Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stale zapowietrzający sie układ wysprzęglania.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stale zapowietrzający sie układ wysprzęglania.
Autor Wiadomość
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 17:57   [R75] Stale zapowietrzający sie układ wysprzęglania.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

.....
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez Adsik Czw Maj 09, 2013 16:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 05, 2013 17:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 20:51   

na laczeniu skrzyni z silnikiem.Ja odpowietrzalem raz na trzy tygodnie,pozniej co tydzien az w koncu pedal zostal w podlodze.Prawdopodobnie zbliza sie jego koniec
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 21:14   

Ja odpowietrzam w ten sposób, że zakladam na odpowietrznik długi sięgający do zbiorniczka pompy przeżroczysty wężyk, popuszczam odpowietrznik i pompuję pedałem sprzęgła ręką (ponieważ pedał po naciśnięciu i otwartym odpowietrzniku pozostaje w dole to trzeba go podnosić). Robię to tak długo ,aż wprzewodzie zaczyna płynącć płyn bez pęcherzyków powietrza i w tym momencie zostawiam pedał w dolnym położeniu i dokręcam odpowietrznik.
Po podniesieniu pedału sprzęgło działa prawidłowo.

[ Dodano: Nie Maj 05, 2013 22:14 ]
Niezależnie od sposobu odpowietrzania wygląda na to, jeśli nie ma wycieków, że kończy się pompka.
_________________
rom
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 21:24   

.....
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez Adsik Czw Maj 09, 2013 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 21:33   

Adsik, spróbuj odpowietrzyć moją metodą. ponad rok temu też mi pedał został w podłodze. Po odpowietrzeniu działa do dziś.
Jeśli nie włożysz końca wężyka do zbiorniczka, to możesz dolewając płyn do zbiorniczka przy okazji przepłukać cały układ.
_________________
rom
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 22:21   

.....
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez Adsik Czw Maj 09, 2013 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 06, 2013 07:46   

Adsik,

Jeżeli masz pompkę według mojej przeróbki, odpowietrzanie powinno się robić poprzez wtłaczanie płynu w końcówke od strony wysprzęglika i wysysanie nadmiaru płynu strzykawką ze zbiorniczka pompki.

Pompowanie pedałem jest mało skuteczne bo po tej przeróbce nie masz już zaworka w pompce, który ułatwia sprawę. Jak podnosisz pedał przy zakręconym odpowietrzniku to płyn musi się przedostać z nad tłoka (ze zbiorniczka) pod tłok, jak można się domyśleć jest to utrudnione bez zaworu. Jednek przedostanie płynu jest możliwe ponieważ uszczelka ma kształt grzybka, który w ograniczonym stopniu umożliwia przepływ płynu z przez uszczelkę.

Odpowietrznie poprzez pompowanie pedałem jest możliwe ale musisz wtedy bardzo powoli unosić pedał. Mocne podnoszenie pedału powoduje, że pomiędzy tłokiem pompki a wysprzęglikiem tworzy się podcisnienie i możesz zaciągnąć powietrze przez uszczelnienie wysprzęglika.

PS.
mi dwa tygodnie temu padł wysprzęglik. Działał 88 tys. km (3.5 roku), więc nie narzekam.
Mi ubywało płynu i przeciek płynu wyraźnie widoczny pod spodem, na łączeniu skrzyni i silnika.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 08:58   

......
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez Adsik Czw Maj 09, 2013 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebkra 



Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Iwaniska



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 09:09   

Miałem dokładnie ten sam problem, sprawę załatwiła dopiero wymiana wysprzęglika, pod skrzynią było sucho dopiero po wyjęciu skrzyni było widać że cieknie.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 20:18   

no nie bedzie kapalo.Wloz palucha w ten otwor jak zmiescisz i zobacz czy nie jest zafajdane. Kapac zacznie kiedy pedal w podlodze zostanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75] Układ wysprzęglania - ciągle zapowietrza
emerka Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Gru 08, 2014 15:44
dzelo23
Brak nowych postów [R75] - Stale świecą światła cofania
ms Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Mar 25, 2013 08:01
ms
Brak nowych postów [R75] stale podwyższone obroty i czkawka
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 27 Nie Mar 09, 2014 00:33
Alex_Tom
Brak nowych postów [R75] Urwany odpowietrznik układu wysprzęglania.
Adsik Rover serii 75, MG ZT 21 Wto Kwi 30, 2013 23:19
mis_dj
Brak nowych postów [V6 układ paliwa] Rozmiary oringów Układ paliwa 2,5 V6 pilne
SyntaX Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sie 12, 2016 09:26
adam_26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink