Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Di/SDi] ubywa mi płyn chłodniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:07
[R420 Di/SDi] ubywa mi płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
Dawid220 



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Nowa Deba



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 09:40   [R420 Di/SDi] ubywa mi płyn chłodniczy

Ubywa mi płyn chłodniczy,na samym początku sprawdziłem wszystkie węże i wymieniłem na wężach opaski na nowe,nie pomogło.Potem sprawdziłem pompe wody delikatnie ciekła a więc wymieniłem na nową a płyn dalej ucieka.Sprawdzałem olej wszystko ok.POMOCY
Ostatnio zmieniony przez Brt Pon Sty 25, 2010 09:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 25, 2010 09:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 09:43   

Ja bym stawiał na termostat, moze puszczać obudowa w której się znajduje, ja tak miałem i pomogło po wymianie.
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 09:47   

ile ubywa tego płynu?
 
 
Dawid220 



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Nowa Deba



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 07:44   

szoso420 napisał/a:
ile ubywa tego płynu?
tak po trochu mi ucieka najbardziej widać na krótkich odcinkach,jak dojezdzam do pracy kilka kilometrów 3-4.Termostat suchy nie widać żeby ciekł
 
 
 
MrSandman 



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: Świdnik/Lublin



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 11:23   

a weze sztywne?? Bo ja mialem podobny problem i teraz glowice zdejmuje własnie. mozliwe z euszczelka dmuchnieta na kanale wodnym. Mi chlodnice napompowało jak balon;p
 
 
Dawid220 



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Nowa Deba



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 14:05   

MrSandman napisał/a:
a weze sztywne?? Bo ja mialem podobny problem i teraz glowice zdejmuje własnie. mozliwe z euszczelka dmuchnieta na kanale wodnym. Mi chlodnice napompowało jak balon;p
Wiesz co jak sciągnołem osłone silnika to nie widze żeby sie cos tap pociło czy przeciekało
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 14:22   

Dawid220 napisał/a:
Wiesz co jak sciągnołem osłone silnika to nie widze żeby sie cos tap pociło czy przeciekało

moim zdaniem słabo sprawdzasz i gdzieś tam ci cieknie a wiem że czasami trudno jest zlokalizować wyciek no chyba że faktycznie puściła ci uszczelka pod głowicą :/
sprawdzić dokładnie węże,opaski,kolanko przy głowicy co masz w nim czujniki temperatury,chłodnicę czy nie ma gdzieś nalotu płynu i czy nie śmierdzi w środku płynem jak jest gorący silnik bo to by wskazywało na nagrzewnicę, ja tak kiedyś miałem :/
 
 
Dawid220 



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Nowa Deba



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 10:05   

szoso420 napisał/a:
Dawid220 napisał/a:
Wiesz co jak sciągnołem osłone silnika to nie widze żeby sie cos tap pociło czy przeciekało

moim zdaniem słabo sprawdzasz i gdzieś tam ci cieknie a wiem że czasami trudno jest zlokalizować wyciek no chyba że faktycznie puściła ci uszczelka pod głowicą :/
sprawdzić dokładnie węże,opaski,kolanko przy głowicy co masz w nim czujniki temperatury,chłodnicę czy nie ma gdzieś nalotu płynu i czy nie śmierdzi w środku płynem jak jest gorący silnik bo to by wskazywało na nagrzewnicę, ja tak kiedyś miałem :/
ok popatrze w sobote może faktycznie chłodnica
 
 
 
pawel4580 



Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 16:02   

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 17:19   

pawel4580 napisał/a:
Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam
KOrki można dostać bez problemu na www.tomateam.pl od dawien dawna ;)
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 15:03   

Witam, również zauważyłem ubytki płynu chłodniczego w moim roverku. Przeglądałem węże i termostat oraz chłodnicę, wyglądają na suche. Rover nie robi żadnym plam i kałuż. 2 tygodnie temu wymieniałem płyn chłodniczy bo był za słaby na mrozy, do tej pory ubyło go tyle że jest na dnie w zbiorniczku. Korek może być nieszczelny bo nieraz słychać syczenie jak jest ciepły silnik, więc do wymiany w najbliższym czasie i zobaczymy.
Mam też problem z wentylatorem bo nie zawsze się załącza. Tzn nieraz jest mróz -15 i w momencie gdy uruchomię silnik to włącza się wentylator, a w wakacje jak były upały nie działał. To jest taka loteria działa albo nie. Jak odłącze wtyczkę od czujnika temp to się nie uruchamia wiatrak. Wskaźnik na liczniku nie działa.
Dodam że gdy uruchomię silnik rano to leci biały dym z rury wydechowej, możliwe że uszczelka pod głowicą padła?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 15:29   

michu027 napisał/a:
Korek może być nieszczelny bo nieraz słychać syczenie jak jest ciepły silnik

korek ma byc nieszczelny i ma syczec.

michu027 napisał/a:
Rover nie robi żadnym plam i kałuż

gdzies ten plyn musi uciekac. albo do oleju, albo na zewnatrz.
michu027 napisał/a:
Mam też problem z wentylatorem bo nie zawsze się załącza. Tzn nieraz jest mróz -15 i w momencie gdy uruchomię silnik to włącza się wentylator

nie wiem jak to jest w sd ale zobacz czy przy chlodnicy jest taki termowlacznik i zobacz czy z nim wszystko ok oraz czy przy mrozach, opadach nie ma na nim wilgoci

michu027 napisał/a:
Wskaźnik na liczniku nie działa.

wskaznik temp?? to czujnik jednopinowy do sprawdzenia
 
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 21:18   

Patrzyłem właśnie czy nagrzewnica nie puszcza i nic nie zauważyłem. Nie widziałem również żadnych wycieków na przewodach. Oleju nie przybywa. Ile było, tyle jest.
Czyli z korkiem w porządku skoro tak syczy? Coś czuje że uszczelka mogła pójść. Tak czy inaczej póki woda nie wnika do oleju nie będę tego ruszać. Chyba że ubywanie ma jakiś inny powód.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 21:34   

michu027 napisał/a:
2 tygodnie temu wymieniałem płyn chłodniczy
u mnie zaraz po wymianie płynu musiałem 2 razy dolewać i dopiero wtedy poziom się ustabilizował.

michu027 napisał/a:
Dodam że gdy uruchomię silnik rano to leci biały dym z rury wydechowej,
przy tych dzisiejszych temperaturach na zewnątrz to normalne zjawisko. To zapewne para wodna. A jak jeszcze robisz krótkie odcinki, to pewnie w tłumiku masz trochę wody i w połączeniu z gorącymi spalinami tworzy się para.

Moim zdaniem, nie masz się co martwić.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 21:52   

Racja, robię krótkie odcinki. Dzisiaj zrobiłem 60km. Ogólnie odkąd zaczęły się mrozy to rzadko jeżdżę roverem z 2 powodów. 1szy to że właściwie nie mam powodu, a 2 to nawet jak gdzieś muszę jechać, to autem mamy(paliwo za free) :D
Płyn do tej pory dolewałem tylko raz.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 21:56   

Zatem dolej płynu i przygotuj się, że jeszcze raz albo dwa razy będziesz musiał dolać. Jeżeli będziesz musiał dalej dolewać, to wtedy zaczniemy szukać przyczyny.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 22:23   

Doleję płynu po raz kolejny i sprawdzę czy będzie ubywać. Sprawdzałem znowu bagnet oleju i wygląda ok. Nie ma 2 stanów. Korek wlewu też czysty, bez masła. W płynie chłodniczym nie zauważyłem też tłustych oczek po oleju. Więc chyba to nie będzie związane z uszczelką.

Tak czy inaczej muszę ogarnąć temat z tym wentylatorem.
 
 
farciaz86 



Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 21



Wysłany: Wto Maj 07, 2013 21:55   

mi również ubywa płyn chłodniczy na szczęście w bardzo małych ilościach (ok 100ml na 100km). wyciek zauważyłem na pierwszym wtryskiwaczu patrząc od pompy (zielonkawy kolor).
czy to może być coś z głowicą, uszczelką pod nia??
dodam że samochód nie dymi, nie kopci, oleju nie przybywa, korek od wlewu oleju bez oznak kropelek wody
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 07, 2013 22:10   

farciaz86 napisał/a:
wyciek zauważyłem na pierwszym wtryskiwaczu patrząc od pompy (zielonkawy kolor).

przy pierwszym wtryskiwaczu zaraz masz króciec wodny, może z niego cieknie
 
 
farciaz86 



Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 21



Wysłany: Sro Maj 08, 2013 10:04   

szoso, a mógłbyś mi powiedzieć jak on wygląda jak go naprawić itd?? Wybacz ale od 3 dni mam roverka i jeszcze nie zdążyłem się rozejrzeć w tym silniku.

[ Dodano: Sro Maj 08, 2013 10:04 ]
Może źle się wyraziłem, gdyż nie dopisałem ze chodzi o model roverka 200 z silnikiem 2.0SD. i jakoś nie bardzo kojaże, że tam jest ten króciec :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Ubywa płyn chłodniczy
Prosze o pomoc!!! <obłed>!!
Kamykkk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Pon Mar 16, 2009 07:16
oprawca_1978
Brak nowych postów [R400 1588ccm 16V, 99r] ubywa płyn chłodniczy
bajer12 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Pon Paź 19, 2009 22:32
bajer12
Brak nowych postów [R420] Jeszcze usterki nie znam ale wylało płyn chłodniczy
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Czw Mar 27, 2008 22:17
Senn
Brak nowych postów [R 416Si] ubywa płyn hamulcowy
Bodziek85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Lip 18, 2013 13:17
ArekL
Brak nowych postów [416 Si LPG] Ubywa i wywala płyn na otwartym zbiorniczku
dawid2016 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Maj 28, 2015 20:45
slax



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink