Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: Czw Maj 02, 2013 19:50 [R75] Kopci na czrno, nie odpala na ciepłym
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
Mam problem ze swoim Roverem a mianowicie zaczął bardzo kopcić na czarno, odpala na zimnym silniku na gorącym już bardzo ciężko lub w ogóle. Przepływka ,EGR ,paliwo wyeliminowane. Zamieszczam zdjęcie z diagnozy silnika niestety nie mego ale z Rovera sprawnego wskazując różnicę w parametrach (Napięcie kondensatora - bank 2 ) u mnie jest na stałym poziomie niestety ,w normalnych warunkach jest zmienne i zbliżone do bank 1 .
Dodam że brak jakikolwiek kodów błędów wskazujących .....cokolwiek. Jedyna różnica wlaśnie w tych parametrach.
Może ktoś z was wie co to są te Kondensatory - bank 1 i 2 ) .
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 02, 2013 19:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: Czw Maj 02, 2013 19:58
Szczerze to nie , ale jak pisałem wcześniej brak jest jakichkolwiek błędów w diagnostyce;( jedyna różnica w parametrach między sprawnym Roverem a moim to tylko te napięcie które podałem . Szukam punktów zaczepienia , ale czujnik sprawdzę dla 101% pewności
Wydruk który nam pokazujesz jest z silnika z odpiętą przepływką, więc nie jest to sprawny silnik (ale to taka mała dygresja)
To napięcie kondensatora dotyczy jak się nie mylę wtrysków i powinno wynosić około 80V, zbyt niskie świadczy o jakimś zwarciu w wiązce wtryskiwacza zbyt wysokie o przerwie
Wybacz ale teraz jakoś nie kojarzę wiązka zdaje się idzie lewym nadkolem do sterownika umieszczonego w podszybiu. A propos sterownika nie jest czasem podmoknięty.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: Czw Maj 02, 2013 20:50
lewym? Zdaje mi się właśnie że prawym i po prawej stronie w podszybiu jest sterownik (ale ręki obciąć nie dam ) Podmoknięty nie wiem - rano się będę dobierał do wiązek i sterownika , dziś staram się zebrać wszelkie wskazówki i punkty zaczepienia. Więc wszelkie sugestie wskazane
Panie A, tutaj masz wskazania trzech różnych aut http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87168 - wskazania z programu INPA. Twoje wyniki pochodzą z interfejsu i oprogramowania CDIF/2 ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 09:29
Witam ponownie,
Jestem po porannej diagnostyce która niestety nie przyniosła rozwiązania;(
1) wiązka ECU-> wtryski - sprawdzona i sprawna
2) napięcia do ECU poprawne
3) ECU niezamoknięte , suche , bez zimnych lutów
Problem pozostał nierozwiązany .
Udało się ustalić iż te napięcie na banku 2 gdy silnik nie pracuje pozostaje na niezmienionym poziomie czyli ok 24 V , natomiast na Banku 1 jest w granicach 800 mV . Rozebrałem ECU i są tam 3 kondensatory 50V- czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy to one są odpowiedzialne za te sytuację.
[ Dodano: Pią Maj 03, 2013 10:29 ]
MaReK napisał/a:
Panie A, tutaj masz wskazania trzech różnych aut http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87168 - wskazania z programu INPA. Twoje wyniki pochodzą z interfejsu i oprogramowania CDIF/2 ?
Ja Ci nie powiem, bo przez ten moduł jeszcze nie brnąłem Mógłbyś spróbować wrzucić inny moduł - na podmianę. Kwestia synchronizacji ECU z EWSem, żeby odpalił.
A na zimnym w ogóle odpala? Pokazałeś załącznik ze 'sprawnego' rover'a ale nie swojego. A Ty czym diagnozujesz swojego? Czemu nie załączysz screena swoich parametrów?
Kolega apples jak odłącza przepływomierz, też notuje dymienie na czarno.
A jak wygląda diagnostyka wtryskiwaczy? Kilka lat temu jak mi poleciały wtryski miałem problem z odpalaniem i różne dziwne rzeczy się działy. Winne były wtryski, ich wartości były kosmiczne, a próby przelewowe zalewały komorę silnika
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 12:34
Nie zalaczylem swego bo nie zrobiłem zdjęcia niestety. Właśnie może uda się dziś zrobić podmianke kompa aby sprawdzić stan napięć na nie pracującym silniku. Wtedy będzie pewność czy usterka dotyczy ecu czy czegoś innego w instalacji. Nie sądzę że może coś być z wtryskami bo zamiana wtryskow między cylindrami nie zmieniła wartości napięć na kondensatotach. Diagnoza robiona tym samym oprogramowaniem. Tak dziś rano odpalil bez problemu, oczywiście dymił.
Macie możliwość to zobaczcie jak zachowują się wtryskiwacze na zimnym silniku i jakie napięcia są na nieuruchomionym zimnym silniku. Nie wiem czy temp. silnika ma tu znaczenie. Rozumiem, że przepływomierz powietrza masz sprawny?
A jak wygląda kwestia filtrów powietrza, skrzyni korbowej? Jak sytuacja uszczelnienia intercoolera? Próbowałeś podmienić czujnik położenia wałka "ze zdrowego" rovera do siebie? Może to on powoduje, a nie wykazuje błędu?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 12:57
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale parametry na niepracujacym silniku są już wadliwe, mianowicie napięcie spoczynkowe na banku 1 jest ok 800 mV a na banku 2 wadliwe czyli ok24 V i jest niezmienne. Więc nie sadze ze sygnały z czujników mają tu znaczenie, że ecu steruje 2 wtryskami poprawnie a 2 wadliwie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: Sob Maj 04, 2013 12:01
Dziękuję za poświęcenie i zgranie parametrów. To tylko mnie utwierdza jeszcze bardziej w przekonaniu ze to jest cały problem. Problem jest w sterowania dwoma wtryskami poprzez wadliwe napięcie na kondensatorze.
Może wiecie na 100 % którą para wtryskow steruje ten kondensator?
[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 13:01 ]
Poddam pod polemiki. Proszę o opinię. " padły cewki/ lub cewka wtryskiwacza i zrobiło się zwarcie co
uszkodziło końcówkę mocy. Świadczy o tym brak napięcia na kondensatorach. Na
wykresie oscyloskopowym na uszkodzonej końcówce mocy będzie tylko sygnał
ładowania kondensatorów. Już się z tym spotkałem wcześniej. Jak podmienisz
sterownik to upali drugi bo trzeba sprawdzić najpierw cewki wtryskiwaczy na
indukcyjność i rezystancję oraz przebieg prądowy. Być może ktoś regenerował
wtryskiwacze i w skrajnym przypadku pozostawił zbyt duży skok kulki.
Aby to wyeliminować w prosty sposób na wszelki wypadek podłącz pod złącza
wtryskiwaczy inne cewki wtryskiwaczy i zobaczysz czy napięcie powróci.
"
Nie wiem jak to się ma i co to w ogóle robi gdyż moja wiedza w tym temacie jest na poziomie 0,1% Także taką dysputę mogą podjąć mądrzejsi - np. kolega automechanik.
Dzisiaj na spocie był kolega z MG ZT 2.0 CDTi - biskupMg. Podłączyłem go do naszej maszynki. Na maszynce wyszło, że ma kilka błędów w silniku, np. czujnik ciśnienia paliwa, bieg wentylatora i takie tam...
Podgląd parametrów na żywo dał takie oto obrazki - temp. silnika ok 47C, a płynu chłodzącego ok. 70C.
Sam kolega BiskupMg nie zauważył żadnych niepokojących symptomów. Auto równo pracuje, jedzie dobrze, pali ładnie. Nie mniej wartości mnie zastanowiły zatem chętnie poddam pod dyskusję także i poczytam co mają mądrzejsi do powiedzenia.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum