Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] Problem z klimatyzacją
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T] Problem z klimatyzacją
Autor Wiadomość
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 11:07   [MG ZT-T] Problem z klimatyzacją
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam,
posiadam następujący problem odnośnie klimatyzacji chodzi o to że na postoju na wolnych obrotach na ustawieniu na climatronicu LOW nic nie dmucha zimnego powietrza tylko ciepłe z dworu i dodatkowo co jakiś czas są zawachania w pracy silnika tak jak by sprężarka stawiała opór, a słychać że sprężarka pracuje natomiast podczas jazdy wydaje się być wszystko ok.
Wobec powyższego postanowiłem podjechać do gościa od klimy żeby sprawdził czy jest czynnik i takie tam. Po wymianie czynnika gościu stwierdził na swoim sprzęcie że jest za wysokie ciśnienie w układzie i takiś trójnik w którym jest zacięty zawór i to jest przyczyną wobec powyższego jak się wy ustosunkowujecie do tego poroblemu może macie jakieś doświadczenia i możę wiecie gdzie znajduje się ten trójnik bo u siebie w swoim drugim aucie tzn w R200 widać go na ścianie grodziowej od strony silnika a w MG ZT-T ni chuchu nic takiego nie wiedze.

porszę o pomoc bo sezon sie zaczyna a klima przydatan rzecz...
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Maj 04, 2013 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 03, 2013 11:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 11:40   

trójkowy przełącznik ciśnienia operacyjnego kontroluje ciśnienie w ATC i na podstawie jego sygnałów ECM i ATC ECU włącza i wyłącza sprężarkę, by utrzymać w zależności od potrzeb ( nastaw ATC ) niski ,średni i wysoki zakres ciśnień. Pośrednio wpływa na obroty wentylatora. Szukaj go na przewodzie klimy przy prawym nadkolu w komorze silnika, do czyjnika powinny dochodzić cztery przewody (czerwono/czarny, czarny i dwa z kombinacją kolorów żółtozielonych ).
http://allegro.pl/rover-7...3169272156.html
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 11:57   

ok zlokalizowałem go wobec tego to on byłby przyczyną takowego zjawiska?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 12:15   

Cytat:
wobec tego to on byłby przyczyną takowego zjawiska?
on , albo za dużo czynnika w układzie, no ale to zostało skorygowane przy wymianie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 12:50   

jak go wykręcę to cały czynnik ucieknie ?

[ Dodano: Pią Maj 03, 2013 12:50 ]
bo ja myślałem z tego co mi ten gość mówił to że to zawór rozprężny tylko gdzie on jest? :cry:
cos takiego:
http://allegro.pl/rover-7...3179054110.html
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 15:11   

alter6 napisał/a:
jak go wykręcę to cały czynnik ucieknie ?
przed wymianą trzeba czynnik wyciągnąć a po wymianie nabić na nowo.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 17:26   

ok to będę zmuszony umówić się do gościa od klimy i podjechać i wykręcić i na nowo zatankować czynnik tylko jak to będzie ten reduktor ciśnienia? to zapłacę podwójnie bo jeśli to nie czujnik to na nowo trzeba będzie przeprowadzić wymianę czynnika i reduktor. Zastanawiam się czy nie kupić tego i tego na allegro(chyba że ten czujnik można kupić w sklepie a to się dowiem po weekend-zie i za jednym zamachem w razie czego to zmienić a czy ktoś może wie gdzie znajduje się dokładnie ten reduktor ciśnienia?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 18:03   

alter6 napisał/a:
czy ktoś może wie gdzie znajduje się dokładnie ten reduktor ciśnienia?
ten zawór rozprężny (termostatyczny ) jest przy parowniku, bo on kompensuje ciśnienie w związku ze zmianą temperatury czynnika w parowniku.Niech gość powie czy chodzi o zawór rozprężny, czy o trójkowy przełącznik/czujnik ciśnienia roboczego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 19:20   

on sam nie wiedział tylko przypuszczał ze zawór rozprężny bo za wysokie ciśnienie i powiedział że najlepiej sprawdzić poprzez podłączenie pod kompa i sprawdzenie konkretnie co tam siedzi.
Interfejs już zamówiłem powinien przyjść w przyszłym tygodniu to sprawdzę, bo tu u mnie nikt nie ma T4 do sprawdzenia kompa pod Wrocławiem miejscowość Oleśnica
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sob Maj 04, 2013 14:35   

mam podobny chyba problem :) od 2 lat :) czasem cyka sprężarka a czasem właśnie tak bardziej silnik obciąża,też byłem na serwisie klimy i czynnika jest tyle co powinno ale gość nie wykrył żadnych nieprawidłowości... chyba na mój gust jego wiedza ograniczona jest do podłączenia maszyny i wciśnięciu guzika :evil:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 04, 2013 15:09   

noo on mi sprawdził i pokazalo na jego sprzęcie że zaduże ciśnienie po weekendzie podjadę do niego i zobaczymy ten zawór oraz czujniek to napisze co i jak
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Maj 04, 2013 15:22   

alter6 napisał/a:
on sam nie wiedział tylko przypuszczał ze zawór rozprężny bo za wysokie ciśnienie i powiedział że najlepiej sprawdzić poprzez podłączenie pod kompa i sprawdzenie konkretnie co tam siedzi.


alter6 napisał/a:
natomiast podczas jazdy wydaje się być wszystko ok.

Sprawdzał na uruchomionym silniku i jak klima chodziła dłuższy czas? U mnie jak sprawdzali to też miałem duże ciśnienie ale powodem był brak 1 biegu wentylatora :wink: Po naprawie 1 biegu układ schładzał się prawidłowo i ciśnienie spadło.


[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 15:22 ]
alter6 napisał/a:
Interfejs już zamówiłem
Jaki interfejs? Czym chcesz się połączyć z ATC :roll:
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 04, 2013 15:43   

tak tylko jak wcześniej pisałem to mam climatronic

A zamówiłem INPA - interfejs do BMW e53
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Maj 04, 2013 16:19   

alter6 napisał/a:
tak tylko jak wcześniej pisałem to mam climatronic
I co z tego?


alter6 napisał/a:
A zamówiłem INPA - interfejs do BMW e53
Nie połączy się z ATC ... niestety
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 04, 2013 18:33   

a w jaki sposób naprawiłeś 1 bieg wentylacji, jest jakaś płyta jak w R25 czy jak?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Maj 04, 2013 18:44   

alter6, wszystko jest na forum w tym temacie np. http://www.roverki.pl/zro...e-rover-75.html
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 04, 2013 19:25   

no widzisz apples nie zakumalem o co chodzi myślałem że chodzi o wentylator w kabinie, od nawiewu a tu niespodzianka chodzi o ten od klimy na chłodnicy a wiesz że może to być to kurcze to najpierw zobaczę co tam piszy w wentylatorze i dopiero wtedy podjadę do klimy jęśli to nie pomoże :)
Jak zlukam to napisze co i jak
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Maj 04, 2013 20:19   

Podstawą działania klimatyzacji jest by ciepło odebrane z wnętrza auta na parowniku było oddane na zewnątrz przez skraplacz schładzany powietrzem przez niego przepływającym ( wentylator doskonale przyśpiesza ten proces a na postoju jest niezbędny). Wzrost ciśnienia ponad założone tzn. około 13 -15 atm jest właśnie spowodowany brakiem chłodzenia skraplacza (chłodzenia jak wiadomo obniża ciśnienie)
Reasumując nie działa wentylator- nie działa klima, dla upartego jak będzie jechał dośc szybko to trochę go schłodzi, ale z reguły wcześniej sprężarkęwyłączy presostat czyli czujnik ciśnienia o którym wspominałSeniorA,
_________________
rom
Ostatnio zmieniony przez automechanik Nie Maj 05, 2013 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Maj 04, 2013 20:57   

alter6 napisał/a:
Jak zlukam to napisze co i jak
Zobacz czy po wciśnięciu AUTO na panelu AC włącza się wentylator. :wink:

[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 20:57 ]
alter6, znaki interpunkcyjne bo nie idzie czytać Twoich postów. :!:
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 01:08   

tylko że ja mam takie objawy a wentylator sprawny :)musze poszukać jakiegoś lepszego majstra od klimy a to w moim regionie nie lada wyczyn :)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z klimatyzacją
jogi831 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Maj 05, 2009 18:34
jogi831
Brak nowych postów [R75] klimatyzacja problem
bluetom2 Rover serii 75, MG ZT 13 Sob Lip 27, 2013 10:22
falko29
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [klimatyzacja problem]
bluetom2 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Maj 16, 2013 08:38
tronsek
Brak nowych postów [R75] Problem z klimatyzacją
Red69 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lip 27, 2009 21:31
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] problem z klimatyzacją
dudiii Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Sty 25, 2011 16:41
mimo66



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink