na laczeniu skrzyni z silnikiem.Ja odpowietrzalem raz na trzy tygodnie,pozniej co tydzien az w koncu pedal zostal w podlodze.Prawdopodobnie zbliza sie jego koniec
Ja odpowietrzam w ten sposób, że zakladam na odpowietrznik długi sięgający do zbiorniczka pompy przeżroczysty wężyk, popuszczam odpowietrznik i pompuję pedałem sprzęgła ręką (ponieważ pedał po naciśnięciu i otwartym odpowietrzniku pozostaje w dole to trzeba go podnosić). Robię to tak długo ,aż wprzewodzie zaczyna płynącć płyn bez pęcherzyków powietrza i w tym momencie zostawiam pedał w dolnym położeniu i dokręcam odpowietrznik.
Po podniesieniu pedału sprzęgło działa prawidłowo.
[ Dodano: Nie Maj 05, 2013 22:14 ]
Niezależnie od sposobu odpowietrzania wygląda na to, jeśli nie ma wycieków, że kończy się pompka.
Adsik, spróbuj odpowietrzyć moją metodą. ponad rok temu też mi pedał został w podłodze. Po odpowietrzeniu działa do dziś.
Jeśli nie włożysz końca wężyka do zbiorniczka, to możesz dolewając płyn do zbiorniczka przy okazji przepłukać cały układ.
Jeżeli masz pompkę według mojej przeróbki, odpowietrzanie powinno się robić poprzez wtłaczanie płynu w końcówke od strony wysprzęglika i wysysanie nadmiaru płynu strzykawką ze zbiorniczka pompki.
Pompowanie pedałem jest mało skuteczne bo po tej przeróbce nie masz już zaworka w pompce, który ułatwia sprawę. Jak podnosisz pedał przy zakręconym odpowietrzniku to płyn musi się przedostać z nad tłoka (ze zbiorniczka) pod tłok, jak można się domyśleć jest to utrudnione bez zaworu. Jednek przedostanie płynu jest możliwe ponieważ uszczelka ma kształt grzybka, który w ograniczonym stopniu umożliwia przepływ płynu z przez uszczelkę.
Odpowietrznie poprzez pompowanie pedałem jest możliwe ale musisz wtedy bardzo powoli unosić pedał. Mocne podnoszenie pedału powoduje, że pomiędzy tłokiem pompki a wysprzęglikiem tworzy się podcisnienie i możesz zaciągnąć powietrze przez uszczelnienie wysprzęglika.
PS.
mi dwa tygodnie temu padł wysprzęglik. Działał 88 tys. km (3.5 roku), więc nie narzekam.
Mi ubywało płynu i przeciek płynu wyraźnie widoczny pod spodem, na łączeniu skrzyni i silnika.
Miałem dokładnie ten sam problem, sprawę załatwiła dopiero wymiana wysprzęglika, pod skrzynią było sucho dopiero po wyjęciu skrzyni było widać że cieknie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum