Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Podłączyłem sobie interfejs ELM 327, "pogadał" z kompem i żadnych błędów nie wykrył.
Chciałem mu zasymulować jakiś błąd, odpiąłem kontrolę trakcji, silniczki VIS. I teraz mam pytanie, czy coś takiego jak odpięcie wtyczek powinno skutkować zapisem błędu?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 16:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 17:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a po odpięciu silniczków VIS "przygazowałaś" auto do obrotów w jakich się załączają? może dopiero wtedy wyskoczy błąd? bo odpięcie ich na 100% powinno skutkować błędem, też się zastanawiałem nad zakupem "interfejsu ELM 327" więc daj znać czy zadziałał w 75
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
blazi [Usunięty]
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:00
Tak, przegazowałem. Przejechałem się w sposób taki żeby go trochę na wyższe obroty wprowadzić i po przyjechaniu nadal nie było błędów. Więc nie wiem czy program do bani....
nie wiem z jakiego roku masz auto ale wiem że jest kilka wersji oprogramowania jedno dla aut z przed 2001 i drugie po 2001 tyle wyczytałem choć zbytnio się tym jeszcze nie interesowałem, jedynie ta data gdzieś się przewijała.
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
blazi [Usunięty]
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 21:50
Auto z 2003r ale nie chodzi o oprogramowanie bo mi się łączy z samochodem (tylko jeden soft), chodzi o to czy w przypadku wyjęcia wtyczki np. z ASRa czy silniczka VIS zapisywany jest błąd na samochodowym kompie.
czy w przypadku wyjęcia wtyczki np. z ASRa czy silniczka VIS zapisywany jest błąd na samochodowym kompie.
ELM "gada" tylko z silnikiem wiec odpiecie ASR nie pokaze zadnego bledu. Mozesz odpiac czujnik temperatury cieczy chlodzacej i zobacz co pokazuje (na pewno mozes odczytywac parametry w czasie rzeczywistym) ,jak odepniesz sonde lambda to na pewno zapisze blad. Mozesz odpiac wtryskiwacz powinien pokazac jakis blad P300 itd. ELM moze pokazac ci jakas bzdure jesli chodzi o VIS, bedzie z poprawnym numerem ,ale zly opis ,cos o przekaznikach wentylatora. Sa pewne bledy typowe dla marki i ELM czasem pokazuje zly opis ,ale dobry numer, trzeba sprawdzic. I to ze od razu nie pokazuje bledu to nic nadzwyczajnego, poprostu nie diagnozuje tego elementu tak dobrze jak tych wazniejszych lub trzeba by z odpietym VIS-em przejechac , nowe systemy CAN sie dobrze diagnozyja i wywalaja nawet najmniejsze nieprawidlowosci nawet marginalnych czujnikow itd. Mozesz odpiac czijnik walka rozrzadu ,latwy dostep i na pewno wyskoczy blad. Pozdr.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 20:45
była juz paczka tematów o tym, ja i zgredzik katowalismy elma silnikami roverkowskimi itd, cdti, 1.8 T, elm ladnie diagnozuje silniki od 2003 w gore ze starszymi roznie bywalo. poczytajcie posty o diagnostyce, temat manual i tam apples zawarł wiekszosc tematow w dziale diagnostyka roverków.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Wrz 10, 2010 20:19
ELM "gada" nie tylko z silnikiem. Wszystko zależy od wersji, oprogramowania i protokołów wymiany informacji pomiędzy komunikującymi się urządzeniami. Więcej w temacie http://forum.roverki.eu/v...p=511613#511613
ELM327 w wersji chińskiej nie nadaje się do diagnostyki tego auta.
Jeśli chcesz coś naprawdę dobrego i w miarę taniego to kup to:
http://allegro.pl/diagnos...3116561792.html
Musi być oryginalna płyta z protokołem J1850 by go poprawnie odczytać.
Chińskie podróbki składane są na procesorze PIC18F2420 który jest tanim badziewiem.
Ja mam fejsa w wersji BOX z prockami wymiennymi na podstawce i to działa.
Interfejsy z Allegro za 100zł sa do niczego.
Jak chcesz coś mega profi to kup CDIF2.
Ostatnio za sprawą kilkunastu Angielskich fanatyków powstał interfejs MPPS który dodatkowo lamie zabezpieczenia komputera silnika i pozwala na modyfikacje.
http://allegro.pl/interfe...3069209823.html
Jeden i drugi jest o kąt dupsztyla.
Pierwszy jest do niczego a drugi to tania Chińska podróbka MPPS - Pytanie jak dobrze podrobiona i czy będzie miała wszystkie protokoły.
Kup:
http://allegro.pl/chiptun...3138731377.html
Wystarczy do diagnostyki podstawowych parametrów
A jeszcze lepiej z pełnym wsparciem protokołów Rovera:
http://allegro.pl/interfe...3144023325.html
Ja umywam tego.
Do tego pobierz sobie program CDIF2
Są odpowiednie wsady oszukujące program by myślał że masz oryginalny interfejs.
Jeśli masz silnik TD4 to bardzo fajnie działa też program BMW Carsoft albo Digimoto.
Ostatnio za sprawą kilkunastu Angielskich fanatyków powstał interfejs MPPS który dodatkowo lamie zabezpieczenia komputera silnika i pozwala na modyfikacje.
Którego? W CDT i CDTi na X sterowników z żadnym nie miałem problemu ani KWP ani Galetto.
MPPS natomiast w różnych wydaniach nie z każdym silnkiem sobie radził. Polfitowe zaczytuje wszystkie, natomiast starsze nie bardzo chcą się komunikować, albo są kapryśne. Dysponowałem dwoma, jeden taki droższy za 500 zł (podobno oryginalny) a drugi mój własny kupiony 1.5 roku temu za 200kilka złotych. Oba na moim aucie się nie sprawdziły. Ten tańszy na spocie w Zatorze ogarnął bez problemu R75 i MG ZT poliftowe.
Nigdy nie próbowałem jednak na tym interfejsie czegokolwiek diagnozować Zawwsze uważałem go jako produkt przeznaczony do FLASHowania pamięci ECU.
Do diagnostyki CDT/CDTi używałem interfejsu VIAKEN KKL 401.9 USB za 90 zł oraz programu do diagnostyki BMW - INPA. Niestety należy trafić w odpowiednią wersję programu INPA + EDIABAS. W innym wypadku możliwe będzie diagnozowanie tylko pozostałych elementów.
Jeden z angielskich forumowiczów napisał nawet specjalne PRG'i do INPY. Niestety są niedostępne. Do reszty modułów używam BMWScanner 1.4 i programu PASoft. Odpowiednio przerobiony interfejs potrafi nawet kasować EWS i programować go bez potrzeby wyciągania. To samo (podobno) może dotyczyć IKE - np. zapisywanie ODOMETER. Nie próbowałem jeszcze.
Przy pomocy TACTRIXa openport 2.0 opartego o J2534 można próbować łączyć się z autem za pomocą programu T4 - ale musi on być jednak odpowiednio zmodyfikowany aby nie szukał przewodów...
SyntaX jeśli masz wiedzę na temat interfejsu, który w cenie zgrzewki piwa, albo nawet beczki da radę robić wszystko to co T4, to daj znać Głównie chodzi o dostęp do GM6 - BCU.
Gdyby posiąść skądś dokumentację adresacji poszczególnych modułów można by spróbować napisać samemu oprogramowanie, które zadziałałoby i z ELM'em. Ale to potrzeba tęgiej głowy i kilku stron dokumentacji
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Do czego to ma być? Do diagnostyki? Ten interefejs przeznaczony był do komunikacji z ECU po CANie w celu odczytu i zapisu epromu - tuning. Być może jakieś oprogramowanie wykorzysta go także jako diagnostyk - coś wcześniej Syntax wspominał o takowym, ale nie wiem o czym pisał
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum