Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Tył ucieka na oblodzonej drodze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Tył ucieka na oblodzonej drodze
Autor Wiadomość
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:12   [R45] Tył ucieka na oblodzonej drodze
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Zauwazylem ze na oblodzonej jezdni tył samochodu nie jest stabilny tylko rzuca na boki, całe auto zaczyna tancowac. Czy to wina zuzytego zawieszenia? tulei? amorow?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 11:06   

może być wina choćby zużytych cukierów, a może po prostu źle ustawiona zbieżność na tylnej "osi"- Tak w R45 tylna oś też wymaga kontroli i regulacji.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 11:31   

Tyle że w R45 z tyłu nie ma za bardzo jak ustawić geometrii :neutral:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 11:57   

właśnie, że jest :P
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 13:48   

Gdzie? Jak? Na wahaczach?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 13:56   

Geometrii nie ustawisz. Jedynie zbieżność.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 14:27   

Czym ?
 
 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 14:33   

ale gdyby była to wina zbieznosci to darło by opony tak na logike, w tamta zime było ok autko płyneło, po zdjeciu zimówek nie ma sladu ze opona sie przytarła. Patrzyłem nie dawno i widac ze cukierki sa troche skruszałe :sad: Jeszcze jakas przyczyna moze byc takiego zachowania ?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 17:45   

ADI-mistrzu napisał/a:
Czym ?

Jak to czym?
Pojedź do jakiegoś kompetentnego zakładu który dysponuje elektronicznymi urządzeniami i zobacz czym się ustawia. Nie podam Ci jakie są systemy i urządzenia bo mnie to nie interesuje.
Zakłada się na koła specjalne czujniki i komputer to sczytuje podając odchylenia od normy które są różne dla różnych aut. Szukaj geometrii komputerowej.
Nie polecam 'na sznurek'.

Nie koniecznie musi drzeć opony w zastraszającym tempie.
Jak masz jakieś gumki do wymiany to wymieniaj. Podczas jazdy działają siły które przez zużyte tuleje mogą przestawiać geometrię zawieszenia przez co efekt taki jak masz. Najlepiej podjechać gdzieś na stację diagnostykę żeby Ci zbadali zawieszenie. Jak ok to wtedy geometria.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
przemek2045 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 43

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 19:18   

moze byc tez wina samych opon, na poczatku zimy mialem zimowki 14" i auto jechalo jak po sznurku, zmienilem w styczniu na 15" tez zimowki i tyl zaczal uciekac, na 15" mam 195/50 i troche mniej bierznika niz na 14" 175/60, moze za duze Cisnienie w oponach lub zbyt male, bynajmniej jak zalozylem na tyl 14" zimowki (tez mnie niepokoilo uciekanie tylu wiec przelozylem w celu sprawdzenia) to tyl przestal uciekac. Pozdrawiam
_________________
Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 19:35   

Własnie byłem i oni tez mówią że na tył niema możliwości ustawiania.

Po za tym muszą być przez producenta przewidziane mechanizmy ustawiania, a z tyłu takowych brak.
Myślałem że po prostu znacie jakieś sztuczki na to :razz:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 19:43   

ADI-mistrzu napisał/a:
Własnie byłem i oni tez mówią że na tył niema możliwości ustawiania.

Zmień warsztat.

Wybierając dane auto na monitorze komputera wyświetlane jest zdjęcie czym się reguluje.

ADI-mistrzu napisał/a:
Po za tym muszą być przez producenta przewidziane mechanizmy ustawiania, a z tyłu takowych brak.

Widziałeś w ogóle to zawieszenie?
A do czego służy przedni wahacz poprzeczny tylnego zawieszenia?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 19:54   

Wiem że się wyświetla bo widziałem jak to robią, robili przy mnie.
Czym się zmienia pochylenie koła z tyłu?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 20:00   

Wiesz co to jest zbieżność a co to kąt pochylenia koła?
Są to dwa zupełnie różne parametry.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 20:04   

Mi zbieżność kojarzy się z pełnym ustawianiem kół :razz:
Czyli jednak pochylenia nie da się ustawić, szkoda, no ale odchyłkę mam zaledwie 0.2° (w obydwu kołach tak samo) więc niema tragedii :mrgreen:
Reszta jak fabryka.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 20:28   

ADI-mistrzu napisał/a:
Mi zbieżność kojarzy się z pełnym ustawianiem kół :razz:

To źle Ci się kojarzy.
http://forum.roverki.eu/v...light=geometria
Najważniejsze parametry to kąt pochylenia koła, kąt wyprzedzenia zwrotnicy i zbieżność której wynikiem jest dla przodu odchylenie toru jazdy a dla tyłu kąt znoszenia.
Te składowe określane są jako geometria czyli regulacja ustawienia koła (a bardziej całej zwrotnicy) w trzech płaszczyznach. Są jeszcze inne ale to już grubsza jazda.

Kąt pochylenia koła z tyłu można podregulować tylko w jedną stronę tzn. jeśli masz koło nadmiernie pochylone (negatyw) można dać podkładki pomiędzy karoserię a wahacz. Niby drut ale widziałem już hondy na takich patentach i jakoś problemów nikt nie miał.
Jednak im większe pochylenie koła tym lepsza przyczepność (oczywiście są granice) ale wiąże się z tym nierównomierne zużycie bieżnika opon.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 21:41   

Dzieki wielkie :wink: podjade któregos dnia na szarpaki i wyjdzie co jest nie tak. Jak sniegi opadna to biore sie za robote, wymienie cukierki i ewentualnie inne tuleje a po całej operacji pojade na zbieżnosc. Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez frydrys Sro Kwi 03, 2013 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 21:50   

greg-si napisał/a:
Kąt pochylenia koła z tyłu można podregulować tylko w jedną stronę tzn. jeśli masz koło nadmiernie pochylone (negatyw) można dać podkładki pomiędzy karoserię a wahacz. Niby drut ale widziałem już hondy na takich patentach i jakoś problemów nikt nie miał.
Jednak im większe pochylenie koła tym lepsza przyczepność (oczywiście są granice) ale wiąże się z tym nierównomierne zużycie bieżnika opon.


dokładnie, ja musiałem podłożyć metalowe podkładki 3mm aby wyrównać jedno koło, zbieżność jest często mylona i robiona na szybko, koła, lasery chwila na drążkach i gotowe... zawsze trzeba robić i płacić za pełną geometrię zawieszenia, czyli zbieżność i kąty nachylenia kół, wtedy mamy wszystko tak jak należy, trzeba to wyraźnie powiedzieć, że chcemy pełną i tego żądać, nie w każdym zakładzie jak pytałem o kąty pochylenia byli chętni rozmawiać
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 22:11   

Ja mam 1.4° na obydwu i zauważyłem że mam nieco skubnięte opony na zewnątrz z brzegu, ale nie pamiętam czy kupiłem je takie czy dopiero u mnie to powstało...
 
 
 
okneis 



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 7



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 18:47   

Witam u mnie skubie opony od wewnątrz,z tyłu, i widać wyrażny negatyw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy
+ klekot w skrzyni biegow
Lapa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Lut 28, 2009 15:39
Lapa
Brak nowych postów [R416] Odpala, gaśnie, ucieka zapłon ???
davy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Paź 23, 2007 15:13
Zrubo
Brak nowych postów [ Rover 400 ] Ucieka płyn chłodniczy z pompy wspomagania
Adam10820 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Cze 17, 2014 22:54
Adam10820
Brak nowych postów [R45] ucieka płyn, ciężko odpala i dymi strasznie
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lis 05, 2012 17:27
leszczu
Brak nowych postów [Rover 45 1.8 2000] -wskazówka temperatury ucieka do góry
Jinxus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Lis 01, 2010 09:13
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink