Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich, po złudnych nadziejach, że to nie jednak uszczelka "dojrzałem" do tego, że to chyba jednak ona, ponieważ w ostatnim czasie zauważyłem poważny ubytek płynu chłodniczego (musiałem wlać ok 900 ml) jakieś lekkie zabrudzenia w zbiorniczku z płynem co prawda płyn jest jeszcze przejrzysty ale oka na powierzchni są (były już dużo wcześniej płyn też już od jakiegoś czasu ubywał ale wolniej) jakiś lekki majonez pod korkiem oleju też był (wytłumaczenie mogło być takie, że auto jeździło tylko po mieście woda się wytrącała i lekki osad mógł być - przynajmniej tak wyczytałem) teraz zauważyłem że majonezu jest trochę więcej już nie tylko na korku ale i w środku. Silnik co prawda jeszcze mi się nie przegrzewa, nie widzę skoków temperatur, tak samo nic strasznego z rury wydechowej nie leci jak na razie. W związku ze wszystkimi tymi objawami mam kilka pytań:
- Czy jest jakaś szansa, że może to być jeszcze jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia?'
- Olej co prawda ostatni raz wymieniałem prawie 2 lata temu (mało jeżdżę w związku z tym w tym okresie nie zdążyłem nawet zrobić 12 tys. km - na taki okres miał niby ten olej starczyć). Czy to możliwe że majonez mógł się pojawić bo olej jest już "stary"
- Czy ktoś może mi dać jakiegoś linka do sklepu z uszczelkami ewentualnie polecić jakąś z Allegro?
- mechanik mi zaśpiewał za wymianę uszczelki ok. 500 zł z planowaniem głowicy czy to dużo?
- czy wystarczy sama uszczelka pod głowicę czy trzeba jeszcze kupić od razu komplet: uszczelka pod kolektor ssący, pod pokrywę zaworów, kolektor wydechowy, zmimmeringi i śruby głowicy?
- widziałem na allegro rozrządy za 300 zł i za 600 czym się one różnią czy warto kupować te za 600 zł? Bo już szlak mnie trafia ile będzie całość kosztowała: mechanik - 500 zł., uszczelka 150-300 zł., olej - 200 zł , rozrząd 300-600 zł płyn chłodzący ok 50 zł. Czy warto to robić czy lepiej czekać? Ewentualnie jak już się to zrobi to czy warto autko trzymać czy je sprzedać?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 18:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Olej dwie setki? Co Ty lejesz? Za bardzo dobry olej Valvoline max life półsyntetyk zapłaciłem ostatnio - koło miesiąca temu - 90 zł. Na allegro z tej samej poznańskiej hurtowni widziałem jeszcze taniej, bo wiadomo + przesyłka. Cena wymiany ze splanowaniem chyba taka normalna. Olej dwuletni wcale o niczym nie świadczy. Widziałem już i 5-letni i żadnego majonezu nie było. Coś się dzieje na bank.
A oleju nie przybyło? Obserwujesz bagnet? Jak go wyjmiesz powoli na zimnym silniku to na samym dole na wysokości tej kuleczki na bagnecie może być widoczny taki białawy osad - nie jak reszta oleju klarowny, brązowawy. Jeśli tak jest to pewnie płyn dostaje sie do oleju też - nie tylko olej do płynu. Jeśli nie zauważyłeś zmian to kup płyn chłodniczy w supermarkecie za dwie dychy, zlej stary (odepnij dolny wąż od chłodnicy), przepłucz, załóż wąż, zakręć zacisk, zalej nowym, odpowietrz, jeźdź dalej i obserwuj.
Aaaa, zestaw z allegro za 300 zł to sobie lepiej odpuść. Niesie ze sobą spore ryzyko szybkiej powtórki z rozrywki. Ja tak miałem. Najważniejsze to uszczelka głowicy i simmeringi. Reszte jak będzie trzeba to Ci powinien mechanik powiedzieć jak już rozgrzebie.
ten test spalin to jak rozumie na każdej stacji diagnostycznej powinni zrobić?
bo mam podobny problem tłusty płyn chłodniczy, majonez pod korkiem tez miałem ale juz znikł i nie wiem czemu, czy to uszczelka głowicy czy tez nie
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 21 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 22:26 [r45] Wycena części
Pierwszą wycenę części już zrobiłem bo jestem prawie pewien, że to uszczelka u mnie jak pytałem test spalin kosztuje 50 zł więc jak na sam test nie jest tanio jeśli policzy się koszt części:
- śruby głowicy elring - 213 zł (niektórzy mówią, że trzeba wymieniać inni, że to zależy od stanu starych śrub sam nie wiem);
- uszczelka pod głowicę elring - 114 zł;
- uszczelka pod pokrywę zaworów - 50 zł;
- uszczelka pod kolektor ssący eheim - 32 zł;
- uszczelka pod kolektor wydechowy eheim - 23 zł;
- zimmeringi wałków rozrządu corteco - przód 18 zł/ tył 43 zł
- uszczelniacz zaworów - 80 zł;
- rozrząd komplet hepi - 321 zł;
- planowanie głowicy - 120 zł
Tak więc koszty będą niestety nie małe.
ja dzisiaj zrobiłem test spalin i wynika z niego ze uszczelka jest dobra
a olej jest w płynie i nie wiem czy robić uszczelkę czy nie
dziś też robiłem test spalin i niby wszystko OK
tylko płynu ubywa i majonez pod korkiem
olej niby jeszcze w porządku, czy w płynie jest olej - nie jestem pewien
choć wydaje mi się że na ściankach zbiornika jest trochę jakiegoś osadu
Mechanik powiedział to samo PRZEPŁUKAĆ I WYMIENIĆ OLEJ I PŁYN
i stwierdził że uszczelka OK
Ale skąd w takim razie majonez?????
może uszczelka na styku tulei z komorami z chłodziwem jest OK (i spaliny nie przechodzą do płynu)
a nieszczelność jest na styku chłodziwa i kanalika prowadzącego olej do rozrządu???
najgorsze jest to na wozie w takim stanie nie można polegać
_________________ Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
Płyn tłusty sam w sobie, nie wygląda jak rosół
ale na ściankach zbiorniczka do wysokości na jaką sięga płyn jest tłusta maź
która zostaje na palcu po przejechaniu po ściance
tak sobie myślę że wymiana płynów to tylko nabijanie kosztów
bo po wymianie znów będą się mieszać, przecież nie usuwamy przyczyny, a zewnętrze objawy.
skoro olej znalazł drogę do układu chłodzenia, to będzie ją sobie "poszerzał"
i będzie coraz gorzej
_________________ Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 21 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 22:36 U mnie objawy są takie same
tzn. majonez zaczyna osadzać się na ściankach silnika, płyn chłodniczy z okami takimi jak dobry rosół, z mechanikiem który ma mi robić mówi, że to częsta przypadłość tych silniczków (koledze robił zarówno R 45 i R 75), dlatego, że jest zastosowana nietypowa uszczelka (metalowa), która ma tego typu tendencje. Niby temperatura na liczniku jest ok, węże od chłodnicy też nie są strasznie twarde no ale syf w chłodnicy i majonez pod korkiem skądś się wzięły.
Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 07:10 Re: [r45] Wycena części
zybii25 napisał/a:
Pierwszą wycenę części już zrobiłem bo jestem prawie pewien, że to uszczelka u mnie jak pytałem test spalin kosztuje 50 zł więc jak na sam test nie jest tanio jeśli policzy się koszt części:
- śruby głowicy elring - 213 zł (niektórzy mówią, że trzeba wymieniać inni, że to zależy od stanu starych śrub sam nie wiem);
- uszczelka pod głowicę elring - 114 zł;
- uszczelka pod pokrywę zaworów - 50 zł;
- uszczelka pod kolektor ssący eheim - 32 zł;
- uszczelka pod kolektor wydechowy eheim - 23 zł;
- zimmeringi wałków rozrządu corteco - przód 18 zł/ tył 43 zł
- uszczelniacz zaworów - 80 zł;
- rozrząd komplet hepi - 321 zł;
- planowanie głowicy - 120 zł
Tak więc koszty będą niestety nie małe.
Pozycje od 1 do 7 kupisz w zestawie do uszczelki w sklepie landrowerowy.pl za 300zł (link do sklepu na stronie głównej Roverki.pl). Rozrząd (Pasek Gates, Pompa wody Thermotec / SKF, Napinacz Litens / INA ) To koszt ok 240zł. I masz koszty obcięte o ok 50%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum