Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 11:45 [R75] luz na przedniej osi
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2000
Witam.
Wczoraj przy próbie odkręcenia kola zauważyłem, ze przednia os ma straszny luz i chodzi jak chce przy mocniejszym uderzeniu w klucz. To samo się dzieje, gdy kopne w oponę czy to w kierunku jazdy czy do tylu. Wydaje mi się, ze to powinno być sztywne i os nie powinna tak sobie "latać".
Co może być przyczyna? Miał ktoś podobny problem?
Ostatnio zmieniony przez wschodni Wto Kwi 09, 2013 18:23, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 11:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 14:48
wschodni, mógłbyś się bardziej postarać z tym opisem i pomijam już ortografię,ale chodzi o ukierunkowanie luzów,tzn. osiowy,czy poprzeczny,albo czy chodzi o obrót koła.
Jak sprecyzujesz,to będzie można więcej powiedzieć.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 18:27
Wybaczcie za pierwszy post, pisany na szybko i z telefonu.
Co do ruchu to jest on poprzeczny. Dokładniej to działa jakby sobie coś odbijało, ale problem w tym, że koło wraz z osią chyba powinny być sztywne?
Co do trzepaczek to 2 tygodnie temu byłem na przeglądzie i nie stwierdzono żadnej usterki.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 07:00
Jestem aktualnie w trakcie wymiany wahaczy i tulei, więc luz zwrotnicy na boki był spowodowany wywalonym mniejszym sworzniem,czyli tym zabezpieczonym trzpieniem,a ruch koła wzdłuż auta, to wina tulei gumowej, która padła po kilku tysiącach.
Mam już zregenerowane wahacze i nowe (podobno lepsze) tuleje gumowe.
W trakcie oględzin brzydko wygląda połączenie zwrotnicy z przegubem,tzn. oprócz luzów na nim samym, wygląda na rozbity otwór w zwrotnicy,więc nie wykluczam jej wymiany.
U ciebie może być to samo,chociaż jeśli to niewielkie luzy,to mogą być spowodowane prawidłowo działającą tuleją gumową.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 12:53
Też myślę o używce,ale słyszałem że te otwory można tulejować. Nigdy tego nie robiłem,chociaż w głębokiej komunie robiło się nie takie rzeczy i auto jeździło
Miałem dzisiaj wymieniać wahacze,ale zmuszony jestem to przełożyć o tydzień. Dam znać jak sobie poradziłem.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 15:13
U mnie tuleje wahaczy były wymienione jakiś miesiąc temu, gdyż były wytrzaskane.
Przy okazji majster wyciągał wahacz i wyglądał naprawdę dobrze. Z resztą sam mechanik mówił, że jeśli o to chodzi to wszystko jest w najlepszym porządku, a że to znajomy to mu ufam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum