Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] potrzebuję pomocy przy wymianie whaczy!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] potrzebuję pomocy przy wymianie whaczy!
Autor Wiadomość
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 30, 2013 19:41   [R75] potrzebuję pomocy przy wymianie whaczy!
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

witam
czekam na wahacze wraz z tulejkami , końcówki drążków i łączniki stabilizatora i mechanik zaśpiewał 300zł za robotę więc mam pytanko czy dużo kłopotu jest z wahaczami??może ktoś ma jakieś patenty??za każdą radę dzięki wielkie!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 30, 2013 19:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 30, 2013 19:55   

Z wahaczami nie jest trudno sam wymieniałem :) ale po wymianie końcówek drążków kierowniczych powinno się ustawić geometrie.
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 20:33   

Popsikaj wszystkie śruby jakimś sprajem typu "preparat na zapieczone śruby" z 4 godziny wcześniej może być dzień przed wymianą. Przygotuj się ,że będziesz musiał wymienić sworznie przegubu kulowego te co przychodzą do zwrotnicy. Ja tak naparzałem młotkiem ,że musiałem kupić nowe (pamiętaj tylko hartowane!).
Wszelkiego typu końcówki łamane ,przedłużki klucza, dobry młotek, breszke i do dzieła. Oczywiście nie zapominamy o podpórkach pod auto i klinach pod koła. Powodzenia
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 12:21   

czyli powinienem sobie poradzić z wahaczami co do geometrii wiem że trzeba ustawić rzecz oczywista -ale dzięki za przypomnienie ! a jeszcze pytanko odnośnie hamulców i łożyska na tylnej osi! hamulce trzeba cofnąc wkręcając a jeśli ktoś nie posiada takowego urządzenie ma ktoś jakiś patent??? i łożysko z piastą idzie - a jak je sie wymienia???

[ Dodano: Pon Kwi 01, 2013 13:21 ]
potrzebuję poocy bo wahacz wyszedł bez problemu a nie da rady odkręcić tego ucha co jest w ni tuleja wahacza??jest ona na dwie śruby przykcona ale nawet nie drgną
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 16:09   

no kombinować musisz, mi też ciężko się to odkręcało ale trochę młotkiem odbiłem trochę pneumatem potraktowałem i jakoś poszło + dużo wd40 :mrgreen: generalnie ciężko to odkręcić i trzeba się pomęczyć tym bardziej że dostęp z tego co pamiętam też nie jest dobry do tych śrub ,
_________________
sprzedam http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83607
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 18:57   

no i pofarciło sie odkręciłem trochę wyginania sie i kobinowanie ale poszło! teraz mam pytanko czy najpierw przykręcać tuleje do sanek czy nałożyć na wahacz a potem skręcać????bedzie dostęp do tych śrub jak będzie wahacz ?? czy łatwiej jest przykręcić tuleje a potem wciskać wahacz?
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 11:14   

zaloz tulejke na wahacz i caly zestawik dopiero montuj na samochodzie
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 15:25   

a jak złoże to dojdę wtedy kluczem żeby go zakręcić??bez kanału robie dodam ha
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 16:28   

jest troche gimnastyki ale dasz rade
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 21:11   

radi napisał/a:
Przygotuj się ,że będziesz musiał wymienić sworznie przegubu kulowego te co przychodzą do zwrotnicy. Ja tak naparzałem młotkiem ,że musiałem kupić nowe (pamiętaj tylko hartowane!).


A cóż to takiego???
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 23:35   

Nabijasz się???
Może być śruba blokująca przegub kulowy wahacza. Pozycja 15 na rysunku.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:14   

Po prostu napisałeś to w taki sposób, że musiałem przeczytać pięć razy zanim zrozumiałem o jaka część ci chodzi, a również wymieniałem sam wahacze. Więc dla kogoś kto tego na oczy nie widział to trudne do zrozumienia.
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



  Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:50   

Thorgalxxx. Masz rację. Myślę ,że teraz wszystko jasne. W każdym razie o to to mi chodziło. ;)
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:49   

więc tak kupiłem wahacze jakieś firmy na d i od 16 meczyłem sie do 20 i wyszyedł problem na początku nie mogłem nabić tuleji ale jakoś poszło trochę ją obiłem ale weszła wkręcałem śruby od tuleii i wystąpił problem ! tylna śruba wkeciła sie cała a przedniej ok 4mm brakuje więc jutro kupię podkładkę ok5mm i powinno być ok - bo śruba w sanki wchodzi ok 1.9cm po odliczeniu tych 5mm na podkładkę! nie wiem czemu tak jest bo gwint dobry a cos ją zaciska! am nadziej że jak założę jutro wszystko to będzie ok i nie będzie problemów ! ostatni raz wahacze podróbki kupuję!
czy ktoś ma pomyśl jak cofnąc tylne tłoczki w hamulcach??
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:52   

Ja jeżdżę na chińskich wahaczach i tulejach ;D Nie wymieniałem tego nigdy sam, bo stary już jestem i łamie mnie w kościach ;) Ale patrząc jak to robią inni, nie było nigdy problemu.
Może Ci jednak ta poducha się źle ustawiła i coś nie pozwala śrubie się dokręcić do końca.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:26   

Tłoczki cofnij trzonkiem młotka używając większej siły albo zaprzyj o coś i wciskaj muszą się schować. Wahacz też musiał Ci się kantnąć, że trzpień nie wszedł do końca. Ja najpierw wbiłem go w tuleję gumową, potem w ramę i na końcu podlewarować kolumnę i trzpień w zwrotnicę. Nie jest łatwo.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:28   

borsuk88 napisał/a:
czy ktoś ma pomyśl jak cofnąc tylne tłoczki w hamulcach??

możesz cofnąć tak tak piszę radi, ale trzeba założyć wężyk na odpowietrznik, a drugi koniec wężyka do butelki z płynem hamulcowym i w trakcie wciskania tłoczka, poluzować odpowietrznik. To tak dla bezpieczeństwa układu, ale oczywiście nie znaczy, ze jak tak nie zrobisz, to coś zepsujesz :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 17:19   

witam
więc tak piach był i dlatego nie dochodziła śruba! dokręcony siedzi elegancko ! teraz mam pytanko czy wahacze terzeba parami wymieniać czy nie??bo ten drugi tzw prawy ma nową tuleje i wygląda całkiem dobrze - bo w lewym tyleji wogle nie było ha hamulce z przodu to wiem że ściskiem sie zmienia ale z tyłu ponoć są wkręcane?? tzw trzeba wciskać i kręcić ! też pójdą ściskiem??
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 08:15   

W R75 z tyłu są tylko wciskane identycznie jak z przodu.
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 11:45   

Jak sie nie ma pojęcia to lepiej oddać komuś kto się na tym zna bo można sobie tylko krzywdy narobić a hamulce to nie zabawa ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dziwna sprawa przy wymianie oleju POMOCY
Puczini Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lis 25, 2014 21:41
Puczini
Brak nowych postów pilnie potrzebuje pomocy]
tomi3211 Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lut 02, 2015 22:50
paolinio
Brak nowych postów [R75] Potrzebuje pomocy, ŚMIERDZI PALIWEM 2.0 V6
surek16 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Gru 05, 2013 22:58
SLONIK.NH
Brak nowych postów [R75]Dziwne dźwięki w kabinie. Potrzebuję pomocy
timharvey Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Cze 13, 2024 05:27
0L0
Brak nowych postów [R75] potrzebuje pomocy dziwny dźwięk z wentylatora
lukasz-89 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Paź 05, 2020 16:32
wuctengapaua



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink