Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 17:53 [R416] Problem z LPG KOLTEC POMOCY
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam posiadam Rover 416 z silnikiem 1,6 posiadam w nim holenderski gaz Koltec VG392. Otóż problem jest taki że gdy przełączam go na GAZ to słyszę dwa styczniki jak chodzą, ostatnio gdy był bardzo duży upał zadziałał mi gaz.Byłem u gazowników to polecali mi wymienić albo cały gaz albo elektrykę, ale mam wrażenie ze chcą po prostu zarobić. Podczas przełączania słychać styczniki i próbuje się przełączyć ale nie daje rady . a gdy odłączyłem pompę paliwową to zgasł.
Auto przy porządnej temperaturze ( w korku ) zadziałał na gaz !
Proszę o szybką pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 17:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
miałem parę aut w gazie i to ,że styczniki -zaworki słychać nie oznacza jeszcze że otwierają i gaz przepływa .może też być wina parownika .trzeba sprawdzać po kolei dokąd gaz dochodzi .a filterki wymieniałeś ?
Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 15:23 [R416] Problem z LPG KOLTEC POMOCY
filtr czysty byłem u gazownika i gaz dochodzi do końca. myślę ze to czujnik od temperatury ale on kosztuje 100zł a szkoda wydawać stówe na coś gdy nie jestem pewny
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:30
Jeśli kiedy jest skwar to działa gaz to raczej czujnik temperatury...
Marefcik napisał/a:
myślę ze to czujnik od temperatury ale on kosztuje 100zł
Takie życie...
Co do Holenderskiej instalacji. Mało kto ma do nich interfejsy i się nimi zajmuje.
Z reguły jest tak, że jak działa, to nie grzeb. A jak padła to wszyscy zalecają wymianę jej podstawowych elementów na sterowniki, wtryski popularnych u nas producentów.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Maj 05, 2013 13:41
Witam. Jeśli wiadomo, gdzie jest ten czujnik , proponowałbym go odłączyć i zmierzyć jego rezystancję. Jeśli ma np 4,7k ohma , zamontowałbym potencjometr np 10kohm za 2zł i nim zmieniając rezystancję, sprawdził, czy auto przełączy się na gaz. Wymiana w ciemno termistora za 100zł to duże ryzyko. Podobny objaw da uszkodzony parownik, czy przestawiona temperatura przełączania na LPG. Tak samo będzie się zachowywać instalacja ze zbyt małą ilością płynu chłodzącego, lub zapowietrzonym układem chłodzącym.
Mam 1.8 ale ta sama instalacja. Sprawdz czy krokowiec chodzi lekko...u mnie zanim calkiem padl to auto szarpalo. Jak auto sie nagrzeje to parownik jest cieply/goracy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum