Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 14:33 [freelander 1.8 ] nie działa ABS
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
proszę kolegów o pomoc ,gdzie w aucie schodzą się przewody od czujników ABS aby można je było przemierzyć i jaki powinny mieć opór w Ohmach. Wiem ze taki temat już był ale nie mogę znaleźć . Może jakieś zdjęcia schematy . mój adres email : wesele@poczta.fm .czujnik świateł stopu działa.
dzisiaj pan diagnosta nie przepuścił mi frelka bo mu świeca kontrolki od ABS i trakcji. Mam dwa tygodnie na naprawę .
z góry dziekujeę
[ Dodano: Sro Kwi 24, 2013 15:33 ]
czy naprawdę nikt nie wie gdzie się te kostki od czujników schodzą (podobno gdzieś pod siedzeniem ) ale którym szukałem nie znalazłem.
_________________ Wesele12
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 14:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No właśnie ale żeby sprawdzić te wtyczki ,też trzeba wiedzieć gdzie one są.
myślałem że ktoś kto już sprawdzał mi to powie , ale na razie "kicha". Nie interesuja mnie rady typu jedź na komputer albo do specjalistów . Sam chcę to na początku sprawdzić może to jakaś " pierdoła" Zwłasza ze ABS do końca działał dobrze.
Komputer w tym przypadku jest najprostszy, ale jak nie chcesz z niego korzystać to czujnik masz przy każdym kole za tarcza hamulcową.
Po kablu dojdziesz to wtyczki, trzeba ją rozpiąć, obejrzeć w środku, ewentualnie alkoholem przepłukać.
Druga możliwość to uszkodzenie wianka ABS, je od razu trzeba także obejrzeć czy są wszystkie żeby, czy się nie rusza, ogólnie czy jest w dobrym stanie.
Jak i to wygląda dobrze to niemal 100% uszkodzenie czujnika ABS, wtedy to już ręcznie nie sprawdzisz łatwo, można bawić się w podmianę każdego.
Dzięki ADI ale nadal nie wiem gdzie w aucie jest ten sterownik ABS(słyszałem że gdzieś pod siedzeniami) tam podobno są wpięte wtyczki od wszystkich czujników . I tam najłatwiej pomierzyć. Zaczynam żałować ze kupiłem Frelka ,myślałem że pasjonaci tego już kultowego modelu sobie jakoś pomagają ,a tu na takie proste pytanie i brak odpowiedzi.
Niemal na 100% sterownik ABS jest zintegrowany z pompą ABS.
To nie rover, sterownik jest pod siedzeniem pasażera
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Rzeczywiście pod siedzeniem pasażera jest jakaś czarna osłona zamknięta na śrubki , to chyba pod nią jest sterownik ? Dostęp do d..py ,chyba trzeba wyjąć siedzenie żeby się tam dostać.
Dostęp do d..py ,chyba trzeba wyjąć siedzenie żeby się tam dostać.
bez przesady, co ty tam chcesz robić operacje na otwartym sercu?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 08:55
Jak chcesz się dostać do komputera ABSu to fotel istotnie trzeba wyjąć
Ale również nie widzę potrzeby takiego działania. Dostęp do złączki czujnika jest w każdym nadkolu. Wypinasz kabelek i mierzysz opór. dla sprawnego ma być pomiędzy 950 a 1100 ohm
wesele12 napisał/a:
. Zaczynam żałować ze kupiłem Frelka ,myślałem że pasjonaci tego już kultowego modelu sobie jakoś pomagają ,a tu na takie proste pytanie i brak odpowiedzi.
Histeryzujesz dostałeś radę, ale wolisz po swojemu
dzięki za zdjęcie, a które wtyczki to te od czujników ? w nadkolach złączki od czujników są pod plstikowymi nadkolami i wcale nie jest łatwo się do nich dostać.
_________________ Wesele12
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 17:10
wesele12 napisał/a:
w nadkolach złączki od czujników są pod plstikowymi nadkolami i wcale nie jest łatwo się do nich dostać.
Proszę cię
Wtyczkę od przedniego lewego koła masz koło akumulatora,
prawe koło jest dokładnie naprzeciw koło pompy ABS i zaworu PCRV.
A oba tylne na podłużnicach po prawej i lewej stronie.
Nic nie trzeba zdejmować aby się wpiąć w przednie (wystarczy podnieść maskę), a z tyłu dla trzeba zdjąć koło, sięgnąć ręką i odpiąć złączkę z uchwytu ( ma tyle luzu że spokojnie ją wyjmiesz spod nadkola
C505 najmniejsza żółta wtyczka , tylne masz na podłużnicy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum