Wysłany: Wto Maj 14, 2013 09:04 [R75] Błąd P1471 - Potrzebna Pomoc ( Po Diagnozie )
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witajcie , dzisiaj byłem na komputerze ( i wyskakuje cały czas błąd P1471- zawór kompensacyjny zawsze zamknięty ) - nie można go skasować , według elektryka padł zawór ciśnienia taki jak na zdjęciu , ponieważ czy on jest podłączony czy nie to jest takie same działanie
Sprawdzane były wszystkie czujniki i reszta niby ok .
Dodam że Vis 1 i Vis 2 miałem już robione przez kolege z forum . Mam lampki kontronle i obydwa Visy się Palą na Zielono - czyli parkują poprawnie .
Chciałem się od was dowiedzieć czy to oby napewno może być od tego zaworu/czujnika
Auto co jakis czas zapala się w trynb awaryjny CHECK ENGINE , i pali się jakiś czas 2-3 dni i potem sam gaśnie ..... i tak dalej , zapala , gaśnie ...
Czy traci na mocy - niby nie odczuwam , ale nie jestem pewien czy te 150KM jest pod maską , może ktoś ma w okolicy 2.0 V6 i mógłby podjechać pokazać jak się zbiera ....
Czekam na informacje
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 14, 2013 09:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 14, 2013 09:59
piotrek250 napisał/a:
według elektryka padł zawór ciśnienia taki jak na zdjęciu , ponieważ czy on jest podłączony czy nie to jest takie same działanie
piotrek250,wytłumacz elektrykowi , że to jest zawór odpowietrzający/oczyszczający układ paliwowy/dolotowy z par paliwa.Jego działaniem steruje ECM , czyli go włącza i wyłącza, ale tylko wtedy jak silnik ma temp. powyżej 75 st. C lub obroty są powyżej 1600 , czyli nie zawsze działa , jak się włączy, to słychać charakterystyczne cykanie.Sprawdź czy co jakiś czas cyka na gorącym silniku ,albo odkręć korek wlewu paliwa czy czuć mocno benzynę. Możliwe , że nie jest sprawny bo świeci kontrolka MIL , ale to nie ma nic wspólnego z VIS 1 ,który nie działa bo wyskakuje P1471.To są dwie różne rzeczy.
Czyli ten Vis 1 wychodzi na to ze nie działa poprawnie. Ale to jest ten boczny czy ten górny Vis... Czy przyczyną występowania błędu może byc kolektor. Niby nie stuka. Czy ten błąd to na 100 Vis niesprawny
Ale korek odkrecic na włączonym silniku
Ok odkrece jak sie zapali MIL i dam znać. Zastanawia mnie jedna czesc czyli ten Vis. Bo teraz mi sie pali ta zielona lampka kontrolna która pokazuje poprawne zaparkowanie visa, niekiedy zauważyłem ze sie nie pali jak autem jezdze na wyzszych obrotach 5 - 6 tys ale jezdze tak bardzoooo rzadko
Chciałem się jeszcze dowiedzieć ten VIS co jest niby uszkodzony , to w jakim zakresie nie powinno być mocy ! , bo jak jade to na ok 3000 tys obrotów , przy wcisnietym gazie czuć takie doładowanie w granicach ok 3000 tys obrotów , przy tak samo wcisnietym gazie
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 14, 2013 12:00
Teoretycznie na niskich obrotach oba zawory są zamknięte , przy 2700 otwiera się VIS 1 , a przy 4000 jeszcze VIS 2. Praktycznie może się to zmieniać w zależności od chwilowego obciążenia silnika.Jeszcze jedna uwaga , ten błąd dotyczy VIS 1 ale dla komputera z programem dla R75 .
Teoretycznie na niskich obrotach oba zawory są zamknięte , przy 2700 otwiera się VIS 1 , a przy 4000 jeszcze VIS 2. Praktycznie może się to zmieniać w zależności od chwilowego obciążenia silnika.Jeszcze jedna uwaga , ten błąd dotyczy VIS 1 ale dla komputera z programem dla R75 .
Czyli ten VIS 1 otwiera zakres od 2700 obrotów i to ten boczny.? Tzw. Balance
Ten drugi to ten górny i to jest VIS Power
Ja nie odczytałem kodów na T4 tylko na jakim innym ale porządnym. Odrazu drukuje wykres w formie papierowej
niekiedy zauważyłem ze sie nie pali jak autem jezdze na wyzszych obrotach 5 - 6 tys ale jezdze tak bardzoooo rzadko
tak ma być to sygnalizuje pracę silniczka w VIS-e. Na moją głowę, to masz zatartą klapkę i się nie otwiera. Wyciąg i zobacz w palcach czy lekko pracuję
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ale którą klapkę sprawdzić , mam zdemontować cały kolektor .... nie wiem jak się za to zabrać , czy wystarczy tylko zdemontować Vis 1 lub 2 ? , dziś znów mi się zapalił CHECK po przejechaniu 131 km , ale nie czuć zbytnio spadku mocy . Zaraz dołączę filmik pracy silnika po zapaleniu się CHECK ENGINE . Będzie widać na filmiku że oba Visy się palą na zielono , wcześniej jechałem na ok 5 tys obrotów , i Vis się pali . Sprawdźcie prace silnika może poznacie co może być przyczyną zapalania się MIL . Tak ja mi kazał kolega z forum po zapaleniu się MIL miałem sprawdzić czy bardzo czuć paliwo ze zbiornika paliwa , wiec odtworzyłem na włączonym silniku , i nie czuć tak drastycznie paliwa , wiadomo że lekko tak , bo paliwo się osiada na tym wlewie , ale żeby tak mocno to nieeee......
Czekam na info
ale którą klapkę sprawdzić , mam zdemontować cały kolektor .... nie wiem jak się za to zabrać , czy wystarczy tylko zdemontować Vis 1 lub 2 ?
skoro błąd dotyczy VIS1 (czyli Balance, czyli tego zamontowanego z boku kolektora) to warto go zdemontować. Następnie wyjmujesz taką klapeczkę jak na zdjęciu:
http://www.the75andztclub...ad.php?t=100984
ma ona otwierać i zamykać się leciutko, bez oporów. Warto wyczyścić. Pamiętaj przy montażu, żeby nie wkręcać śrub za mocno bo można ścisnąć pudełko VISa do tej klapki i ją zablokować (tak sugeruje przynajmniej kolega dzieju).
Nie sugeruj się tymi diodami! Najważniejsze jest to co podpowiada komputer. U mnie np. dioda na VIS power nie działa, ale błędów brak, moc jest, kop też jest
piotrek250 napisał/a:
miałem sprawdzić czy bardzo czuć paliwo ze zbiornika paliwa , wiec odtworzyłem na włączonym silniku , i nie czuć tak drastycznie paliwa , wiadomo że lekko tak , bo paliwo się osiada na tym wlewie , ale żeby tak mocno to nieeee......
to już mały szok, paliwa nie powinno być czuć pod maską! W żadnym wypadku, gdzieś się ulatnia pewnie.
Nie czuć paliwa pod maską , tylko w zbiorniku paliwa tam gdzie wlewamy .... miałem sprawdzić przy otwartym korku wlewu paliwa
Tą klapkę jutro sprawdzę i zdam relacje . Gdyby powiedzmy chodziła opornie to co zrobić
Aha i jak zdemontuje klapkę to jak ją mam potem wsadzić w jakiej pozycji zamkniętej czy otwartej
Dodam że silnik się nie telepie , według mnie pracuje ok
Ok, z tym zapachem paliwa to źle zrozumiałem.
Klapka od visa ma taki prostokątny trzpień i on wchodzi w element obrotowy w pudełku, w zależności jak on jest ustawiony to tak założysz klapkę.
Możesz oczywiście wymusić obrót tego elementu poprzez podanie napięcia na piny visa. Przy pomocy baterii 9V można to śmiało zrobić
Witam , dziś zdjąłem VIS 1 , i tam gdzie jest ta klapka od Visa chodzi lekko opornie przy domykaniu .. tylko zabrałem się za zdjęcie tego ale nie chce wyjść , jak mam to zrobić .
Zauważyłem niewielkie ilości oleju na Visie i troszkę w kolektorze ?
Wita mam podobny problem z visem bocznym
tydzień temu założyłem vis po regeneracji a dzisiaj sprawdzałem i mam kod błędu P1471 że jest zamknięty
wyjąłem i postanowiłem sprawdzić klapkę (chodzi lekko)
może mi ktoś powiedzieć jak podłączyć bateryjka 9v żeby nie uszkodzić visa?
albo jak zrobić wtyczkę z komputera stacjonarnego (chodzi o późniejsze podłączenie przewodów pod akumulator)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum