Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam!
Na dniach będę wymieniał rozrząd w Hondzie. Częsci już zakupione ale przeczytałem żeby wymieniać przy okazji uszczelniacze. Jak zdjąłem osłone rozrządu to u góry za tym kołem widać, że troche zaczyna się pocić. Mam kupić tylko te uszczelniacze czy są jeszcze jakieś?
pompy wody nie ma co wymieniać ... ona nie jest w żaden sposób powiązana z rozrządem, tylko jest napędzana paskiem wieloklinowym poprzez wałek pompy wspomagania kierownicy. Dlatego też w przypadku zerwania paska wieloklinowego nie jedziemy dalej. A co do rozrządu, to wystarczy wymienić 2 paski 3 rolki i 3 uszczelniacze
pompy wody nie ma co wymieniać ... ona nie jest w żaden sposób powiązana z rozrządem, tylko jest napędzana paskiem wieloklinowym poprzez wałek pompy wspomagania kierownicy. Dlatego też w przypadku zerwania paska wieloklinowego nie jedziemy dalej. A co do rozrządu, to wystarczy wymienić 2 paski 3 rolki i 3 uszczelniacze
No dobra nie wymieniamy pompy wody...ale ja mialem taki przypadek w moim golfie 3, tam pompa nie byla na rozrządzie-wiec myślę bedzie taniej jak nie wymienie pompy tylko pasek rorządu, uszczelniacze i napinacz, po jakiś 20kkm może mniej musiałem wymieniać pompę wody bo się po prostu rozsypała i kolejny raz musiałem grzebać w tej samej okolicy, a można było tego uniknąć. 2przypadek: mój ojciec kupił T4 wymieniłem mu rorząd tam jest budowa podobna do roverka bo z jednej strony pasek na wale, wałku rorządu i dodatkowo jest pompa wody na rorządzie z drugiej str. silnika jest pasek na pompie wtryskowej i wałku rozrz. I znów cięcie kosztów i pompa wody nie wymieniona, rozleciała się po ok 40kkm z tym że w tym przypadku silnik zgasł i nie dało się go odpalić. Od tamtej pory czy jest na pasku(pompa wody) czy też nie ma bede zawsze wymieniał i innym polecał.
Niechce się wymądrzać bo nie jestem mechanikiem z zawodu, możliwe że tylko mnie taki przypadek spotkał ale skoro się ma przygotowany samochód do wymiany paska to nie zaszkodzi wymienić. [/b]
widziałeś gdzie jest pompa wody w sdi? nie wygląda na tą samą okolicę co rozrząd
w każdej chwili bez większych problemów możną ją sobie wymienić
no ale jak ktoś się mocno upiera to niech wymienia
ja bym tu silników VW nie porównywał do Rovera bo tu jest dużo lepiej rozwiązane
Oki. Własnie zajrzałem pod obudowę rozrządu i faktycznie nie ma tam pompy wody ani w pobliżu, jeśli dobrzę myślę to można do niej się dostać od spodu samochodu?
Fakt głupi pomysł porównywać VW do Roverów. Sorry
Panowie, około miesiąca temu gościu wymieniał mi rozrząd i miałem walnięty uszczelniacz z prawej strony, to powiedział że trzeba wymienić wszystkie i tak zrobił. Teraz patrze olej mi gdzieś trochę leci w okolicach filtra itp. Otwieram maskę a tam z lewej strony w dolnej części obudowy ewidentne ślady rzygającego oleju. Boże czy naprawdę nawet wymianę uszczelniacza można spartaczyć ? Co za mechanicy. Nie wiem czy w ogóle do niego to zaprowadzę na reklamację czy do kogoś normalnego.
można spartaczyć .... aczkolwiek ja trafiłem na jakiś taki uszczelniacz co się "za lekko" w obudowę wbijał i go wypchało ... mechanik kolejny dla bezpieczeństwa wkleił na jakieś cudo ... później po kilku latach znowu został wymieniony ale juz bez problemów udało się go poskładać bezklejowo i było sucho ....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum