Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 10:00 [R214 Si] Faluje na niskich obrotach, gaśnie i lekko szarpie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam, wiem, że były już takie tematy, ale w większości chodziło o komputer a tutaj wydaje mi się jest inaczej:
Pewien czas temu padł mi gaz (prawdopodobnie listwa wtryskowa) i zacząłem jeździć na PB, ok, na benzynie silnik pracował dobrze, no i pewnego razu rano w zimę odpalam auto, wychodzę odśnieżyć wracam, i zauważyłem, że samochód lekko faluje na niskich obrotach, najpierw gdzieś przy ~ 1100 a teraz jak się rozgrzeje to faluje przy 900, w dodatku trochę stracił moc (muszę go więcej deptać żeby go rozpędzić, gdzie wcześniej wystarczyło po prostu trzymać noge na gazie a on nabierał oborty) na 3 biegu mam wrażenie że następuje taki chwilowy zastój obortów i potem rura, no i najgorsza sprawa to redukując biegi, albo dojeżdząjąc do skrzyżować to mi gaśnie, co kilka razy było niebezpieczne bo wyłącza się abs i wspomaganie :C
Ostatnio jak robiłem wydech, pod maską coś sprawdzałem i niechący dotknąłem gdzięs w okolicy kopułki i wlewu oleju silnika łapą, jak mnie pier***** prąd to chyab z 10 minut ręką ruszać nie mogłem... Czy to kable sątego przyczyną czy świece ?
PS. kilka razy mi zabrakło paliwa i mi dowozili, ale to chyba nie ma nic do rzeczy bo po dolaniu odpalał bez problemu.
Byłem wczoraj w serwisie gazu to facet mówił, że silnik nierowno pracuje na niskich obrotach, ze moze lewe powietrze bierze, albo brak kompresji na jednym cylindrze, ale to były jego przypuszczenia, a jakie są wasze ? Proszę o pomoc, pozdrawiam !
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 10:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Do wyczyszczenia silnik krokowy (opis na stronie).
2. Do wymiany przewody zapłonowe oraz rozebranie kopułki i wyczyszczenie elektrod w niej oraz na palcu rozdzielacza.
3. Nie wolno jeździć aż zgaśnie, pompa paliwa może zassać syf i w najlepszym przypadku zatkać filtr, w najgorszym zatrzeć pompę.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:33
Proponuję wymienić przewody. Listwa wtryskowa to 150zł. Lepiej kupić i tanio tankować.
Zapytam jeszcze przedmówcę, skąd ta pompa ma zassać "syf" ? Zawsze ssie paliwo z dna zbiornika. Jedynie brak paliwa ją zatrzeć potrafi i szybciej się zużyje.
Dzięki Panowie, listwa wtryskowa niestety 240 zł z montażem i regulacją 300 zł
Z tego co wyczytałem to ten silniczek krokowy odpowiada ze bieg neutralny "luz" a gaśnie na biegach i mocy też ubyło na biegach.
Wczoraj przy parkowaniu na wstecznym zgasł mi chyba ze 3 razy, w tym 2 zaraz po odpaleniu
Ja za listwę wtryskową dałem 25 zł + 20 zł wysyłka 1,5-lat temu (wrzesień 2011) na ,Alledrogo.pl i zamontowałem ją sam. Jestem zadowolony. Facet dawał gwarancję rozruchową, części pochodziły ponoć z importu z Wielkiej Brytanii.
Panowie a gdzie jest ten temat jak wyczyścić ten silnik krokowy ? Bo nie mogę znaleźć, coś mi się wyszukiwarka wiesza
Mam jeszcze pytanie, może troche śmieszne, ale pierwszy raz będę miał z tym doczynienia: mianowicie jak sprawdzić pompę i filtr paliwa czy są w porządku ? Filtr paliwa mogę wymienić sam ? Garaż i kanał da się załatwić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum