Wysłany: Nie Maj 12, 2013 12:19 [Rover 75] check engine i gaśnie !
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam ! Temat poruszany wielokrotnie ale po przestudiowaniu forum mam już mętlik w głowie !Opisywane objawy nie pasują do mojej bolączki!! Otóż od pewnego czasu na wyświetlaczu zapala mi się żółta ikonka silnika , piszę check engine auto traci moc po chwili odzyskuję jadę dalej za drugim razem to samo ale już gaśnie póżniej jest problem z odpalenie chwyta dopiero za drugim trzecim razem! Początkowo kontrolka zaświecała się na dziurach teraz już nie ma reguły ! czyściłem zawór wysokiego ciśnienia paliwa na pompie Cr ale nie pomogło ! Czujnik wałka rozrządu raczej nie wchodzi w rachubę bo auto odpala normalnie trochę gorzej po zgaśnięciu ale odpala ! Może czujnik położenia wału korbowego ? albo pompka w baku ?( przy aku wymieniałem zeszłego roku)
proszę o jakieś sugestie ?
z góry dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 12, 2013 12:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sprawdziłem skrzynkę bezpieczników pod schowkiem wszystko ok problem dalej jest ten sam zapala się kontrolka pracy silnika i auto gaśnie ! W czym leży problem ? czy takie objawy może dawać padająca pompka w baku ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeśli zaświeca się check engine to błąd powinien zostać w pamięci...
Może źle odczytany sterownik... b. dziwne. U mnie najmniejsze pierdnięcie w układzie paliwowym powoduje zapis się jakiegoś tam błędu... Chyba, że program się tylko zidentyfikował, a odczyt błędów zakończył się niepowodzeniem i czystym ekranem... co mogło sugerować że błędów niet.
A ile masz paliwa w baku?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
3/4 baku tankuje na schellu ! Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem że od skrzynki bezpieczników w kabinie dochodzą takie ciche odgłosy pstrykania może to przekażnik coś nie kontaktuje, styki ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ok spróbować można ! mam nadzieje że to będzie to normalnie ręce opadają
u mnie pomogło. Wymieniłem czujnik na tej pompie ,ja jeżdzę na nowym , a stary sprzedany - reklamacji brak. Zaraz po wymianie czujnika było OK - jakieś 100 km , a potem laweta . Dopiero jak pod InterCarsem wymieniłem filtr paliwa to jak ręką odjął.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mimo wszystko błąd czujnika ciśnienia powinien się zapisać, jeśli filtr blokował przepływ swobodny, a tym bardziej jeśli zaświecało się "check engine".
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
wymiana filtra nic nie dała (w filtrze uzbierało się trochę syfu) auto dalej gaśnie czasami nawet bez kontrolki pracy silnika zwyczajnie traci moc puszczam nogę z pedału gazu i gaśnie ! podczas jazdy słychać takie pstykanie w skrzynce bezpieczników jutro muszę tam zaglądnąć ...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Maj 17, 2013 06:54
niema bata aby nie było żadnego błędu... jedź może do innego majstra sie upewnić, a to pstrykanie to może też być jakieś zwarcie,ja bym z tym nie jeździł tylko sprawdził od razu bo ja to faktycznie zwarcie to auto sie może sfajczyć
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Mało tych przekaźników pod schowkiem więc zdiaagnozować łatwiej.
Może jednak ten od pompy świruje. Może coś z jego zasilaniem.
Przerywający przekażnik to zły znak - jak kolega psze, może jakieś zwarcie
Jak pompa przerywa to będzie spadać ciśnienie paliwa i wtedy nici z jazdy.
Podłacz się z komputerem i pojeździj z nim aby zobaczyć czy cisnienie paliwa jest stabilne.
Ja chyba przestanę odwiedzać forum i jeździć hobbystycznie do warsztatu.
Nosz kuźwa! Jak tylko przeczytam o tym co się komuś stało, a czego ja nie miałem, albo ktoś obok mnie stanie i ma problem, ja ten problem mam najdalej za 2 dni
Jechałem wczoraj jak zwykle - 100 - 120km/h. Wyprzedzam lewym pasem sobie autka i nagle... koniec jazdy. Nic się nie zaświeciło, ale straciłem moc (zwykłe 131KM, bo nie mam czasu mapki wgrać). Nie reaguje na pedał gazu. Zjechałem do prawej siłą pędu... Paliwa mam nieco pod połową wskaźnika. Próbuję odpalić - nic. Kręci i nic. Rozkładam zatem zabawki i co widzę? Ciśnienie zasilania wstępnego 2,19 (gdzie zwykle jest 3.50 - 3.80). Błędy jakie wypluł ecu - problem z czujnikiem ciśnienia paliwa, egr, zawór wysokiego ciśnienia na pompie. Kasuję błędy, odpalam, odpalił... ale podziałał kilka sek. padł. Za którymś razem załapał, więc doczłapałem się do CPNa i zatankowałem na full.
Niestety, po mimo gorących próśb, dupa. Za 20-tym razem odpalił. Na drugi dzień dowlokłem się do BritishCars.pl i o dziwo nie musiałem się męczyć. Trochę rano pierwsze uruchomienie, ale jakoś potem dojechałem.
Po diagnozie okazało się:
- pompa przy aku (2 tyg. życia) - rozpadła się
- pompa w baku - umarła
- filtr paliwa zasrany
- czujnik ciśnienia na listwie CR zaśniedziały
Czytałem na forum BMW oraz angielskim forum R/MG, że przydałoby się jeszcze po padzie pompki niskiego ciśnienia wyczyścić zawór na pompie. Nie robiłem tego. Auto odżyło. Jeździ. Jeszcze w ramach dobroci serca zmieniłem mu olej i filtr
Reasumując. Każdy błąd zapisał się w pamięci ECU. Nawet EGR, który być może miał związek z powyższymi błędami. Objawy miałem b. podobne do Twoich. Filtr i pompa (progowa?) poleciały na przestrzeni miesiąca.
Chyba musisz sam zadziałać w temacie błędów i diagnostyki, albo udać się do kogoś w rejonie, kto ma lepszy sprzęt. Błędy muszą być i koniec
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
podobno pompki niskiego byly z wadliwej partii. filtr mogl sie poddac po tej usterce. pompa w baku miala przelatane 240tys. km. zasniedziale styki to sie moze zdarzyc.... paliwo leje glownie na neste.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam ! Chyba problem został rozwiązany:) Otóż jak pisałem wcześniej z okolic skrzynki bezpieczników od strony pasażera dobiegały dziwne odgłosy takie pstrykania ! postanowiłem to sprawdzić , ściągnąłem wykaz bezpieczników i sprawdzałem wszystkie po kolei zarówno w kabinie jak i w komorze silnika ! Szczególną uwagę poświeciłem tym , które odpowiadają za pracę silnika i tu znalazłem problem ! Przekażnik w komorze (nie pamiętam który ) miał delikatnie taki osad na blaszkach , przeczyściłem klockiem ściernym zamontowałem i póki co jeżdzę bez problemów !
Mam takie pytanie ?Co znajduje się zaraz nad wtryskami , taka plastykowa obudowa a w środku znajduje się podziałka z jednej strony taki okrągły filtr z takiego dziwnego tworzywa ! Może ktos wie do czego to służy?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
nie wiem jak się to nazywa ale chyba tak jest on nad wtryskami przykręcony chyba 4 śrubami torx 30 plastykowa obudowa ! a za co on odpowiada i czy sie go wymienia ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum