Wysłany: Pon Mar 25, 2013 10:50 [MG ZT 190]Separator oleju i kolektor dolotowy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam. Proszę na mnie od razu nie "naskakiwać", że tematów odnośnie separatora było już pełno na forum - bo doskonale o tym wiem i je przeczytałem...
Problem w tym, że teraz już sam nie wiem, czy zakładać separator oleju tylko na cieńki przewód odpowietrzenia, czy na oba przewody(gruby i cieńki)...? Bo przepustnicę zawala chyba gruby... No sam już nie wiem, pogubiłem się.
Pytanko jeszcze, czy takie separatory będą ok: separatory ?
Czy jak zdejmę kolektor dolotowy, to muszę wymienić jakieś uszczelki, jak tak to jakie?
Pozdrawiam Krzysztof Nowak.
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc???
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 25, 2013 10:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 26, 2013 18:56
Krzysztof_89, chyba nie przeczytałeś wszystkiego , bo pisałem kiedyś ,że stosowałem odolejacz na obu przewodach (raz na jednym , raz na drugim ) i wyszło , że kolektor i siłowniki VIS są najbardziej zaoliwiane z cienkiego przewodu. Jest to wytłumaczalne tym ,że cienki przewód jest za przepustnicą gdzie jest największe podciśnienie i wciąga najwięcej oparów oleju.Gruby przewód jest przed przepustnicą i służy głównie do napowietrzania skrzyni korbowej , opary oleju tym przewodem są wyciągane przy dużym otwarciu przepustnicy i olej wydziela się i spływa do łącznika gumowego z filtrem powietrza (swoisty separator ).Jak chcesz mieć całkiem sterylny układ ,to zastosuj odolejacze na obu przewodach ( co nie jest wskazane bo przeguby klapek kolektora powinny być delikatnie smarowane ) i porównaj wyniki (podziel się wynikami na forum )
Krzysztof_89 napisał/a:
Pytanko jeszcze, czy takie separatory będą ok: separatory ?
sprawdź czy jest przepływ powietrza w obu kierunkach, jaśli tak to jest Ok.
Ok rozumiem w czym rzecz, słucham się bardziej doświadczonych i założę tylko na cieńkim przewodzie
Z tego co udało mi się ustalić to są puste w środku i dzięki temu powinny wspierać obustronny przepływ powietrza.
Mam jeszcze pytanko, czy taki zestaw rozrządu będzie ok do mojego MG:zestaw rozrządu ?
Dzięki rafalmis1 Nie wiem tylko czy będą mieli, bo na stronce u nich nie widzę tych uszczelniaczy No i myślę nad tymi paskami dayco, bo są różne opinie na ich temat...
na angielskim forum jest napisane ze Dayko był zakładany na pierwszy montaż, tu na forum ktoś podał ze Gates. Prawda jest taka, że jedni narzekają na jedną firmę, drudzy na drugą, nie ma reguły. Ja wybrałem Gates, ale nie wiedziałem ze Dayko było na pierwszy montaż zakładane.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Rozumiem, czyli w zasadzie póki nie założe sam się nie przekonam heh
Jeszcze takie pytanko, mam do wyboru dwie pompy Quinton Hazel i Airtex, którą wybrać? Acha no i napinacz hydrauliczny jest pakowany jako OEM, czyli tylko w folijce, więc jaka pewność, że to nie podróba?
napinacz hydrauliczny jest pakowany jako OEM, czyli tylko w folijce, więc jaka pewność, że to nie podróba?
kupowałem w tym samym sklepie i napinacz przyszedł w pudełeczku owinięty papierem, żadnych oznaczeń nie było na pudełku i żadnych na napinaczu. Jedynie wbita data produkcji, po wymianie rozrządu i odebraniu starych części napinacz niczym się nie różnił
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Acha ok, to zamawiam ten rozrząd Za tą cenę na prawde nic lepszego nie wymyślę, za robocizne zawołali mi 440 zł na moich częściach, pytałem się mechaniorów przez telefon o paski dayco i mówią, że są ok i nie mają przeciwwskazań
A którą pompe wody wybrać?
Ile uszczelniaczy muszę kupić(ile przednich i ile tylnich)? I ile tych plastikowych zaślepek do rozrządu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum