Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] check engine i gaśnie !
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] check engine i gaśnie !
Autor Wiadomość
skiba0225 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: ok/Olesna



  Wysłany: Nie Maj 12, 2013 12:19   [Rover 75] check engine i gaśnie !
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam ! Temat poruszany wielokrotnie ale po przestudiowaniu forum mam już mętlik w głowie !Opisywane objawy nie pasują do mojej bolączki!! Otóż od pewnego czasu na wyświetlaczu zapala mi się żółta ikonka silnika , piszę check engine auto traci moc po chwili odzyskuję jadę dalej za drugim razem to samo ale już gaśnie póżniej jest problem z odpalenie chwyta dopiero za drugim trzecim razem! Początkowo kontrolka zaświecała się na dziurach teraz już nie ma reguły ! czyściłem zawór wysokiego ciśnienia paliwa na pompie Cr ale nie pomogło ! Czujnik wałka rozrządu raczej nie wchodzi w rachubę bo auto odpala normalnie trochę gorzej po zgaśnięciu ale odpala ! Może czujnik położenia wału korbowego ? albo pompka w baku ?( przy aku wymieniałem zeszłego roku)
proszę o jakieś sugestie ?
z góry dzięki
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 12, 2013 12:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Maj 12, 2013 19:46   

skiba0225 napisał/a:
Początkowo kontrolka zaświecała się na dziurach teraz już nie ma reguły !
Sprawdź http://forum.roverki.eu/v...p=572195#572195
 
 
skiba0225 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: ok/Olesna



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 17:05   

sprawdziłem skrzynkę bezpieczników pod schowkiem wszystko ok problem dalej jest ten sam zapala się kontrolka pracy silnika i auto gaśnie ! W czym leży problem ? czy takie objawy może dawać padająca pompka w baku ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 18:53   

A co na to błędy sterownika silnika? Zapisało się coś?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
skiba0225 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: ok/Olesna



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 19:31   

Byłem u kolegi na kompie ! Udało mu się połączyć z autem na programie z BMW !Żadnych błędów nie zapamiętało !
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 19:36   

Jeśli zaświeca się check engine to błąd powinien zostać w pamięci...
Może źle odczytany sterownik... b. dziwne. U mnie najmniejsze pierdnięcie w układzie paliwowym powoduje zapis się jakiegoś tam błędu... Chyba, że program się tylko zidentyfikował, a odczyt błędów zakończył się niepowodzeniem i czystym ekranem... co mogło sugerować że błędów niet.

A ile masz paliwa w baku?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
skiba0225 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: ok/Olesna



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 20:27   

3/4 baku tankuje na schellu ! Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem że od skrzynki bezpieczników w kabinie dochodzą takie ciche odgłosy pstrykania może to przekażnik coś nie kontaktuje, styki ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 21:37   

Filtr paliwa wymień, mialem to samo :) najpierw wymieniłem czujnik na pompie ..ale nie pomogło, jak wymieniłem filtr.. to jak ręką odjął :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
skiba0225 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: ok/Olesna



Wysłany: Wto Maj 14, 2013 21:44   

ok spróbować można ! mam nadzieje że to będzie to normalnie ręce opadają :neutral:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 22:00   

skiba0225 napisał/a:
ok spróbować można ! mam nadzieje że to będzie to normalnie ręce opadają :neutral:


u mnie pomogło. Wymieniłem czujnik na tej pompie ,ja jeżdzę na nowym , a stary sprzedany - reklamacji brak. Zaraz po wymianie czujnika było OK - jakieś 100 km , a potem laweta :( . Dopiero jak pod InterCarsem wymieniłem filtr paliwa to jak ręką odjął.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 14, 2013 22:20   

Mimo wszystko błąd czujnika ciśnienia powinien się zapisać, jeśli filtr blokował przepływ swobodny, a tym bardziej jeśli zaświecało się "check engine".
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
skiba0225 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: ok/Olesna



Wysłany: Czw Maj 16, 2013 22:46   

wymiana filtra nic nie dała (w filtrze uzbierało się trochę syfu) auto dalej gaśnie czasami nawet bez kontrolki pracy silnika zwyczajnie traci moc puszczam nogę z pedału gazu i gaśnie ! podczas jazdy słychać takie pstykanie w skrzynce bezpieczników jutro muszę tam zaglądnąć ...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Maj 17, 2013 06:54   

niema bata aby nie było żadnego błędu... jedź może do innego majstra sie upewnić, a to pstrykanie to może też być jakieś zwarcie,ja bym z tym nie jeździł tylko sprawdził od razu bo ja to faktycznie zwarcie to auto sie może sfajczyć :razz:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 17, 2013 07:21   

Mało tych przekaźników pod schowkiem więc zdiaagnozować łatwiej.
Może jednak ten od pompy świruje. Może coś z jego zasilaniem.
Przerywający przekażnik to zły znak - jak kolega psze, może jakieś zwarcie

Jak pompa przerywa to będzie spadać ciśnienie paliwa i wtedy nici z jazdy.
Podłacz się z komputerem i pojeździj z nim aby zobaczyć czy cisnienie paliwa jest stabilne.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 17, 2013 09:50   

Ja chyba przestanę odwiedzać forum i jeździć hobbystycznie do warsztatu.
Nosz kuźwa! Jak tylko przeczytam o tym co się komuś stało, a czego ja nie miałem, albo ktoś obok mnie stanie i ma problem, ja ten problem mam najdalej za 2 dni ;)

Jechałem wczoraj jak zwykle - 100 - 120km/h. Wyprzedzam lewym pasem sobie autka i nagle... koniec jazdy. Nic się nie zaświeciło, ale straciłem moc (zwykłe 131KM, bo nie mam czasu mapki wgrać). Nie reaguje na pedał gazu. Zjechałem do prawej siłą pędu... Paliwa mam nieco pod połową wskaźnika. Próbuję odpalić - nic. Kręci i nic. Rozkładam zatem zabawki i co widzę? Ciśnienie zasilania wstępnego 2,19 (gdzie zwykle jest 3.50 - 3.80). Błędy jakie wypluł ecu - problem z czujnikiem ciśnienia paliwa, egr, zawór wysokiego ciśnienia na pompie. Kasuję błędy, odpalam, odpalił... ale podziałał kilka sek. padł. Za którymś razem załapał, więc doczłapałem się do CPNa i zatankowałem na full.

Niestety, po mimo gorących próśb, dupa. Za 20-tym razem odpalił. Na drugi dzień dowlokłem się do BritishCars.pl i o dziwo nie musiałem się męczyć. Trochę rano pierwsze uruchomienie, ale jakoś potem dojechałem.

Po diagnozie okazało się:

- pompa przy aku (2 tyg. życia) - rozpadła się
- pompa w baku - umarła
- filtr paliwa zasrany
- czujnik ciśnienia na listwie CR zaśniedziały

Czytałem na forum BMW oraz angielskim forum R/MG, że przydałoby się jeszcze po padzie pompki niskiego ciśnienia wyczyścić zawór na pompie. Nie robiłem tego. Auto odżyło. Jeździ. Jeszcze w ramach dobroci serca zmieniłem mu olej i filtr ;)

Reasumując. Każdy błąd zapisał się w pamięci ECU. Nawet EGR, który być może miał związek z powyższymi błędami. Objawy miałem b. podobne do Twoich. Filtr i pompa (progowa?) poleciały na przestrzeni miesiąca.

Chyba musisz sam zadziałać w temacie błędów i diagnostyki, albo udać się do kogoś w rejonie, kto ma lepszy sprzęt. Błędy muszą być i koniec :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Maj 17, 2013 10:01   

MaReK napisał/a:

Po diagnozie okazało się:

- pompa przy aku (2 tyg. życia) - rozpadła się
- pompa w baku - umarła
- filtr paliwa zasrany
- czujnik ciśnienia na listwie CR zaśniedziały


Nieciekawe przygody. Dlaczego te rzeczy się posypały? Czy jakość paliwa miała znaczenie?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 17, 2013 10:23   

podobno pompki niskiego byly z wadliwej partii. filtr mogl sie poddac po tej usterce. pompa w baku miala przelatane 240tys. km. zasniedziale styki to sie moze zdarzyc.... paliwo leje glownie na neste.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
skiba0225 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: ok/Olesna



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 21:00   

Witam ! Chyba problem został rozwiązany:) Otóż jak pisałem wcześniej z okolic skrzynki bezpieczników od strony pasażera dobiegały dziwne odgłosy takie pstrykania ! postanowiłem to sprawdzić , ściągnąłem wykaz bezpieczników i sprawdzałem wszystkie po kolei zarówno w kabinie jak i w komorze silnika ! Szczególną uwagę poświeciłem tym , które odpowiadają za pracę silnika i tu znalazłem problem ! Przekażnik w komorze (nie pamiętam który ) miał delikatnie taki osad na blaszkach , przeczyściłem klockiem ściernym zamontowałem i póki co jeżdzę bez problemów ! :wink:
Mam takie pytanie ?Co znajduje się zaraz nad wtryskami , taka plastykowa obudowa a w środku znajduje się podziałka z jednej strony taki okrągły filtr z takiego dziwnego tworzywa ! Może ktos wie do czego to służy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 20, 2013 21:37   

Chodzi Ci o filtr skrzyni korbowej?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
skiba0225 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: ok/Olesna



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 21:48   

nie wiem jak się to nazywa ale chyba tak :) jest on nad wtryskami przykręcony chyba 4 śrubami torx 30 plastykowa obudowa ! a za co on odpowiada i czy sie go wymienia ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [MG ZT-T] Check engine i gaśnie
najnowszy85 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 18:47
apples
Brak nowych postów [r75]Kontrolka check engine zapala sie na 2 sek i gasnie
dawidd Rover serii 75, MG ZT 30 Nie Gru 30, 2018 12:42
rambo6977
Brak nowych postów [R75] Check Engine - KV6
Kazio_75 Rover serii 75, MG ZT 24 Czw Cze 03, 2010 21:50
apples
Brak nowych postów [R75] Nie odpala- Check engine
Doktorperez Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lut 05, 2012 20:27
witgut



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink