Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam, witam Kolegów i Koleżanki.
Zawsze coś:) - a zatem - wymieniłem wtryski z SDI - magiczna zmiana. Polecam
Działania poszły dalej i zaślepiłem zawór EGR. Po paru kilometrach zaświeciła się kontrolka "check engine". Czasem po paru cyklach uruchomienia na jakiś czas gaśnie a po podłączeniu do kompa identyfikuje błąd jako 1402 p (czyli egr).
I w tym miejscu moje pytanie. W jaki sposób, poza usunięciem zaślepienia i wyjęciem diody, mogę pozbyć się żółtego punktu z deski rozdzielczej wypalającej oczy podczas jazdy (i nie mówię tu o jakiś ubrudzeniach )
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 07:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ciekawe , mapek od remiego niemasz? Wtedy by to było normalne hmm
Spróbuj zaślepić jakimś wkrętem wężyk od podciśnienia idący do egr. I odepnij aku na kilka min powinno go wykasować.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie wiecie na jakiej podstawie określa że coś z EGR jest nie tak?
Svirus [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 17:08
"Autor ma przedlifta z elektronika polifta " - dokładnie tak i tylko chyba Ten na górze albo pijany pracownik fabryki wie dlaczego . Próbowałem zaślepiać wężyki i nic nie pomogło. Normalnie jak "czarny na pasach" check engine pojawia się i znika.
A mapek nie mam, niestety...
ECu normalnie określa ze coś nie halo jest z EGr bo widzi przez perzplywki ile powietrza wpada i jak EGR działa się wartość powinna zmienić a jak sie zaślepi to się nic nie zmienia i jest błąd. proste
Albo zmienisz sobie ECU na przedlifta albo zostawisz EGR
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ja też mam przedlifta z elektroniką polifta ale niewiem czy wawaliło check po egr bo wszystko naraz robiłem
Egr jedynie skąd może brać dane to z tego węzyka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Svirus [Usunięty]
Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 07:32
A po tym wszystkim w chwili obecnej wyrzuca Ci check'a ?
Tu nie chodzi o spadek mocy tylko spada zasysane powietrze bo zasysa część spalin nic innego top nie jest. Jakim cudem ma czytać z jakiegos wężyka jak tam podciśnienie jest i tyle. Poczytaj cie trochę jak to działa bajery na kijach wymyślacie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Svirus [Usunięty]
Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 09:37
ok.... Pogodziłem się z faktem:
brak EGR = check engine <====> funkcjonuje EGR - brak check'a.
Z braku możliwości "elektronicznego" zabicia komunikatu (chyba, że takowy jest i tu ukłon w stronę Kolegi z okolicy W-wy ) załóżmy, że zostawię zaślepiony EGR, do tego wytnę katalizator, i teraz - najzwyczajniej w świecie usunę żarówkę od check'a - jak bardzo źle zrobię z tym ostatnim? Wiem, że pozbawię się informacji o błędach - tylko pytanie czy tych "ważnych" i bez tego żyć się da bez uszkodzenia pozostałych elementów silnika?
Tyli pewnie wstawienie wzmacniacza operacyjnego w układzie sumatora napięć gdzie z jednej strony bierze wartość z przepływomierza a z drugiej wartość otwarcia zaworu EGR.
Wtedy wraz ze wzrostem stopnia otwarcia zaworu będzie wzrastać dodawana wartość do tej podawanej przez przepływkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum