Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wysokie obroty biegu jałowego a klimatyzacja.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wysokie obroty biegu jałowego a klimatyzacja.
Autor Wiadomość
wingregor 




Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Jawor



Wysłany: Sob Maj 18, 2013 16:34   [R75] Wysokie obroty biegu jałowego a klimatyzacja.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam, wszystkich. Ostatnio zabrałem się za czyszczenie przepustnicy gdyż zawalona była olejem i jakimś nagarem. Sama rura doprowadzająca powietrze jak i komora za przepustnicą były cacy tylko sama klapka i w okół niej był syf. Wszystko wyczyściłem przesmarowałem i niby było ok aż do pierwszej jazdy. Okazało się że zawieszają mi się obroty na biegu jałowym. Po kilku dniach wziąłem się za wyczyszczenie krokowca który okazał się zawalony czarnym osadem. Najgorsze było to że sam krokowiec jest (chyba) nierozbieralny. Dostęp miałem tylko do trzpienia który zmniejsza lub zwiększa szczelinę. Ile dałem rady tyle wyczyściłem. Efekt końcowy żaden gdyż obroty nadal się zawieszają. Najciekawsze jest to że gdy mam włączoną klimę obroty są normalne i się nie zawieszają. Gdy tylko wyłączę klimę wszystko wraca. Dla dociekliwych dodam że przed czyszczeniem wszystkiego z obrotami było wszystko ok. Na wszystkie gumowe węże pozakładałem dodatkowo plastikowe opaski zaciskowe żeby nie było lewego powietrza. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc z tymi obrotami był bym wdzięczny
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 18, 2013 16:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Sob Maj 18, 2013 18:21   

Czyli wyczyściłeś ale nie do końca . Krokowca wymontuj i umyj w benzynie ekstrakcyjnej zwłaszcza trzpień. Możesz mieć problemy z zabrudzoną odmą. Potem spróbuj kompa zrestartować.
 
 
wingregor 




Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Jawor



Wysłany: Sob Maj 18, 2013 18:45   

Problem w tym że krokowiec jest nie rozbieralny i nie chciał bym go całego wrzucać do ropy. W poradniku opisującym czyszczenie krokowca w silnikach serii K jest trochę inny. A co do tego wszystkiego ma klimatyzacja?
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Sob Maj 18, 2013 20:19   

Nikt nie mówi o utopieniu go w benzynie. Po pierwsze zrób restart kompa. To ważne bo za wszystko odpowiedzialny jest EMS Modular Engine Management System system zarządzania silnikiem. Ukłąd ECM może zapamiętać właściwości i obciążenia silnika, steruje układem zapłonowym i paliwowym. Z resztą masz to w rave za co jest odpowiedzialny:
The engine management system used with the 1.8 litre K Series engine is the Modular Engine Management System
version 3 (MEMS 3). It is a sequential, multiport fuel injection system, controlled by an ECM operating using the speed/
density principle. The ECM is located below the plenum grill and is an adaptive unit that can ’learn’ the load and wear
characteristics of an individual engine. The ECM controls the operation of the ignition system, the fuel system, the
evaporative emission control system and the cooling system.
The ECM controls the following:
l The main relay
l Fuel pump operation
l Closed loop fuelling
l Open loop fuelling
l Ignition timing
l Idle speed control
l Evaporative emission control
l Vehicle immobilisation (in conjunction with the immobilisation ECU)
l Engine cooling
l A/C compressor clutch control
The ECM sends and receives information to and from the components and signals shown in the control diagram and
the following input and output table.
All system inputs are in the form of analogue or digital voltage signals, all system outputs are driver circuits which
supply an earth path to the external component. The outputs are pulse width modulated (PWM) where the output is
regulated.
Inputs Outputs
Vehicle battery voltage Fuel injector PWM signals
Ignition switch position Coils (Ignition timing)
CKP sensor Main relay
CMP sensor Fuel pump relay
MAP sensor A/C compressor clutch relay
ECT sensor Evaporative emmission system purge valve
Engine oil temperature sensor HO2S
IAT sensor Cooling fan relays
AAT sensor Tachometer
A/C trinary switch Coolant temperature signal
Vehicle speed and rough road signals from ABS ECU 5V sensor supply for MAP sensor and TP sensor
Alternator load CAN Bus
PAS fluid pressure sensor Diagnostic ISO 9141 K Line
HO2S IAC Valve
Fuel tank level sender
Immobilisation ECU
Diagnostic ISO

Dlatego jeżeli jeżdziłeś z zabrudzonymi czujnikami i teraz są czyste ECM dostał inny sygnał i może przez to zwariował. Odłącz aku na 30min i daj znać.
 
 
wingregor 




Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Jawor



Wysłany: Sob Maj 18, 2013 20:23   

Ok. Teraz rozumiem. Dam znać co wyszło. Dzięki
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 18, 2013 21:02   

a może adaptacje przepustnicy zrobić :?: kluczyk w pozycje 2, pięć razy pedał gazu wcisnąć do oporu, wyciągnąć kluczyk i zaraz odpalić auto. czy jakoś tak to szło
 
 
 
wingregor 




Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Jawor



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 16:20   

Tak jak myślałem, Żadnej poprawy, obroty jak się zawieszały tak się zawieszają. Więc co jeszcze mogę zrobić. Dodam że wystarczy lekko "stuknąć" w gaz żeby obroty spadły do normalnego poziomu.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 20, 2013 17:15   

Proponuje wypiąć linkę gazu z przepustnicy, parę kropli oleju w pancerz i poruszać linką tak by olej się ładnie rozprowadził. Miałem to samo w eR400 i ze 2 tygodnie temu w 75, olej w pancerz i nie mam już problemu.
pozdrawiam
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 19:35   

może poluzować linkę gazu? Przepustnica się wtedy domknie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wysokie obroty biegu jałowego na zimnym silniku?
qqryq Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Mar 06, 2010 23:10
qqryq
Brak nowych postów [R75] Obroty biegu jałowego
rudolfinho Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lis 11, 2017 17:27
rudolfinho
Brak nowych postów [R75] wysokie obroty
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 22 Pią Lut 07, 2014 17:53
rtoip69
Brak nowych postów [R75] Za wysokie obroty
czarny666xl Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 07, 2009 14:29
SeniorA
Brak nowych postów [75] Falowanie i wysokie obroty
emeswuu Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Cze 21, 2017 12:08
emeswuu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink