Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
Kamil_W 



Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 3



  Wysłany: Pon Maj 20, 2013 19:39   [R75] Problem z odpaleniem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum. Posiadam Roverka od 4 lat i generalnie nie miałem z nim większych problemów... aż do wczoraj!!! Jechałem z rodzinką i w pewnym momencie auto straciło moc i po chwili zgasło i już nie zapaliło!
Auto kręci i nie chce złapać. Odpiąłem przewód od filtra i paliwo leci więc z pompką chyba wszystko jest ok, chociaż 2 lata temu przy okazji problemów z elektroniką byłem na T4 i tam stwierdzono słabą już pompkę w baku. Od tamtej pory nie dopuszczam by w baku nie było mniej niż 1/4.
Wracając w czoraj było już odrobinę mniej niż ćwiartka, ale możliwe, że to przypadek.
Bardzo proszę o pomoc... tak, jak wcześniej wspomniałem, pompka pod maską podaje, ale możliwe że jest za słabe ciśnienie (NIE WIEM).
Liczę, że dzięki Waszej pomocy uda mi się wskrzesić R do życia we własnym zakresie...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 20, 2013 19:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 20:04   

dolałeś paliwa do baku??
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Kamil_W 



Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 3



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 20:07   

Nie, myślałem, żę skoro podaje paliwo to nie ma takiej potrzeby...
Czy przez to, że jest za mało paliwa może to być problem z ciśnieniem?
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Wto Maj 21, 2013 04:26   

Chodzi o to ,że w R75 mamy dwukomorowy bak bo jest przedzielony wydechem. Pompa w prawej komorze ma za zadanie zaciągać paliwo z lewej komory. W obydwóch komorach znajdują się pływaki z potencjometrem stanu paliwa. I teraz może być tak że wskaźnik pokazuje stan z lewej komory w której jest paliwo ale jeżeli pompa nie działa to niema jak tego paliwa z niej zaciągnąć. Smok pompy znajduje się w prawej komorze i przez nią ciągnie też pompa z pod maski w razie jak ta w baku padnie. Więc zadylaj na stację ,dolej paliwa i będziesz wiedział czy to pompa w baku padła.
 
 
Kamil_W 



Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 3



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 08:16   

Witam, dolałem paliwa i samochód odpalił...
Powiedzcie, jak długo można tak jeździć (o ile w ogóle można...)?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 16:47   

można tak jeździć dopóki masz w zbiorniku powyżej 1/4 stanu,pompa spełnia swoje zadanie poniżej tego stanu :-)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 21:36   

Nie jeździj tak zbyt długo bo przez to ,że braknie paliwa możesz zatrzeć pompę pod maską wstępnego ciśnienia lub pompę wtryskową CR zajechać. Pompa CR to już większy wydatek i kłopot. Pójdzie paliwo do silnika ,a rozrzedzony olej zaleje turbinę i katalizator. Autko zakopci jak lokomotywa i wydatek rzędu 1500 jak nie lepiej.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 22:07   

radi napisał/a:
przez to ,że braknie paliwa możesz zatrzeć pompę pod maską wstępnego ciśnienia lub pompę wtryskową CR zajechać. Pompa CR to już większy wydatek i kłopot. Pójdzie paliwo do silnika ,a rozrzedzony olej zaleje turbinę i katalizator.

pierwsze słysze... jak braknie paliwa to auto zgaśnie i tyle bo czujnik niskiego ciśnienia da sygnał że jest brak ciśnienia w układzie niskiego ciśnienia :razz:
pozatym używaną pompe cr można kupić za 200zł to niewiem czy to wiele większy wydatek od pompy niskiego ciśnienia :P
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 22:25   

Jeśli czujniki działałyby tak jak należy to nie byłoby zatartych silników i ludzie mieliby mniej zmartwień. Auto stanie owszem ale jeżeli znajdzie się mniej kumaty gość i zacznie piłować bo nie zna przyczyny to powietrze w układzie paliwowym jest tak samo niebezpieczne jak w sprzęgłowym czy hamulcowym. Pompy są od 200 ale używane bo nowe to koszt 2800. Do tego wszystkiego dochodzi zdjęcie głowicy co wiąże się z jej planowaniem jeśli jest potrzeba. Do tego uszczelka pod głowice ,zmiana oleju i filtra oleju ,czyszczenie turbiny i robocizna . Przerabiałem to w swoim poprzednim aucie.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 22:39   

po to jest forum aby mniej kumatych było jak najmniej :D mi raz tylko brakło paliwa(myślałem że dojade na rezerwie) to ani nie przerwał,cyk i zgasł jak tylko zmniejszyło sie ciśnienie w układzie niskiego ciśnienia bo jak nalałem paliwa to odpalił jak gdyby nigdy nic więc to rozwiązanie jest na 6+,żadnego odpowietrzania dłubania cudowania :-)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 22:57   

Też tak zawsze myślałem ,że jak mam czujniki to nic mi nie grozi. Śmiać mi się chciało jak czytałem artykuł żeby nie jeździć na oparach już nie pamiętam w jakiej gazecie i czym to grozi. Przekonałem się na własnej skórze. Przeważnie jeździłem na oparach i chyba wielu tak robi. Pewnego dnia wsiadłem i jechałem do roboty ,a auto po ujechaniu kilkuset metrów stanęło. Popiłowałem popiłowałem i myślałem ,że załapię i dojadę na stację ale nic z tego. Do domu po bańkę na stację dolewka 5l i piłowanie ale załapał i jadę ujechałem z 2km nagle spadek mocy ale znów załapał i jedzie normalnie za chwilę całkiem spadek mocy patrzę w lusterko , a za mną jak z lokomotywy. Otwieram maskę palę ,a silnikiem narywa i znów zadyma. Auta więcej nie odpalałem bo pierwsze co sprawdziłem stan oleju i miałem do połowy bagnetu.
Lawetą do mechanika i pierwsze podejrzenia to lał wtrysk i wypalił tłok i lało w silnik. Okazało się po zdjęciu głowicy ,że na szczęście tłoki, dobre ,cylindry też, zawory też uszczelniacze też itd. ale pompa wysokiego ciśnienia rypła. Koszta jak pisałem tyle że jeszcze płyn chłodzący wymieniałem. I jeszcze dodam,że zarypana turbosprężarka i katalizator olejem z paliwem ale dało się wyczyścić.

Znalazłem artykuł żeby nie być gołosłownym. Trochę przesadzają ,że do pełna ale nie jeździć na oparach.
http://eksploatacja-auta....c-do-pelna.html
i tu
http://www.autocentrum.pl...-nie-pod-korek/
i tu
http://autokult.pl/2011/0...-pelna-poradnik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] problem z odpaleniem
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Paź 16, 2016 20:22
Muody
Brak nowych postów [R75]Problem z odpaleniem
krasin Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Lut 04, 2018 11:04
krasin
Brak nowych postów [R75] problem z odpaleniem
Artek30 Rover serii 75, MG ZT 13 Nie Paź 14, 2012 08:20
Artek30
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
trebuh75 Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 02, 2015 21:33
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
aro503 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lut 25, 2009 20:10
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink