Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 11:55 [R600 SDi] Co ile wymiana oleju w skrzynu biegów ?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Co ile km lub po jakim okresie czasu zaleca się wymianę oleju w skrzyni biegów PG1 ?
Szukałem na forum, znalazłem tylko informację o sposobie wymiany oraz o zalecanych olejach
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 11:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wymieniałeś ze wzgledu np na trudności ze zmianą biegów czy tak profilaktycznie ? U mnie gdzies tak z 65.000 temu była wymiana, ale dobrze biegi wchodzą
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
tak tak , zlewejcie olej i wymieniajcie na nowy, tylko wysłuchujcie czy łożyska nie zacyznają huczeć w przeszlo 14 letnim aucie wymieniac olej w skrzyni .. mozna dolać ale nie zaleca sie wymiany calego...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tak tak , zlewejcie olej i wymieniajcie na nowy, tylko wysłuchujcie czy łożyska nie zacyznają huczeć w przeszlo 14 letnim aucie wymieniac olej w skrzyni .. mozna dolać ale nie zaleca sie wymiany calego...
Dziwna ta teoria. To znaczy, że stary olej chroni łożyska, a nowy nie i padną od razu?
Wszystko zalezy od stanu w jakim jest skrzynia. Jesli ktos wymienial regularnie(!) ( i lał wlasciwy!) to mozna to robic , a jak ktos smiga od nowosci na tym samym oleju to lozyska szybko sie skończa.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Akurat w PG1 oleje w skrzyni jest wieczny bo nie ma się jak zabrudzić (to nie olej silnikowy ze wyłapuje zabrudzenia w czasie spalania) i jest o tym tez adnotacja w Haynesie Skrzynia biegów jest system zamknięty wiec nie ma się jak tam dostać zanieczyszczenia. Mozna go wymienić co chyba 60tys czy 100tys km jakoś tak było w Haynesie ale ogólnie to nie jest konieczne. Jak się regularnie sprawdza stan czy jest ile trzeba to wystarczy tylko dolewać.
Dobry zmienik jest Carlube MTF94 zamiast Texaco
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 13:38
Cytat:
Wy macie dziwne teorie.
Akurat w PG1 oleje w skrzyni jest wieczny bo nie ma się jak zabrudzić (to nie olej silnikowy ze wyłapuje zabrudzenia w czasie spalania) i jest o tym tez adnotacja w Haynesie Skrzynia biegów jest system zamknięty wiec nie ma się jak tam dostać zanieczyszczenia. Mozna go wymienić co chyba 60tys czy 100tys km jakoś tak było w Haynesie ale ogólnie to nie jest konieczne. Jak się regularnie sprawdza stan czy jest ile trzeba to wystarczy tylko dolewać.
Dobry zmienik jest Carlube MTF94 zamiast Texaco
To zalezy od stanu oleju,czasem bywało ze olej szarawy z opiłkami bo wiadomo tyle lat chodził ,a mało kto wymieniał .
Z wymiana na nowy jeszcze nie spotkałem sie aby po wymianie skrzynia rozleciała sie .
Napewno czysty olej bedzie wpływał na dalsza eksploatacje jak zabrudzony z czastkami stałym.
Również uważam, że nawet jak nigdy nie był ruszany to warto go wymienić, nowy świeży olej zawsze zadziała na plus, tym bardziej jak kadzaf, napisał często w starym będą jakieś drobiny bardziej lub mniej widoczne ale jednak. Można również zastosować zwykły olej silnikowy, 10w40 - taki występuje w katalogach Castrola itp. choć dedykowane wiadomo będzie najlepszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum