Wysłany: Czw Maj 09, 2013 22:30 [R416] Klimatyzacja hałasuje na luzie.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam
Mam taki problemik z klimatyzacją. Klimatyzacja nabita, sprawdzona szczelność. Otóż. Klimatyzacja włączona, jadę sobie i wszystko jest dobrze. Zatrzymuję się np. przed światłami, daję na luz i po jakimś czasie zaczyna coś strasznie hałasować. Nie opiszę tego dźwięku gdyż nie wiem jak. Wbijam jedynkę, ruszam i hałas zanika. Jak niektórzy może pamiętają w styczniu Roverek miał przygodę. Hak z innego samochodu wbił się w przód i przebił chłodnicę, skraplacz klimatyzacji i dwa wentylatory. Wszystko zostało wymienione przez serwis Fiata. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym zdarzeniem, ale rok wcześniej klimatyzacja chodziła bezproblemowo. Może orientujecie się gdzie szukać problemu? Będę wdzięczny za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 22:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gdy jadę na wyłączonej klimatyzacji takiego dźwięku nie ma. Tylko przy klimatyzacji się to pojawia. Dzisiaj cały dzień jeździłem bez klimatyzacji i nic nie było słychać. Wczoraj włączyłem i dźwięk był. Wyłączyłem, bądź ruszyłem dźwięk zanikał. Sprawdzałem tak kilka razy.
A mam takie pytanko. Klimatyzacja a raczej sprężarka ma pasek i swoje sprzęgło? Gdzieś kiedyś o tym czytałem. Czy może to być wina którejś z tych części?
Tak, kompresor klimatyzacji jest napędzany paskiem.
Na kole pasowym jest elektrosprzegło.
Tutaj masz przykład sprężarki, ta taka mosiężna cześć to koło pasowe, jest na łożysku które jest natomiast na obudowie sprężarki. W czasie gdy nie pracuje kręci się swobodnie nic nie napędzając.
Ta cześć tak jak by trójkątna na kole pasowym to sprzęgło, jej zewnętrzna obręcz jest dociskana do koła pasowego przez co samo sprzęgło z powodu tarcia zaczyna się obracać.
Sprzęgło połączone jest z wałek sprężarki.
Sprzęgło załączane jest za pomocą elektromagnesu który jest z drugiej strony koła pasowego.
Czyli po załączeniu elektromagnesu, zewnętrzna obręcz jest przyciągana do koła pasowego a ono napędza za pośrednictwem sprzęgła wał sprężarki.
Istnieje możliwość że będzie się ślizgać, ale zobaczenie tego jest niemożliwe, nie wyłapie się różnić obrotowych gołym okiem.
Trzeba by było ściągać sprzęgło i koło pasowe a następnie przeczyścić papierem ściernym ich pola styku.
Można także wpierw wzrokowo ocenić jak sprzęgło wygląda, czy nie jest uszkodzone.
Czyli na luzie hałasuje, a kiedy wrzucisz bieg i puszczasz sprzęgło to hałas ustaje?
Jeśli dokładnie tak jest to zwróć uwagę na mocowanie skrzyni biegów, ja w połowie kwietnia wymieniałem-stare pękło.
http://www.sendspace.com/file/deq7a1
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum