Witam wszystkich serdecznie. Wiem że kiepski ze mnie sympatyk ponieważ nie za bardzo się udzielam ale wynika to z mojej niewiedzy. Ta po raz kolejny dała się we znaki dzięki temu że poza 214 - tką zakupiłem właśnie pięknego, srebrnego Rovera 75 2.0 CDi
Samochód jednak spędza mi sen z powiek i czytam różne tematy na forum od kilku dni.
Po prostu jak już za niego zapłaciłem zaczęły się dziać dziwne rzeczy z raz działającą a raz nie elektryką. Dot. to w szczególności problemu z kierunkami na konsoli, ogrzewaniem tylnej szyby, radiem, alarmem, centralnym ( tylko zamykanie ) , błędem klimy na AUTO, oraz wyłączającym się wyświetlaczem na liczniku. Z wszystkich tych wątków które przeczytałem wynika że problem może leżeć w zawilgoceniu modułów. Po prostu te urządzenia nie chcą działać wszystkie na raz. Działają cały czas jedynie fotele i ich podgrzewanie, szyby, i raczej wszystko na zewnątrz. Czy ktoś jeszcze ma jakiś pomysł co to może być czy zacząć powoli wszystko rozkręcać ( na razie tylko do modułu świateł się dobrałem i wszystko na moje oko z nim ok ) ?
[ Dodano: Sob Lis 17, 2012 20:25 ]
Sorki że piszę sam do siebie ale może ktoś potem dzięki temu znajdzie szybciej awarię.
Odłączenie webasto - nic nie dało
Odłączenie BCU - nic nie dało aczkolwiek po odłączeniu środkowej wtyczki zaczęły działać kierunki ale tylko na chwilę
Jutro będę dalej kombinował.
W międzyczasie uszkodzeniu uległa przetwornica do Xenona... powoli zaczynam się wnerwiać że ktoś mnie naciął.
Stwierdziłem także puste miejsce i luźne wtyczki pod BCU - podobno znajduje się tam moduł NAVI ( czytnik w bagażniku mam więc sądzę że został wymontowany bo poprzedni właściciel też szukał przyczyny )
[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 20:12 ]
Kolejna część monologu...
Test klimy - brak błędów - ale po włączeniu ogrzewania przedniej szyby wyskakuje " er "
Test licznika - też ok.
Odpinałęm też panel klimy i radio i mimo kilku wolnych zaizolowanych przewodów któe znalazłem i nie wiem do czego były - nic więcej.
Zastanawiam się nad taśmą w kierownicy.
[ Dodano: Nie Gru 16, 2012 16:32 ]
A więc tak. Cuda były jeszcze większe gdy chwycił mróz ponieważ przestały działać kierunki na zewnątrz a światła świeciły od razu po przekręceniu kluczyka.
Więc przy mrozie postanowiłem zajrzeć do grodzi w której znajduje się komp i filtr kabinowy. Było czysto, parę liści i źle włożona rurka od odpływu. Ale coś mnie podkusiło i zacząłem rozbierać drugą stronę widząc że idzie tam na dole jakaś wiązka kabli. Nie ma dojścia ponieważ jest silnik wycieraczek oraz zbiornik płyny hamulcowego z całym ustrojstwem którego ruszyć się nie zaryzykowałem. Wyciągnąłem więc to co się dało - kupa gnoju jednym słowem a pośród tego leżały kable. Podwiesiłem je na taśmie izolacyjnej przyczepionej do zbiornika płynu żeby chociaż trochę wyciągnąć je z tego badziewia. Efekt - na drugi dzień jak poszedłem do auta działa absolutnie wszystko. Podczas jazdy jeszcze świruje ale częściej działa niż nie. Przypuszczam że albo coś jeszcze leje na wiązkę albo izolacja jest już w takim stanie że są przebicia od czasu do czasu. Jak zrobi się cieplej postaram się ruszyć ściankę która odgradza silnik od tej komory i zobaczę jak to wygląda. Wszystkim dziękuję za wskazówki i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 16, 2012 16:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 14:38 [R75] Problem z Elektryka
Potrzebuje informacji czy to naprawde wilgoc tak zadzialała jak w moim temacie? : http://forum.roverki.eu/v...p=793828#793828 i gdzie szukac tego modulu? bo zwątpiłem czy w okolicach recznego czy pod schowiekiem na miejscu pasazera gdzie jest skrzynka z bezpiecznikami?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum