Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 19:08 [Freelander]Problem z dużym ciśnieniem w układzie chłodzącym
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam.
Od pewnego czasu mam problem z Roverkiem, otóż pojawiło się duże cisnienie w układzie chłodzącym, przewody stają się twarde i juz jest po wymianie przewodu głównego od chłodnicy do silnika, nie chcę aby kolejny został zniszczony i chcialem się poradzić tu na forum. Uszczelka pod głowicą jest w porządku gdyż nie ma żadnych objaw co by mozna wnioskować na uszczelkę do wymiany. W zbiorniczku jest czysty płyn bez zadnych bąbelków lub tłustych plam. Ostatnio wyjąłem uszczelkę spod korka zbiorniczka wyrównawczego, ale przy prędkości ponad 100km/h wywal płyn przez korek bo jak wiadomo cisnienie jest zbyt duże. Termostat był niedawno wymieniony na nowy. Wiem że dużo było tego typu tematów ale w żadnym z nich nie było nic konkretnego określonego co do mojego przypadku.
Dodam że po wymianie termostatu nawet na postoju po około 15min pyrkania na wolnych obrotach się rozgrzewa, lecz po przejechanej trasie 70km termostat się wcale nie otwiera. I w lato ubiegłego roku przy dużych temperaturach też się nie otwierał.
Proszę o jakieś konkretne porady Z góry dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 19:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Do wymiany prawie na pewno korek zbiorniczka wyrównawczego i podejrzewam że zapowietrzył ci sie układ chłodzenia
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wczoraj jeszcze zaczął płyn sukcesywnie ubywać, na jakieś przejechane 5km płynu w zbiorniczku juz nie ma.
Nie mam kompletnie pojęcia co już może być z roverkiem
No jeżeli nie przybywa oleju i jest taki jak być powinien, nie dymi na biało to raczej masz gdzieś nieszczelność a zrobiła się z powodu uszkodzonego korka od wyrównawczego. Korek ma zawór i ma trzymać ciśnienie ale jak jest za wysokie to upuszczać twój pewnie sie zapiekł i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia i coś ci rozwaliło
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
potrafi przedostawać się na tłoki kolektorem ssącym gdy padnie uszczelka i nic w oleju nie było, na bieżąco spalał ale to do czasu.na koniec przeskoczył mi pasek......ale to przy benzynie :
potrafi przedostawać się na tłoki kolektorem ssącym gdy padnie uszczelka i nic w oleju nie było, na bieżąco spalał ale to do czasu.
Ale zapewne olej w płynie się pojawiał nie piszę tu o mega ilościach ale o pojedynczych plamkach od czasu do czasu (wiem bo miałem tak też) A kolega pisze że płyn czysty. Może warto mu zrobić test na CO2 wtedy można by uszczelkę wykluczyć.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
potrafi przedostawać się na tłoki kolektorem ssącym gdy padnie uszczelka i nic w oleju nie było, na bieżąco spalał ale to do czasu.
Ale zapewne olej w płynie się pojawiał nie piszę tu o mega ilościach ale o pojedynczych plamkach od czasu do czasu (wiem bo miałem tak też) A kolega pisze że płyn czysty. Może warto mu zrobić test na CO2 wtedy można by uszczelkę wykluczyć.
i w zbiorniczku można zaobserwować niepokój,moim zdaniem jeżeli niema w oleju i nie widać wycieku powinna iść para wodna z wydechu ,
Panowie, jest jeszcze chłodniczka w nagrzewnicy. Jeżeli zaworek w korku był zapieczony to warto sprawdzić czy nie cieknie do środka. No i jeszcze chłodniczka oleju w IRD, sprawdż olej bo może być z płynem.
No i jeszcze chłodniczka oleju w IRD, sprawdź olej bo może być z płynem.
Problem jest taki że jak cieknie do oleju IRD to zdarza się ze nie zobaczysz bo olej nie robi się mleczny a płyn odparowuje z IRD, widać jak jest bardzo duży ubytek tamtędy.
zdzichu napisał/a:
Panowie, jest jeszcze chłodniczka w nagrzewnicy.
To akurat łatwo zdiagnozować bo widać na butach że cieknie albo słychać jak chlupie pod wykładzina no i szyby parują na potęgę. Mój mechanik na sugestie o uszkodzeniu nagrzewnicy przejechał palcem po zaparowanej szybie oblizał i powiedział ze bzdury gadam, "jak by padła nagrzewnica to by słodkie było"
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
No i jeszcze chłodniczka oleju w IRD, sprawdź olej bo może być z płynem.
Problem jest taki że jak cieknie do oleju IRD to zdarza się ze nie zobaczysz bo olej nie robi się mleczny a płyn odparowuje z IRD, widać jak jest bardzo duży ubytek tamtędy.
zdzichu napisał/a:
Panowie, jest jeszcze chłodniczka w nagrzewnicy.
To akurat łatwo zdiagnozować bo widać na butach że cieknie albo słychać jak chlupie pod wykładzina no i szyby parują na potęgę. Mój mechanik na sugestie o uszkodzeniu nagrzewnicy przejechał palcem po zaparowanej szybie oblizał i powiedział ze bzdury gadam, "jak by padła nagrzewnica to by słodkie było"
No akurat na buty absolutnie nic nie kapie, zadnego chlupania
Taka sytuacja z tym dużym ciśnieniem po prostu pierwszy raz się przydarzyła, nowy termostat jest który wcale nie chce puszczać na chłodnicę a już tak próbowaliśmy ten silnik zagrząć zeby puścił, bo temperatura dedykowana do otworzenia termostatu to 82stopni. Czy zmierzenie temperatury płynu w zbiorniczku wyrównawczym dało by do myślenia że nowy termostat jest do wywalenia?
Z doświadczenia powiem ci ze jak sie nowy termostat kupi to trzeba go do garnka z gotujaca woda wrzucic i sprawdzić bo akurat nie mi ale kumplowi tez nie chciał otwierac nówka termostat i wymieniał, na forum tez już znalazłem taki przypadek a moje zawsze sprawdzałem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Z doświadczenia powiem ci ze jak sie nowy termostat kupi to trzeba go do garnka z gotujaca woda wrzucic i sprawdzić bo akurat nie mi ale kumplowi tez nie chciał otwierac nówka termostat i wymieniał, na forum tez już znalazłem taki przypadek a moje zawsze sprawdzałem
No właśnie sprawdzaliśmy tak stary termostat, no i on się otworzył po jakimś czasie dopiero. Troche sporo pracy przy tym termostacie, potrzebny jest kanał no ale jesli zajdzie taka konieczność to trzeba będzie go wyjąć i sprawdzić.
Termostat gdy dostanie wrzątku to powinien odrazu się otworzyć tak?
Z doświadczenia powiem ci ze jak sie nowy termostat kupi to trzeba go do garnka z gotujaca woda wrzucic i sprawdzić bo akurat nie mi ale kumplowi tez nie chciał otwierac nówka termostat i wymieniał, na forum tez już znalazłem taki przypadek a moje zawsze sprawdzałem
a nie sypał ktoś kiedyś jakiegoś uszczelniacza- potrafią działać w obie strony
[ Dodano: Sro Kwi 03, 2013 14:03 ]
ProNajek napisał/a:
sknerko napisał/a:
Z doświadczenia powiem ci ze jak sie nowy termostat kupi to trzeba go do garnka z gotujaca woda wrzucic i sprawdzić bo akurat nie mi ale kumplowi tez nie chciał otwierac nówka termostat i wymieniał, na forum tez już znalazłem taki przypadek a moje zawsze sprawdzałem
No właśnie sprawdzaliśmy tak stary termostat, no i on się otworzył po jakimś czasie dopiero. Troche sporo pracy przy tym termostacie, potrzebny jest kanał no ale jesli zajdzie taka konieczność to trzeba będzie go wyjąć i sprawdzić.
Termostat gdy dostanie wrzątku to powinien odrazu się otworzyć tak?
a nie sypał ktoś kiedyś jakiegoś uszczelniacza- potrafią działać w obie strony
gdzie miał ten uszczelniacz być w kartoniku z termostatem? Kumpel wymieniał w sklepie nowy termostat bo ten pierwszy po wyjęciu z kartonika i wrzuceniu do wody nie działał
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
a nie sypał ktoś kiedyś jakiegoś uszczelniacza- potrafią działać w obie strony
gdzie miał ten uszczelniacz być w kartoniku z termostatem? Kumpel wymieniał w sklepie nowy termostat bo ten pierwszy po wyjęciu z kartonika i wrzuceniu do wody nie działał
nie- chodzi mi ocały układ, tak ktoś doszczelnił układ w akordzie ,że i termostat nie pomógł, trzeba po kolei weliminować
A teraz rozumiem. Napisałeś cytując mnie wiec myślałem że to do mnie było
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Niestety, potwierdzone zostało iż w Landku trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą, korek nie pomógł to samo było.
Tymbardziej mam podejrzenia co do przebiegu, jak na 99r podczas gdy go kupowaliśmy to miał 150tyś km przebiegu trochę niewiarygodne i stan jego był po przejsciach, teraz ma 205 tyś no i nie wydaje mi się ze przy takim przebiegu uszczelkę mogło by wysadzić, są jakieś mozliwości sprawdzenia REALNEGO przebiegu Roverka?
są jakieś mozliwości sprawdzenia REALNEGO przebiegu Roverka?
NIE niestety ale jak czytam to śmiało możesz do swojego przebiegu dodać ok 100tys km.
Mój jest z tego samego roku co twój i benzynowy(z założenia maja mniejsze przebiegi) i jak go kupiłem to miał udokumentowane 130kkm a na liczniku 160kkm i tak w to nie bardzo wierzę choć jak mu przebieg dobił do 200kkm to popsuło się w nim wszystko co się da
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum