Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 15:52 [R200 D] Weze od turbo,intercoolera w oleju
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witajcie próbowałem się przywitać ale wyskakiwał błąd ... Wracając do tematu ..
Otóż jak w temacie mój roverek coś słabo się zbiera jak zwykły diesel bez turbo , zauważyłem nie mila niespodziankę pod maską węże zaczynając od intercoolera do turbo są całe zaolejone wszystko tam jest w oleju Nie mam pojęcia skąd ten olej tam jest .. Wczoraj trochę po czyściłem to wszystko ale turbo nie dotykałem. Zauważyłem poprawę , teraz trochę lepiej się zbiera ale i tak to chyba nie jest to co powinno być. Może jest jakiś forumowicz który jest z moich okolic i będzie wiedzieć skąd ten wyciek albo sprawdzi czy dobrze się zbiera mój, bo może mi tylko coś się wydaje ze jest słaby .. Dzięki wszystkim za wypowiedzi..
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 15:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 07:55
Witamy nowego kolege .
Pierwsze co nasuwa sie to sprawdzic luz na wirniku turbawki czy nie jest za duzy oraz nie ociera o obudowe.Sprawdz czy nie ucieka gdzies powietrze oraz czy po przygazowaniu puchna weze (powinny).
Co do oleju to ma dwie drogi ,od smarowania tubawki (jesli dosc wymeczona to moze własnie nia olej leciec) oraz odmą (wiekszosc osob zaslepia EGR oraz otwor od odmy a ja samo wyprowadza inaczej)
Uzupełnij kolego profil wtedy moze znajdzie sie ktos z twoich okolic.
Pomierz sobie czasy 0-100 i 60-100 bedziesz wtedy z grubsza wiadomo jakie osiagi.
Wiec tak jeden wąż ten gruby który idzie do dolnego króćca intercoolera jest pęknięty wzdłuż jakieś 5cm zakleiłem go taśmą i teraz słychać turbinę na 2-gim przy 3500 tys/obr ma 3-cim już przy 2900-3000 tys/obr Czy tak jest dobrze ?
Jezu ta cena mnie przeraziła... Wiec jak nie znajdę gdzieś używki to będę tak jeździć... To taśma poliuretanowa czy jakoś tak rozciąga się jak guma i się kurczy Ojciec mi przywiózł z pracy...
[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 14:46 ]
Wszystko po czyściłem dokładnie jeszcze raz sprawdziłem i łopatki turbawki nie mają luzu dokładnie uszczelniłem węże , wszystkie opaski po zdejmowałem i po skręcałem jeszcze raz porządnie I teraz roverek czuć jak ciągnie z niskich obrotów i jest bardziej zrywny.. Zmierzę 0-100 km/h Wstawię na yt i dam link... ...
Ale jestem bardzo z siebie zadowolony że udało mi się zrobić coś samemu bez wydawania kaski na mechaników
Ps. co tak naprawdę daje zaślepienie tego egr ? Czytałem ze lepszy bucik niby.... I mógł by ktoś podesłać fotkę które to ustrojstwo jest
dobrylek, Orig. węży kupować nie polecam lepiej sobie u spawać z rur aluminium lub nierdzewnych nowe rurki i kupić tylko silikonowe kolanka na montaż.
Takie klejenie z duck tape nie ze długotrwale rozwiązanie
Zaślepienie EGR powoduje zastopowania zasyfienia kolektora dolotowego. Tak to mocy to nie dodaje jak masz sprawny układ EGR to nic to nie zmieni, co innego ja ktoś ma zepsuty zawór EGR ze sie nie domyka, dlatego stad potem czuć przyrost mocy.
Warto tez pomyśleć o wyczyszczeniu kolektora dolotowego az do głowicy z syfu przez EGR
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Powiedz mi jak sprawdzić ten egr czy sprawny jest ... ? Bo jak dodaje gazu potencjometrem stojąc przed silnikiem to te coś na ścianie grodziowej bzyczy(Dzwiek taki jak zwarcie sie robi) chwile po spadaniu obrotów
Aha.. No dzięki za odpowiedź ... To czyli ten zawór ma tak bzyczeć ... Jednak nie będę ruszać tego egr zostawię to na jakieś lepsze czasy.. .. A teraz coś z okolicy pompy mi bzyczy jak kluczyk jest przekręcony w pozycji zapłonu Jak nie urok to sraczka
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 15:02
dobrylek napisał/a:
predzej zdawalo mi sie ze tego nie bylo a to po chwili nie powinno przestac ?
w momencie przekrecenia kluczka II pozycja (kontrolki swieca) zaczyna brzeczec.
Choc da sie zrobic w ten sam sposob i nie bedzie brzeczało (wystarczy ze zgasnie silnik w trakcie pracy i wtedy nie bedzie hałasic)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum