklad,a wlasciwie nie odpowietrzal,tylko przez przewod laczacy wysprzeglik z pompka wciskal plyn.Czy w ten sposob mogl uszkodzic pompke lub wysprzeglik?
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 18:33   

Suder&Suder Jak zapobiec usterkom w układzie sprzęgła?
Cytat
„Koło zamachowe, jako element cierny współpracujący z tarczą, po dłuższym okresie pracy wykazuje najczęściej wyraźne oznaki zużycia. Rowki, przypalenia lub wgłębienia wskazują na działanie wysokiej temperatury. Te „ślady“ trzeba koniecznie usunąć. Regeneracja, tzn. szlifowanie może nastąpić jedynie w przewidzianych zakresach tolerancji. Należy przy tym zwrócić uwagę, że część płaszczyzny koła zamachowego do której dokręcane jest sprzęgło, musi być obrobiona o tę samą grubość, co jej część cierna. Przy tej okazji konieczna jest kontrola stanu wieńca koła zamachowego. „
Nie zaprzątałbym sobie raczej głowy tym kołem gdyż serwis który regeneruje dwumasy na pewno o tym wie.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 19:02   

Czyli zaczne od dokladnego odpowietrzenia,opisze rezultaty.Na dwumase mam 18 miesiecy gwarancji ,wiec spoko.Dzieki wszystkim
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:19   

Są dwie szkoły, jedna twierdzi, że można wtłaczać płyn przez odpowietrznik, a druga, żeby robić to tradycyjnie. Ja jestem zwolennikiem tej drugiej, może jest trochę trudniej, bo dłużej się trzeba narobić, ale działa. Regenerowaną dwumasę wymieniałem sam, z pomocą dwóch kolegów. Odpowietrzyłem układ, dałem nowe sprzęgło, wysprzęglik i ... też miałem problem z wysokością łapania sprzęgła, ale po dwóch dniach i lekkim przypaleniu sprzęgła (celowo) wszystko było okej.

Też bym nie obstawiał dwumasy. Standardowo wyjąłbym pompkę, wypłukał, przelał układ i odpowietrzył. Zakładając, że wysprzęglik działa prawidłowo oraz przewody są drożne.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75 Wymiana świec - wymiana filtra kabiny i paliwa
slawkop Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 16, 2010 18:28
Pawel84
Brak nowych postów [R75] wymiana ECU
soo-woo Rover serii 75, MG ZT 34 Wto Lis 28, 2017 14:05
MaReK
Brak nowych postów [R75] Ecu wymiana
v6 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Mar 20, 2011 03:58
Gość
Brak nowych postów [R75] WYMIANA WAHACZY
Gość Rover serii 75, MG ZT 44 Pon Sty 30, 2023 00:11
maciejk1980
Brak nowych postów [MG ZT-T] Wymiana progów
numenq Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Sie 20, 2019 13:54
dexter77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink